Gå til innhold

stigsol

Bruker
  • Innholdsteller

    212
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stigsol

  • Bursdag 08/08/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Impeza WRX
  • Biltype (eks Audi)
    Subaru
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 turbo
  • Fylke
    Aust- Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Sørlandet

stigsol's Achievements

  1. Men tror du det kan være mulig å gå for bredere felg også med ET35? Så for eksempel dette bildet på ett annet forum. 19x9,5 ET30.. A4´en har jo originalt ET 42, mens Superb´en har ET45. Er det dårligere plass på Superb´en? A4´en på bildet har utseendet jeg er ute etter på en måte..
  2. Vet du av erfaring at det går? Leste på en post her ett sted at det var en som hadde ET37 og at det gikk fint. Trenger at det er kjørbart og at det ikke subber når bilen er senket/lastet.. Lite å finne om det på nettet egentlig. Er klar over at det ikke er lovlig, men det får så være
  3. Som topic sier, så gjelder det felger.. Har i bunn og grunn funnet felger jeg ønsker på bilen. 8,5x 19". Problemstillingen som melder seg er hvilket innpress jeg skal gå for. Valget står mellom ET35 og ET45. Ønsker at felgene skal bygge så langt ut som mulig. Ifølge felgleverandør blir ET35 for lavt og det kan bli trangt i hjulbuen, alternativet er ET45 og spacer. Ønsker jo en viss "dybdevirkning" på felgene også og føler ett høyere ET går på bekostning av dette, men er usikker på hvilken forskjell dette vil ha. Bilen er idag i originalhøyde, men skal senkes 40mm. Blir bare vanlig senkesett. På forhånd veldig takknemlig for svar og synspunkter :)
  4. Lyden kommer av turbulens i det nye røret du har montert.. Helt normalt og ikke farlig..
  5. stigsol

    Tom's Octavia

    Godt med ett gjensyn av den blå gitt.. Angrer nok fremdeles litt på at jeg solgte den, men på en annen side så er livet ganske herlig med Impreza også;) Bare å vente på nye RS med tålmodighet...
  6. Subaru er ustoppelig, men som nevnt over så er det viktig at ved evt trimming at dette er gjort riktig. Ved hardt trimmet motor, så vil også clutch slite endel.. Har det blitt eller blir det bilkjøp?
  7. Det som menes med dette er at den ikke er beregnet for brokobling. Så dersom du kobler den opp, bare isoler (elektrikertape e.l) de to overflødige høyttalerutgangene så bør det gå veldg greit:)
  8. stigsol

    Tom's Octavia

    Feit firmaslede Tom:) Det er utrolig hvor mye de små grepene du har gjort har å si på helheten. Tøft!
  9. Denne kjører hele Aust- og Vest- Agder, og opptrer på en utrolig provoserende måte. Lå selv i fartsgrensen mellom Grimstad og Arendal da denne kom som en rakett opp i ræva på meg og forsøkte å provosere meg til å akselerere. Husket heldigvis igjen skiltnr, hvis ikke så hadde jeg nok blitt fotsoldat.. Syns det er en jævlig fremgangsmåte, bare fordi man kjører en bil som er litt utenom det vanlige! Har hørt flere som har opplevd akkurat dette med denne bilen, altså PP68441..
  10. Asfaltplater vil nok hjelpe deg litt på vei, men ekstra lyddemping er nok nødvendig for å kvitte seg med veistøy. Dette er ett, rimelig, alternativ: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Lyddemper/Lyddempingsplate/ Jeg ville først montert asfaltplater mot karosseri, for deretter å montere lignende dempeplater til linken på utsiden av asfaltplatene igjen. Du bør dempe dører, bagasjeromsgulv, bakluke og tak om du orker det.. Det kan nok også være lurt å bytte evt gamle støyplater som er morkne. Jeg har selv dempet flere bilstereobygg på denne måten og det gir absolutt resultater. Det er selvfølgelig, som alltid, sammenheng mellom pris og kvalitet...
  11. Støtter Parkway her. Og dersom du alikevel bestemmer deg for Kicker L5/L7 og bygger en lukket kasse for å få det litt mer audiofilt (les lydmessig korrekt), så vil du trenge meget kraftig forsterkeri for at det vil spille middels bra.. Det er en grunn til at det kun finnes ett fåtall firkantbasser på markedet, runde element er bedre.
  12. Den ringen som det refereres til kan også bli kalt for bølgen.
  13. Det er nok en sannhet med ganske store modifikasjoner det du skriver der.. En portet kasse spiller ikke nødvendigvis dypere enn en lukket kasse, det kommer an på verdiene til elementet og hvordan kassen er tunet (størrelse i liter, lengde/størrelse på porter etc.).. En lukket kasse vil veldig ofte gi en mer lineær bass og mer "hifi- riktig" basslyd, mens en portet kasse vil gi mer punch/trøkk og samtidig være mer lettdreven grunnet de ekstra db som porten bidrar med. Dersom ikke byggeferdighetene er 100%, så kan du sikkert gå for en ferdig kasse fra Torshov eller noen andre. Tror elementet ditt er ganske tilgivelig og nok vil matche en ferdigbygget kasse greit.
  14. Originallyden er nok dessverre ikke mye å skrive hjem om, selv om det er montert original sub.. Du vil aldri oppnå ordentlig lydkvalitet. JL Audio subben du hadde funnet frem til å linken er nok en meget god løsning som også tar minimalt med plass. Når det er sagt så vil lydbildet bli veldig "skjeivt", med stor fokus på bassområdet og ikke nevneverdig forbedring av mid og topp.. Får du derimot montert nye, ettermakedshøyttalere (f.eks Alpine, Focal eller JL Audio) både i dører foran og bak, samt en sub så vil du oppnå resultater. Til dette vil du selvfølgelig ha behov for en ekstern forsterker til å drive høyttalerne. Ikke alle nye biler har spillere med utgang for dette, men det finnes interface som gjør oppkobling av ekstern forsterker mulig. Det finnes også rammeløsninger som gjør at du kan montere 1- eller 2- DIN spillere, det vil gjøre underverker for lyden å få byttet ut originalspiller.. Dersom lyd virkelig er i fokus, bør du også investere i ordentlig lyddemping av (minimum) dører og bagasjerom. Dette finnes det spesielle produkter for (f.eks Dynamat). Man kan ha så gode/dyre høyttalere, men dersom hele bilen spiller med så vil det ikke høres bra ut.. Slik lyddemping vil gi ett ryddigere lydbilde og vil ha store gevinster særlig i bass/mellomtone området. Du vil også oppleve vesentlig mindre støy i kupeén, noe som øker komforten:) Nå vet ikke jeg om det er McIntosh lydpakken du har i din bil, men den er hvertfall ett alternativ dersom du ønsker å gå for en original løsning. En ting jeg kan si 99,9% sikkert, er at oppgradering til denne nok vil koste mer enn en ettermarkeds løsning og vil mest sannsynlig gi mindre valuta for pengene..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår