Gå til innhold

Hva som kan skje når en kræsjer i over 160 km/t (Advarsel, sterke bilder!)

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

Vis man f.eks tar vekk de ulykkene som har skjedd i høye hastigheter (for og være hard sier vi ALLE ulykker som har skjedd i høyere fart enn fartsgrensa.)

 

-Hvor mange sitter vi igjen med??..

-Er det riktig at ulykker som har skjedd i høyere fart enn farts grensa skal være med og sørge for at fartsgrensa blir satt ned fra 90 til 80 på E6??..

- er det fart, vei, bil eller fører som sørger for at det skjer ulykker??..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt sladding her og der er jo bare uskyldig morro, så lenge vi ikke snakker store hastigheter og ukontrollerte sladder med masse biler i nærheten

 

nettopp........

 

 

 

 

Oh fy faen.. du er tett!! nå har du virkelig satt deg selv på hodet..

 

Så litt slædd her å litt der er bare morro plutselig.. Så nå er du enig i at det er greit

og du mener det er helt ok å kjøre fra seg på autobahn?.. herregud for en nisse du er.. her skriker dobbeltmoralen

 

autbahnen har jeg kjørt på en del ganger og hva er så kult å kjøre der i grunn? du har fortsatt bestemor og oldemor som kjører der med deg! autbahn er ikkeno lukka bane om du ennå ikke har fått det med deg!

 

er ikke på veien jeg mener det er greit å sladde.det kom kanskje litt feil ut(?).. du setter andre i farlige situasjoner..skulle alle vært ego på veien så ville det gått ille... men sladding på parkeringsplasser,baner industriområder uten folk tilstede. det synes jeg er greit!....

 

jeg har aldri vært på autobahn og jeg veit ca bare en cm om den veien, det jeg veit er at der er det ikke grenser, så da kan folk som på død og liv skal kjøre gris heller dra dit, for der er det sikkert flere som kjører gris! kun det jeg mener!

 

er ikke noe dobbelt moral her, jeg synes det er idioti å kjøre rundt 160 på motorveien, altså, om man absolut skal kjøre sånn så hvorfor ikke melde seg på gatebil?... altså sånn 10 over grensa er greit nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudding:) me love ju:)

 

Ascona. fint. om du synes det er uuuuuuuber tragisk å kjøre i 160 så fint for deg. Hold deg unna venstrefeltet såfall når jeg kommer bak deg!

 

160 er ingenting enn en helt fin cruisefart..!

 

Så fort du passere norske grensa og er i svenske land går det radig i 140+ bortover der. bare norske veier som er nedstøva pga lave fartsgrenser.

 

Har dere sjekka statistikk i norge kontra andre land som har høyere fartsgrenser?!?! problemet er ikke farta! den hjelper bare på smellen. problemet er idioter som er bak rattet! som ikke kan holde sine egne felt. holde seg unna autovern, ikke komme over i motgående og for all del..... de 4 myke gummi rundingene som vi kaller HJUL. skal være på bakken! ikke i lufta!

 

 

Visst faen er det grenser på autbahnen? er du klar over at det ikke er stort mere enn bare en fjerdel av den som er fri fartsgrense?

 

Men poenget er at det er såpass flyt at det går gjennom hele tyskland. Jeg har kjørt Oslo- malmø broa til danmark, ferge til tyskland gjennom hele tyskland- nederland-ungarn- Jugoaslavia på overkant av 19 timer! dette er 3400KM!

 

og det var KUN i norge vi kjørte under 110!!

i danmark hang jeg på en gammal kjerring i S8 som ikke holdt under 170 samma faen hva det gjaldr. vi passerte hele danmark på under 3 timer med hu! i tyskland gikk flyten mellom 180 og 220KM/T.

 

og da kjørte vi 180KM/T uten forstyrrelse i over 1 time!! i bland hadde vi biler som skulle på liv å død sprette ut forran oss som kjørte i 140 (de som gjerne skal til jobb eler gjennomkjørende) men det var så fort de la seg tilbake at det fløt opp til 180-200 igjen.

 

og vi så EN eneste ulykke. det var en idiot som bytta felt i en påkjøring som kjørte under 100 da en kom bakfra! på dette stedet var det 130 grense!

 

Jeg ser ingen problem med å sette bilen på cruise i 180 og holde flyten med trafikken!

 

Og det er ikke vansskelig å kjøre fort i norge heller

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG....

 

Ja ? Og?....

 

Jeg kan ikke se at jeg hittil har vært et hinder for noen. problemet er heller at biler skjeldent holder følge fordi jeg kjører fortere enn snittet! aldri vært i veien for NOEN! har jeg kansskje vært fare for noen?.... det kunne jeg for den saksskyld vært i mange tilfeller som ikke omhandler fart.

 

Men hva så? har jeg drept noen?... har jeg skadet meg selv?

Og hvis du mener at det er sjåføren som er feilen.. hva er da galt med fartsgrensA?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudding:) me love ju:)

 

Ascona. fint. om du synes det er uuuuuuuber tragisk å kjøre i 160 så fint for deg. Hold deg unna venstrefeltet såfall når jeg kommer bak deg!

 

160 er ingenting enn en helt fin cruisefart..!

 

Så fort du passere norske grensa og er i svenske land går det radig i 140+ bortover der. bare norske veier som er nedstøva pga lave fartsgrenser.

 

trur ikke du kommer bak meg, kanskje en sjelden gang, har nemlig ingen ting i jessheim å gjøre, men om jeg skal dit, så mulig jeg blir nødt til å slippe forbi en idiot ja:D:D..

 

hvis du cruiser i 160 så håper jeg politiet fort får tak i deg, og sørger for at det var siste turen!

 

og trur ikke jeg kommer til å kjøre noe høyere hastigheter til sverige gitt!

 

men for all del, kos deg, så ser vi hvem som sitter med skjegget i postkassa når du er tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikke du kommer bak meg, kanskje en sjelden gang, har nemlig ingen ting i jessheim å gjøre, men om jeg skal dit, så mulig jeg blir nødt til å slippe forbi en idiot ja:D:D..

 

hvis du cruiser i 160 så håper jeg politiet fort får tak i deg, og sørger for at det var siste turen!

 

og trur ikke jeg kommer til å kjøre noe høyere hastigheter til sverige gitt!

 

men for all del, kos deg, så ser vi hvem som sitter med skjegget i postkassa når du er tatt:)

 

Kan jeg bare sånn ut i ville helvete gjette meg frem til noe??

 

 

Har du lappen?..... seriøst lissom?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ? Og?....

 

Jeg kan ikke se at jeg hittil har vært et hinder for noen. problemet er heller at biler skjeldent holder følge fordi jeg kjører fortere enn snittet! aldri vært i veien for NOEN! har jeg kansskje vært fare for noen?.... det kunne jeg for den saksskyld vært i mange tilfeller som ikke omhandler fart.

 

Men hva så? har jeg drept noen?... har jeg skadet meg selv?

Og hvis du mener at det er sjåføren som er feilen.. hva er da galt med fartsgrensA?

 

 

 

Det jeg mete var egentlig bare at det var en til som hadde skjønt grunnen til ALLE ulykker.. :) Jeg ler hver gang jeg leser i avisa: og ulykken skyldes det glatte føret... osv... DET er bull shit det.. Er kun Føreren som har skyld i ulykker.. Enten har man feilvurdet føre, veien eller glemt og se til at bilen er i skikkelig stand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mete var egentlig bare at det var en til som hadde skjønt grunnen til ALLE ulykker.. :) Jeg ler hver gang jeg leser i avisa: og ulykken skyldes det glatte føret... osv... DET er bull shit det.. Er kun Føreren som har skyld i ulykker.. Enten har man feilvurdet føre, veien eller glemt og se til at bilen er i skikkelig stand..

 

Nettop..... Undervurdert kjøretøy og føre.. fordi folk ikke har erfaring..

 

MEN! hver gang du leser i avisa... Hvor mange leser du om ungdommer som kjører gris som var grunnen til ulykken... kontra voksne mennesker som våres mødre og fedre på vei hjem fra jobb eller rimi....

 

Tenk over det godt nå...!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mete var egentlig bare at det var en til som hadde skjønt grunnen til ALLE ulykker.. :) Jeg ler hver gang jeg leser i avisa: og ulykken skyldes det glatte føret... osv... DET er bull shit det.. Er kun Føreren som har skyld i ulykker.. Enten har man feilvurdet føre, veien eller glemt og se til at bilen er i skikkelig stand..

 

dumt eksempel nå, men om man plutselig hadde ødelagt styringa og forsvinner ut av veien, er det da føreren sin feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt eksempel nå, men om man plutselig hadde ødelagt styringa og forsvinner ut av veien, er det da føreren sin feil?

 

 

 

oooh fy faen. skal vi ikke spå at det regner djevler og hekser fra himmelen og at bakken under deg plutselig blir til sukker og du kveles fordi du ikke tåler sola??

 

Hold deg sakli! slike ting skjer bare ikke enn på filmer. og der følger det gjerne med et skikkelig smell. HØY backflip og mye flammer!

 

Men svar meg på det! har du lappen eller har du ikke lappen!?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooh fy faen. skal vi ikke spå at det regner djevler og hekser fra himmelen og at bakken under deg plutselig blir til sukker og du kveles fordi du ikke tåler sola??

 

Hold deg sakli! slike ting skjer bare ikke enn på filmer. og der følger det gjerne med et skikkelig smell. HØY backflip og mye flammer!

 

Men svar meg på det! har du lappen eller har du ikke lappen!?

 

ei løs skrue burde være nok til at det kan skje, men som jeg sa, det var et dumt eksempel, men andre ting kan skje med bilen som gjør at det ikke altid er førerens feil!!

 

nei, jeg har ikke lappen nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår