Gå til innhold

Min 2000 mod Skoda Octavia

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Jeg kikket lenge på det selv, lurte på å ha det i bilen til kjerringa. Lik bil til din, men det ble aldri noe av.. Var det like fint? Husker fra når jeg hadde mk1 RS'en, så var det hvite trekket noe herk å holde fint..

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 420
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kikket lenge på det selv, lurte på å ha det i bilen til kjerringa. Lik bil til din, men det ble aldri noe av.. Var det like fint? Husker fra når jeg hadde mk1 RS'en, så var det hvite trekket noe herk å holde fint..

 

ja dette interiøret jeg kjøpte var utrolig fint, ingen riper eller skrammer, skinnet var tight og fint overalt, og det lysegråe stoffet i midten var rent og fint. Kan kalle det så nærme strøkent man kan komme i forhold til at det er brukt.

Men ser det hvite stoffet er litt støvskitten, så skal rense det grundig, samt at skinnet skal få seg litt rubbing.

 

Er nok en del arbeid å holde det fint hele tiden, det skal jeg være enig i. Men sånn som meg som har hatt sinnsvakt kjedelig og mindre pent interiør før, blir dette så flott at det blir bare gøy å gnikke å gnu på det :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips jeg kan gi, er at du må passe VELDIG godt på at ikke du er våt på buksa eller jakka når du setter deg i bilen. Blir desverre skjolder kjempe lett! Til tider kjørte jeg med plasttrekk på førersetet, særlig vinterstid.

 

Men ellers, kul bil med bra løsninger. Blir også bra når du får byttet til sorte paneler inne i bilen. Det kan ikke koste mange kronene hos forhandler..

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundrer pågangsmotet her! Makan til løft har jeg ikke sett på lenge. Har selv en lik bil men med 2,0 bensin.

Planen var å style denne men siden deler for ca 3000,- går i stykker på møkkabilen vær måned så har jeg gitt opp.

Jeg nevner:

-AC som INGEN finner feilen på

-Mekanismen til vinduene i alle fire dørene. Nå begyner de å ryke for andre gang.

-Viskermotor foran og bak.

-Taklukemotor.

-Bryterpanel for varmeanlegg.

-Vannpumpa delte seg under fart når bilen hadde gått 65000km.

-Bremseskiver og calipere bak. Ca et sett i året. Skakke skiver og calipere som blir trege.

-Sentrallås motorer. Går vel ca 1 pr år.

-Dårlig kvalitet på interiør. Setene foran var slitt inn til skummet når bilen hadde gått 80000km

 

Helt garantert min siste skoda!

Håper du slipper unna alle disse problemene. Kjempe fin bil du har.

-Vw Polo 1977.

-Vw Type 1 (boble)1961. Orginalbil.

-Vw Type 1 1958. Grisesenka rat looker.

-Vw Type 1 1957. Langtids prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal ikke ødelegge tråden din for mye her Stian, men til empiboy2 jer her 100% sikker på at du har vært utrolig uheldig med bilen din, men som du sier så går alt gang etter gang, da må du jo ha garanti på de tingene? hadde jeg vært deg hadde jeg solgt den og kjøpt med en annen skoda, det er knall biler, jeg har hatt to stk og vært knall fornøyd med begge to. :D

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal ikke ødelegge tråden din for mye her Stian, men til empiboy2 jer her 100% sikker på at du har vært utrolig uheldig med bilen din, men som du sier så går alt gang etter gang, da må du jo ha garanti på de tingene? hadde jeg vært deg hadde jeg solgt den og kjøpt med en annen skoda, det er knall biler, jeg har hatt to stk og vært knall fornøyd med begge to. :D

 

Ole

 

Har ny bil på gang. Og det er IKKE en Skoda. Har rett og slett ikke råd til så mye problemer en gang til

-Vw Polo 1977.

-Vw Type 1 (boble)1961. Orginalbil.

-Vw Type 1 1958. Grisesenka rat looker.

-Vw Type 1 1957. Langtids prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundrer pågangsmotet her! Makan til løft har jeg ikke sett på lenge. Har selv en lik bil men med 2,0 bensin.

Planen var å style denne men siden deler for ca 3000,- går i stykker på møkkabilen vær måned så har jeg gitt opp.

Jeg nevner:

-AC som INGEN finner feilen på

-Mekanismen til vinduene i alle fire dørene. Nå begyner de å ryke for andre gang.

-Viskermotor foran og bak.

-Taklukemotor.

-Bryterpanel for varmeanlegg.

-Vannpumpa delte seg under fart når bilen hadde gått 65000km.

-Bremseskiver og calipere bak. Ca et sett i året. Skakke skiver og calipere som blir trege.

-Sentrallås motorer. Går vel ca 1 pr år.

-Dårlig kvalitet på interiør. Setene foran var slitt inn til skummet når bilen hadde gått 80000km

 

Helt garantert min siste skoda!

Håper du slipper unna alle disse problemene. Kjempe fin bil du har.

 

Har selv hatt 4 Octavia'er, alle har fungert utmerket! Har vært innom både Audi, VW og BMW, bare for å få konstatert at du får UTROLIG mye for pengene ved å kjøpe Skoda. Har pr dags dato to Skoda'er, en 2007 RS og en 2000 1,6. Sistnevnte har nå gått 170000km, og har fungert knirkefritt! Jevnlig pleie og vedlikehold er tingen:)

 

Må beklage til acoupe hvis jeg spolerer tråden hans her...

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det.... Kansje ikke Skoda er en bil som tåler å stå inne i en garasje? Har kjørt ca 10000 km med bilen på 5 år ;-) Og polert vasket, hatt den på servicer og kjørt pent med den hele tiden.

-Vw Polo 1977.

-Vw Type 1 (boble)1961. Orginalbil.

-Vw Type 1 1958. Grisesenka rat looker.

-Vw Type 1 1957. Langtids prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at du bare har kjørt bilen 10000 km på 5 år, når to av kilometerstandene du referer til har en differanse på 15000 km... Mulig min matte er rusten, men får det ikke helt til å stemme:(

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen biler er spessielt happy med 2000km i året da.. da står jo ting seg ihjel.... min forie 2004 mod octavia hadde ennå ikke hatt noen store reparasjoner da den hadde gått 200000 og jeg solgte den for 3 år siden. sett vekk ifra turbo pga forie eier hadde daukjørt den.. og clutch.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at du bare har kjørt bilen 10000 km på 5 år, når to av kilometerstandene du referer til har en differanse på 15000 km... Mulig min matte er rusten, men får det ikke helt til å stemme:(

 

 

 

Svaret er at ikke jeg har hatt alle problemene...... Forige eier hadde også en del problemer...... Nok om det. Bilen i denne tråden ser fantastisk ut

-Vw Polo 1977.

-Vw Type 1 (boble)1961. Orginalbil.

-Vw Type 1 1958. Grisesenka rat looker.

-Vw Type 1 1957. Langtids prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For å komplimentere det nye interiøret, ville jeg også freshe opp bagasjen litt.

Samtidig kjøpte jeg noen nye høytalere, Infinity kappa perfect 6.1 6,5" komp.sett.

Og siden jeg ikke har mulighet til å ha høytalere i bakdørene, laget jeg en liten hattehylle med kasse under som jeg plasserte mellomtonene, mens diskantene har jeg i bakdørene. Litt skeptisk til hvordan dette ville funke, men det låt helt fint :)

Hattehylla prøvde jeg å lage en liten vri med, den er trukket i sort og lysegrå skai, dekselet på gulvet har også fått den samme lysegråe skaien, den fargen skulle også være så lik stoffet på interiøret som mulig, noe den også var :) Forøvrig har jeg laget det slik at jeg kan sette på det orginale overtrekket i bagasjen for de lange turene :)

Her er noen bilder(beklager møkkete gulv..hehe):

 

20100210-043L3918.jpg

 

20100210-043L3922.jpg

 

20100211-043L3930.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår