Gå til innhold

evopower

Bruker
  • Innholdsteller

    131
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om evopower

  • Bursdag 09/14/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilsport og biler.
  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Rørlegger
  • Motor (eks 1.6)
    2,5 Tdi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Quattro, Avant, 6 trinns manuell.
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

evopower's Achievements

  1. Du, kan vi ordne det slik at vi bestiller ilag og sparer en del fraktkostnader? Skal handle grenrør, y-pipe og catback til min maxima også. 98 modell 2 liter manuell, men har kjøpt en 3 liter automat som jeg skal bruke motoren fra. Slik at jeg får 3 liter manuell:yodude:
  2. Her e bilcrossbilen min som jeg har eid i 2 år nå. BMW E28 528i
  3. Her tenkte jeg folk kan legge ut litt info om Subaru sine AWD systemer. Det er i utganspunktet likt som det har vært i alle år, men i den senere tid har det kommet antispinnsystemer og diffsperr styrt av bremsene og variabel midtdiff på noen modeller. Nesten hver motor og girkassetype har sitt eget system. De fleste biler solgt i Norge etter ca 1996 med manuell gir har en låst midtdifferensial og helt åpne differ foran og bak. Siden motor og gir er langsplassert, og alle drivakslinger er symterisk like lange er den fantastisk stabil rett frem på glatt føre og når alle hjulene har lik motstand på underlaget. Det er ikke noe problem å få en slik subaru til å stå fast. Mister du grepet på f.eks høyre fram og bakhjul samtidig, blir du stående. Da hadde det vært greit med et system som via bremsene bremset ned disse 2 hjulene, slik at alle kraft kom over på andre siden, og du i teorien ville fått en venstrehjulsdrevet bil. Dette er noe Subaru har begynt med i den senere tid, men har ikke oversikt over hvilke modeller som har fått dette installert enda. Automatgirversjonene er normalt 70%fram og 30% bak, men kan overføre inntil 50% bak ved behov. Disse er ikke like underholdende å kjøre, men fungerer like bra når det gjelder framkommelighet. Viktig å holde jevn gass og la hjulene slippe hele tiden, slik at systemet får overført kraft til bakhjulene. Går du av gassen, må systemet begnne helt på nytt. Subaru påstår å ha det beste 4x4 systemet, men de har nok et stykke igjen til de er på nivå med BMW xDrive og Land Rover og til dels MB sitt 4Matic. Legger ved et par demonstrasjonsvideoer:
  4. Har kjøpt meg en 01 modell Econoline 7.3 powerstroke. Noen som vet om det er diff sperre på disse? Og hvilken olje som skal på automat og diff. PÅ motoren har jeg lest meg til at det skal være 15W-40 på disse motorene.
  5. Det var en gategodkjent boble som gikk her i haugesundsområdet med subaru motor baki. Det dåg ut som det var greit med plass i motorrommet også. men hvordan han har løst det med overgang til girkassen vet jeg ikke.
  6. Tøft å se at skjermbredderne du kjøpte av meg også "passer" på en 142:) Hvorfor ikke bare sope ihop det du har av deler, male den og kjøre rallycross med den?
  7. Hei Lurer på hvilken av disse som er best egnet til motorsport. Skal hentes mest mulig effekt ut av motoren uten bruk av turbo/kompressor etc. Ren NA tuning. - N42 BMW e46 318ti - N45 BMW e87 116i (samme slaglengde, bare mindre borring som N46) - N46 BMW e87 og e90 118/318. Leser på nettet at N46 er større enn N45, men vet ikke om det betyr i fysiske mål. N46 har størst slaglengde av de tre med 90mm. Stor slaglengde er viktig, for da har du mer å gå på i borring. Noen som vet om det er mulig å få borret motorene opp til 2,4 liter?
  8. selger 2 literen i bilen så tjener jeg inn det jeg ga for den:) ja nå er vi endelig igang igjen. Den nye bilen er hel, mens den gamle har hatt flere tidligere skader også. Så greit å begynne helt på nytt, da denne bilen skal lakkeres overalt.
  9. mye vann i gulvet på den nye bilen.
  10. dårlige mobilbilder, men har snart fått ut buret nå
  11. en fra klubben min som hadde en e36 med volvomotor og understell
  12. Så må en også ta i vurdering hva man trives å kjøre med. Men det er jo bare å begynne en plass å prøve seg fram:) når det gjelder innfesting av en volvoaksel er det sikkert flere supernasjonalførere som kan hjelpe deg med det. Morstad, bmsport, nyberg m.flere.. folk som har satt inn volvoaksler på biler tidligere som vet hva de snakker om. Det er en egen vitenskap med stagvinkler og lengder osv...En volvoaksel kan fungere så bra at det nesten løfter fronten i starten, eller stikk motsatt. Alt etter hvordan det er blitt montert på bilen. Da er det enklere å klakke på en m3 aksel som jo fungerer helt greit.
  13. en volvobakaksling med alle innfestninger og innmat kommer sikkert på 25.000 kr. en m3 bakstilling får du brukt for 12-13.000 kr og så må du kjøpe ny sperr og utveksling fra køhler for sikkert 17.000 kr. Da har jeg ikke regnet med demperne på begge akslingene. Skal finne ut hva det firmaet heter;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår