Gå til innhold

Hva som kan skje når en kræsjer i over 160 km/t (Advarsel, sterke bilder!)

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å bryte fartsgrensen gjør deg ikke til en mann.

Å vurdere fare og unngå uansvarlig kjøring krever modenhet.

Jeg(Som de fleste andre) har kjørt litt over fartsgrensen på E18 selv, og jeg har faktisk lekt meg på en parkeringsplass med en gammel 929 for en stund siden. Det er menneskelig å bli litt utolmodig i blandt, men det er forskjell på å ligge 10 kmt over grense og å ligge 80 kmt over, spesielt hvis man kjører så fort veldig ofte.

Hvis man holder fartsgrenser, unngår forbikjøringer når det ikke er nødvendig og kjører etter forholdene, er man ikke en taper. Uansett hvor god du enn kan være til å rette opp en sladd, kjøre fort, ta forbikjøring etc. kan ALLTID uventa ting hende, og hvis du da ligger i 110+ dør sansynligvis du og alle andre du treffer. Mange menneskers liv har blitt ødelagt av total unødvendig hensynsløs kjøring. Tenker de som syns det er så konge å kjøre dritfort endrer mening ganske raskt den dag de har drept eller permanent skadet et annet menneske. De som absolutt må utsette seg selv for stor fare, bør hoppe i fallskjerm eller finne andre måter å få kick på som ikke setter andres liv i enorm fare.

Grow up. Seriøst.

 

Vel, du ble advart av trådtittelen.

 

Kunne ikke sagt meg mer enig. Er bare synd at det å være 18 år gammel og ha sertifikat ikke er noen garanti for at man er moden nok til å kjøre bil.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fryktelig. utrolig godt å kunne få se slike bilder. først da skjønner en hvor syke krefter der er når det er bokstavlig talt bom stopp i 160kmt.

 

Men en annen ting er, lær dere å presse grensane LITT av og til. Det er da man også lærer hvor grensa settes neste gang. Det å ha det gøy i ei rundkjøring eller på en parkeringsplass gjør da ingen ting. Man vet hvordan bilen oppfører seg og det er moro også.

 

Men å kjøre svin bland andre biler det er ikke å prøve grenser. Det er å dra fram idioten i seg selv. Snakker ikke om 80-90 i 60sona midt på natta på, men når man nemer seg det dobbelte, det er da man finner idioten i seg selv.

 

 

Håper alle får sett bildene. Uansett hvor ekkelt det er så er det likt for de fleste om det skulle skje i den hastigheten.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at alle burde se disse bildene. Det burde bli vist slike bilder på teorien til lappen, imo. Så vet alle hva de kan bli redusert til når (ja) de kjører slik.

 

Guffent å se på, men virker forhåpentligvis avskrekkende. Jeg har ikke lyst til å ende opp med det jeg bruker til å tenke ut hva jeg skriver, gi kommandoer til fingrene som skriver dette, spredd utover et fortau etter en unødvendig forbikjøring i en sinnsyk fart... Kommer sikkert til å dra igjennom denne perioden når jeg får lappen, men det satte et lite støkk i meg den gangen jeg satt i passasjersetet i en Nissan Sunny og kikket rett i 4 par pissredde øyne på vei mot oss sidelengs på snøen i godt over 100, etter at de lekte seg i en sving. De bomma på bilen med 10cm. De uttrykkene de stakkars ungdommene (hvertfall de 2 jentene i baksetet, som ikke hadde noe med grisekjøringen å gjøre) er noe jeg aldri kommer til å glemme.

 

Ta det rolig i trafikken, tviler på at noen har lyst til å komme som førstemann til et ulykkessted der en person har fått sitt hode og dets innhold spredd utover dashbord/asfalt!

-

Devil

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... til dere som er såååå innmari opptatt av at ting å tang skjer i et sett og alt er bare farli farli og dere er ikke spesielt vant til fart.. Jeg stiller gjerne med bil for å gi dere en rundtur til skogs så dere selv kan oppleve at det faktisk er fult mulig å kjøre kjøre og ha det gøy i høy hastighet uten at dekk skal falle av og styring løsne og det dukker opp esler og ufoer på veien og at du til slutt ender dau rundt en stolpe......

 

Noen frivillige?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår