DaButcher Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Så det du sier er at det koster sitt for å få no sånt? Og hva kan en ekspert ta for en sånn jobb? Fikk høre av en på jobben idag at en sånn locker (hvertfall) kan være litt skummel i litt krappere svinger i høy fart hvis man begynte å gi gass midt i svingen osv. da han selv har hatt no sånt en gang i tiden. Så det må shimses opp? Snakker du da om bare bremsen? Eller går det ikke å stappe en brems inn i en vanlig åpen diff? Har ikke sånn KJEMPE peiling på ting som det her for å si det sånn. Hehe. Ja, det er nettop det jeg sier, truetrac er ikke en locker! ALLE differ må shimses, enten om de er diffbrems, sperre eller åpen diff. Du har avvik i produksjoner, så du må ha shims og den må shimses rett! Et firma tar sikkert 2000kr for en slik jobb + shims, men en lokal "helt" gjør det sikkert for en 500kr + shims. om du har el. speedo, må diffen også dreies (iallefall truetrac), som den lokale helten sikkert også gjør for en 500kr. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hoi! Jeg har 4.10 utveksling, men veit ikke hvilken bakaksling... Er det slik at truetrac'en går inn i det meste eller? Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hoi! Jeg har 4.10 utveksling, men veit ikke hvilken bakaksling... Er det slik at truetrac'en går inn i det meste eller? Er nok en 1030 det, går like fint inn i den og ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Hva er fordel/ulempe med 1030/1031? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Har hvertfall hørt at stikkakslingene i 1031 tåler mer enn i 1030 Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Grøvre pinjong og kronhjul i 1031... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 1030 er gammelt, 1031 er nyere.. Ergo bedre.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 b23 et er gammelt, b230 et er "nytt" hmmm :D sorry ot.. leste neddi her at lockern låser i svinger.. den tillater hastighetsforskjell i svinger leste jeg på hjemmesida deres.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 b23 et er gammelt, b230 et er "nytt" hmmm :D sorry ot.. leste neddi her at lockern låser i svinger.. den tillater hastighetsforskjell i svinger leste jeg på hjemmesida deres.. Tror de låser, eller kan låse ved gasspådrag i sving. Hørte også at det kan bli skummelt i sving om man ikke planlegger og bestemmer seg for om man skal, eller ikke skal gi gass i svingen. Men, jeg er ikke sikker da. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 En locker er i bunn og grunn ikke en differensial over hodet. Den differensierer ikke rotasjon mellom høgre og venstre i det hele tatt. En locker kobler ut drivkraften på ene hjulet i sving (1-hjuls-trekk) og låser begge hjulene sammen ved kjøring rett fram og/eller ved pådrag. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.