Gå til innhold

henrix: 1985 Nissan Silvia S12 prosjekt!

Ranger emnet


henrix

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg tenkte jeg skulle lage en projekt tråd av bilen min:)

Det er en Nissan Silvia S12 fra 1985 ikke noe pen utvending men den funker som den skal!:) skal gjøre mye med den!

sånn så den ut når jeg fikk den for noen uker siden:

 

07102006.jpg

071020061.jpg

bilenmin001-1.jpg

bilenmin014.jpg

bilenmin007.jpg

 

har ikke gjort veldig mye med den enda.. men jeg har fjernet de stygge rutesenkerne:P lagd selv og satt inn hvite instrumenter, byttet alt av sikringer, fjernet teip foran parklys og lakkert grill.

 

noe av det kjipe med bilen var at det ikke var noe nøkkel til den eller noe.. men nå er det på vei alle låser, tenningslås osv.. MED nøkler!:D

+ at jeg har bestillt nye baklykter, instrument panel, dørstoppere og varmeanlegg:) (selvom jeg fant ut i går at det jeg haddde funka;)

 

jeg er også på utkikk etter orginalt S13 ratt og S13 interiør! så si ifra hvis noen av dere har noen av delene!:)

 

her er bilder av hvordan det ser ut med nye instrumenter som jeg satt inn igår:)

 

bilenmin039.jpg

 

bilenmin032.jpg

 

kom gjerne med tips om hva jeg kan gjøre videre!

 

mvh Kristian

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøft. Sjelden man ser disse. Bygge sladdebil eller? Planer?

 

nja.. jeg er 17.. målet er vel egentlig å få den på skilter innen april:) planer er vel å gjøre den så strøken som mulig:) har vurdert bredding.. skal hvertfall hellakkeres!:) sjelden bil men utrolig kul bil!:)

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne som stod til salgs ute på noe som ligna på ett jorde ? Tror det var noe galt med motoren. Samme bil ?

 

hmmm.. nei ikke som jeg veit om? er ikke noe galt med motoren min annet enn at den får litt for mye bensin:P hehe men hvis den går til helvete etterhvert så blir det SR20DET motor i den!:)

 

Motronic: Det var jeg som la inn de bildene ja:) jeg har planer om styling ja.. men det er ikke første pri.. har sett på bredda skjermer osv:) først skal jeg få den strøken nok til å bli EU godkjent:) hehe:P

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dettte er jo den bilen jeg hadde tenkt å kjøpe når jeg skulle ha meg bil.. den var tilsalgs rundt mai, da var det ei jente som eide den :P husker igjen det oransje motor romme.. bra kjøp eller?

 

ja stemmer det! jeg er VELDIG fornøyd!:D hehe synes det er en utrolig kul bil da!:) den er jo ikke veldig pen atm men den skal bli veldig pen!:D

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok den motoren du har er klar for litt effekt også ser ihvertfall sånn ut når man ser på specc'sa på den og toppen.. burde kunne satt på turbo på den der og lada en 0.4-0.5 uten problemer.

 

som sagt er dette motoren som satt på gamle skyline. den tåler 450 HK orginalt:)

http://www.fj20.com

der er det bare biler med den motoren:) så kan dere lese litt!:)

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et spm: hvor mye gav du for maskina? jeg var og kikket på den tidligere - og jeg må si at det var ikke et imponerende syn der den stod :) men jeg har en forkjærlighet for s12 silvia selv :) regget på club-s12.org? heter rotor der.

 

jeg bytta den mot projektoren min jeg:) synes det var en grei deal!:) pen er den ikke:) men den skal bli det;) jeg er regget der og kaller meg henrix:)

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår