Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enten skjønner ikke jeg hva du mener, eller så er det motsatt. Den øverste ribben er fylt igjen med en plate, som du ser på bildet:)

 

Jaja, nå skal vi ikke forangripe begivelsene her. Grunninga her gjorde jeg ferdig på fredag. Mandag kveld skulle foreldrene mine komme, så jeg hadde lørdag å søndag på å bli ferdig.

Ok, lørdag var det bare å fortsette, tok på ”lakkdressen”, fram med Biltema sprøyta, funka strøkent den, starte kompressoren, klarte seg fint den å, å begynne med dagens avsnitt.

Det ble helt nydelig, jeg vil si 97%, å i hvert fall MER enn godt nok for meg.

 

17062006282.jpg

 

På et par plasser ble det litt renn, men det vises ikke med mindre du vet det.

 

17062006284.jpg

 

Måtte jo bare teste. Fin panserpryd?

 

17062006285.jpg

 

Etter at dette hadde tørket littegran, ble det flyttet, å bilen ble kjørt inn, etter en grundig vask.

Den ble deretter maskert.

 

18062006286.jpg

 

Var litt kronglete rundt vinduer, å soltaket, men det ordnet seg.

 

18062006287.jpg

Det er nå sent lørdag kveld, siste finpussen unnagjort, så jeg tok jeg kvelden.

Søndag, dommedag.

Etter ny fukting av gulv å vegger, å avfetting av bilen, var det klart for grunning, eller egentlig : sealer.

Var litt bekymret for reaksjoner her pga mange typer sparkel å lakk, men dette gikk åsså bare kjempefint, å alt hadde hittil gått etter planen.

 

18062006288.jpg

 

Så, endelig selve fargen.

 

18062006291.jpg

 

Det som var problemet, var at her ble det for lite lakk !!! ER DER MULI ???? På en søndag!! Første (tynne) laget gikk fint, men jeg begynte å skjønne at det ikke kunne holde, da lag nr to skulle være tjukt. Jeg ble åsså tom for tynner, men fant (etter hvert)noe i garasjen, som broderen hadde.

 

18062006292.jpg

 

Resultatet ble at første halvdel av bilen ble for tykk blanding(fløt ikke ut, appelsinhud), mens andre siden ble tynnere(renn), å til slutt ble jeg tom !!!når halve panseret var ferdig, ajajaj.

MEN, nå skulle jo besøket komme i morgen, så det fikk være. Når det var tørket nok, ble den tatt ut, for å se i ordentlig lys. Bare kjapt montert fanger å grill. Jaja, skitt au.

 

18062006293.jpg

 

I løpet av søndagskvelden å mandagen ble det meste montert på igjen, å nå var det ikke så ille lenger.

PS originale fjærer.

 

20062006312.jpg

 

Se glansen på panser på venstre side kontra høyre. Var her jeg gikk tom.

 

20062006315.jpg

 

Men den ble 854% bedre enn den var.

Foreldrene visste ikke at jeg hadde lakket kjerra. Tok seff den når jeg hentet dem på Gardermoen på mandags ettermiddag, å jeg har aldri sett dem så overrasket, de trodde ikke sine egne øyne, hehe, det var moro det.

 

20062006319.jpg

 

Så fikk jeg åsså vært på rulletreff før ferien. Var vel litt sånn skuffa, men det ble ikke justert eller noe sånt. 240+ hk, å 330 Nm. Litt rare kurver, ikke sant?

 

24062006331.jpg

 

 

En liten video her.

 

http://s70.photobucket.com/albums/i93/351RS/?action=view&current=Benkkjring060624wmv.flv

 

Hva synes dere ?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har du gjort med motoren og antall hester? mange hk uten toppene med org topper altså?

 

Det står i siste innlegget, 240+ hk;)

 

Har aldri hatt helt sansen for Granada,men etter og sett din fikk jeg det :)

Ble helt konge med de Scorpio fangerene på den.

Kjempe bra jobba. Stå på. 10 poeng fra min side :)

 

p.s Sånn ville en oppdatert Granada fra Ford sett ut i sin tid. Factory look

 

Næmen, endelig en som skjønte opplegget mitt, "factory look", eller rett å slett en oppdatert Granada var det jeg var utet etter.

 

hva heter første sangen på den videon?

 

 

Sange var : Tell me, med NG3.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår