Gå til innhold

Trotto

Bruker
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Trotto

  • Bursdag 01/18/1968

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    B10 Biturbo
  • Biltype (eks Audi)
    Alpina
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    3.5

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

Trotto's Achievements

  1. Jeg mener det måtte stå i vognkortet at bilen var uoriginal også på den tiden. Og at rammenr. fra donorbilen (altså den norske) skal stå innslått i karosseriet i motorrom og bagasjerom... tror jeg da.
  2. Og jeg mener han betalte med en Omega 3000 og 300.000,- imellom for bilen.
  3. Nr 1 ble solgt til en fyr som samlet på Opel tror jeg. Han bodde på Senja mener jeg. Dette må ha vært i....hmmm...1995 eller 96 tror jeg...jeg så nemlig bilen rett etter den var tatt inn fra Danmark - uten bakpart. Det var i tiden da jeg kjøpte min Sierra Cosworth 4x4 av samme firma, Vike Biloppretting. Med forbehold om feil - men jeg mener å huske det var #0001. Edit: Etter å ha sett på linken over, virker det som om #1 står på parkeringsplasen til Andøya Rocket Range, Andenes, synes jeg drar kjensel på omgivelsene.
  4. Greit at den drar fra purken, men videoen er jo crappy da. Selv ikke i Sverige renner sekundene så raskt unna etter klokken 8 om kvelden.
  5. Er dette en A4 da? En kompis av meg har kjøpt seg en Audi RS4 Sportec, men er noe usikker på fargen...det kan være denne, og da snakker vi 450hk+ i kjerra.
  6. Jeg føler selv jeg har rimelig god oversikt over trafikken rundt meg, men jeg gidder ikke holde en luke til bilen foran stor nok til at en sugekopp skal få plass, bare fordi vedkommende føler at trafikken foran stort sett kun eksisterer som slalomkjegler. Jeg planlegger min kjøretur - ikke din, sugekopp. Unødvendig sinking kommer ikke av annet enn forstyrrelse i kjøremønsteret. Da må du spørre deg - er det de 2000 som kjører samme vei, eller den ene som tråkler seg frem gjennom trafikken som er forstyrrelsen? Samarbeid vet du nok heller lite om - om det da ikke er alle andres samarbeidsevne til dine ønsker det dreier seg om.
  7. Kan stemme TurboKnut. Det var ca. kl. 0745, litt skumring og trøtt Trotto. Men mørke felger, Checked!! Var noe lysere i lakken enn jeg trodde. Er den solgt nordafor, eller skal de teste på ACR? hehe.
  8. Stemmer, det var en amerikansk trekkvogn á la Tahoe ja. Sikkert samma bilene da.
  9. I morgentimene i dag observerte jeg en mørk rød Supra med mørke felger på vei ned Okstadbakken og fortsatte omkkjøringsveien. Den var stroppet fast på en biltilhenger. Med forbehold om at det ikke var Supra. Var ikke nærmere kortesjen enn 100-150 meter...
  10. Synes 8,8:1 høres mye ut jeg, om du skal så mye opp som 1,5 bar. Min motor, som riktignok er av eldre konstruksjon, har en kompresjon på 7,2:1, og max trykk originalt på 0.8 bar. Og her snakker vi en økning fra N/A på 218 hk til 360 hk.
  11. Ok, det er den sikkert. Er det gamlebilen til Alpine-Bakken du har, DCA?
  12. Hva skal du ha nå da @lpher? Noe med krutt i? Hehe
  13. Bremsespor på stedet....jaja. Når skal media og politi begynne å oppdatere seg selv. Nærmere 80% av norsk bilpark begynner vel snart å bli utstyrt med ABS-bremser. Om en snut klarer å finne frem til denne tråden, så kan jeg opplyse vedkommende at biler med blokkeringsfrie bremser lager ikke bremsespor. Fortell det gjerne til dine kolleger... Leser altfor ofte i media om bremsespor som manglet. Blokkerte hjul har også dårligere bremseeffekt enn rullende hjul, således burde alle være glad for at det ikke er bremsespor på stedet. Tilbake til saken: Det er nevnt i artikkelen at bussjåføren kunne ha sovet. Ikke bra dette, all skyld tilkommer selvsagt bussjåføren. Uansett et dårlig plaster på såret for han som ligger på sykehus.
  14. Det du sliter med er nok kjørestilen til midtmotor-plasserte biler. Prøv hvilken som helst annen lett bil med midtplassert motor og normalt understell, som f.eks. Lotus Elise, så vil du kanskje oppleve samme problem der. Slike biler krever bl.a. annen bremseteknikk før svinger. Man kan minske disse "ulempene" i forhold til den vante motorposisjonen ved hjelp av justering av bremsekraft og stivhe i karosseriet. Spillet er veldig realistisk vil jeg tro i forhold til kjøretekniske egenskaper - selv om jeg av og til synes bilene tenderer til å gå vel mye rett frem ved lett bremsing i svinger. Damage-control er jo latterlig da. Men det kan komme en stor forbedring i GT5 på dette punktet, har jeg lest. Teller Arcade løpene i den totale prosentandelen? Jeg har kun 4-5 løp igjen i GT-delen, men har kun nådd 93,5%. De fleste endurane løpene ble riktignok avsluttet i B-spec, men de teller vel likevel? Det mes irriterende er at man ikke kan kvalifisere seg i alle løp. Korte baner med kun 2 runder med en underdog-bil gjør at man får lovløse tilstander for å komme først i mål - for selvsagt begynner man bakerst. En god løsning hadde kanskje vært å fått avansere i startrekka etterhvert som man tjener opp A-spec poeng. Gode resultater bringer som sagt fremover i startgrid. En annen merkelig ting er at man må kjøpe en spesiell modell innenfor merkeløpene. Og hva vinner man: -Jo, samme type bil som man måtte kjøpe, men egentlig ikke trenger. Så man sitter igjen med 2 av samme sort. Hva med å vinne en bil som kan brukes et annet sted i spillet, så får man en viss progresjon etterhvert... Disse topic'ene er kanskje nevnt tidligere i denne tråden, tilgi meg for at jeg ikke orker lese gjennom alt. ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår