Gå til innhold

aerosix

Bruker
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om aerosix

  • Bursdag 11/04/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Skedsmo

aerosix's Achievements

  1. Er det evt. noen mulighet for å fjerne turbulensen? Helt enig i at det er en "vind" lyd
  2. Er en typisk bil som begynner å fyre av på høyere turtall :-)
  3. Takk for alle svar, også da alle var betryggende :-)
  4. Du kan så si, men har ikke drive med vag før, kun japse. :-)
  5. Da var en veldig kort film lagt ut, syns fortsatt lyden høres annerledes ut. Se og kommenter her :-)
  6. Ja det er vel et snev av den lyden midt i der rett før den peaker, skal prøve å få tatt et opptak :-)
  7. Nei ikke samme lyd, denne er litt mer markant og egen. Type "shhhhhhHHH 'ulv i motorrommet' shhhHh ptscCcCh" Akkurt den lyden, prøv å lag den selv :-p
  8. Ok, takk for svar :-) Bare synd den lyden høres rar ut ::deng: Får bytte tilbake hvis jeg blir lei :-)
  9. Hvis det er grunnen, er det en negativ reaksjon, eller bare en lyd som oppstår? Trenger den litt innkjøringen eller kommer den type lyd normalt sett for å bli?
  10. Hei, monterte i dag luftfilter kit fra BSR. "http://www.bsr-tuning.no/produkter/4900320/" Når jeg treffer mellom 3-5000 omdregninger Merk! Kun i fart! - Så kommer det en lyd som kan minne om når man tar et hult plastikrør og veiver rundt i lufta. En typ plystring/uling, typ luft igjennom et rørsystem. Jeg har sjekket over bilen med en kompis som tuner og skrur biler, og han hadde aldri hørt den lyden før. Alt var skrudd riktig, og ingen løse deler, røret er ikke for langt inn i luftfilteret og alle klemmer var skrudd ordentlig fast. De andre lydene er som det skal være, brrrshhhh! osv osv. Bil: Skoda Octavia RS Tfsi -06. Noen som har aning eller vært borti noe lignende? Det skjer KUN i fart, og mellom 3-5K omdr. Kun testet fra 30-100 km/t.
  11. Hei, Flere som kjøper "nyere" biler ønsker å ta den på service hvert år, for å kunne vise til "godkjent" service og vedlikeholds hefter ved videresalg. Dette viser da at bilen har blitt tatt teknisk forsvarlig ivaretatt, for en eventuell kjøper. Ved hovedservice på 80-90K bytter man normalt sett reg.reim og vannpumpe. Ved å ta service hvert år får du byttet olje og luftfilter og sett over at alt er som det skal, evt før du ville ha gått på en smell ved å kun "vente" på at feilene skal komme. Mange velger å utbedre og gå igjennom bilen selv, men de er da også ofte litt mer teknisk anlagt enn snittpersonen i Norge. Mtp. at bilen nettopp har vært på storservice, og jeg antar at hvis det er funnet noe så er det utbedret, ville jeg vel heller tatt det på feelingen og lommeboka. Men med turbobil ville jeg absolutt skiftet olje og filter hvert år eller ved aprox. 12.000 km. Oljen mister opptil 40% smøreeffekt ved rundt 10-12.000 km, noe som da absolutt ikke er å foretrekke, hvertfall på motor med turbo. Hvis du ringer et serviceverksted vil de som regel ALLTID anbefale service nå og i utide og utbytte av det som kan byttes ut ved x-antall KM eller år. Det er jo som sagt servicerelaterte oppgaver verkstedene tjener mesteparten av pengene :) Når det kommer til senk på 4wd får du vel senk som er ment spesifikt for din bil. Google it! :)
  12. Hei, litt dårlig oppfølging av meg her :-) Dro til sverige og fikk meg en pleasant surprise! Jeg måtte ikke bytte turboen, var gått tett i noen slanger (trodde jeg hadde sjekket alle) - Så de ga meg en overhaling for 1300 svenske penger. Det kan vise seg at Møller på Økern hadde veldig lyst til å bytte turbo mot et aldri så lite honorar... :redbite
  13. Hei! Bilen din blir bare penere og penere hver gang jeg ser nye bilder :mekke: :D Har et spørsmål jeg håper du kan svare på. Vurderer å få litt mer susing i bilen og har sett på flere forskjellige åpne filterkit. Her er et av eksemplene; http://www.bsr-tuning.no/produkter/4900320/. Syns det er et sant helvette å finne noe brukbart i det heletatt til Skoda.. :wonder: Det ender vel også med at jeg må kjøre uten motordeksel hvis jeg skal endre til åpent filter. Men jeg blir jævla usikker når jeg ser hvordan LMM sitter på bilen i dag, i forhold til hvor den kan sitte på kittet jeg vist over. Kjører RS 06 Tfsi bensin. Og motorromet ser da slik ut. Kaster roser på din vei hvis du kan hjelpe meg litt på vei her :-) [ATTACH]31557[/ATTACH]
  14. Hva med KW Inox-Line, Variant 2/3 fra http://www.senk.no ? :-) Eksempel fra v2: • “Inox-Line” rustfritt stål teknologi uten at det koster noe mer • Individuell høydejustering • Individuelt justerbar hardhet på støtdempere • TÜV-testet senkekapasitet • Høykvalitetskomponenter for ekstra lang levetid • Meget utfyllende dokumentasjon for bedre brukervennlighet
  15. Ja, jeg gikk over slangene og det var ikke noe unormal coxing av noe slag, eller andre ulumskheter. Så enten har de 2 eierne før meg kjørt møkka av den eller så kan det jo være at den rett og slett at den ikke var helt i hundre fra starten av. Får selv bli flinkere med olje og vedlikehold av turboen :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår