Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bygutter altså... :puke: :D:D:D:D Du kan sikkert komme en tur opp hit og ta med deg en 10-15 stykker av dem, her er det for mange...

 

hehe sier du det:P Her i Oslo er det nesten ingen Granda'er...Sist gang jg så en var i 1996 eller no..også så jg en på Autofil, den grønne...hehe. Nå vet jg ivertfall hvor jg finner Granada ;)

Crime is Not my Style!

- Opel Vectra A 1991. Vectra A 2000 fangere ønskes kjøpt, ta kontakt.

x Mercedes 230E W124

X Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, bare for ordens skyld, her er linken til del 2 av videoen.

 

5DD1B392-1D32-401F-860B-2ABA96015CAC.jpg

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=5DD1B392-1D32-401F-860B-2ABA96015CAC

Click here to see Video

 

å her er del 3.

 

 

D93E4DE3-E8C9-4A72-92FC-7818C6BEF14F.jpg

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=D93E4DE3-E8C9-4A72-92FC-7818C6BEF14F

Click here to see Video

 

 

Selv om bilen fungerte over all forventning, var jeg ikke helt fornøyd(hørt den før?). Den var litt slitsom på langkjøring(høyt turtall) å heller ikke særlig billig i forbruk. Derfor inngikk jeg en timeavtale med meg selv om å bytte til automat med overdrive. Dette skulle vise seg å være ganske enkelt, da Ford har en overdrive som heter AOD. Dro til APP å skulle hente en, skulle åsså ha en TH200R4, til broderen, å skulle få begge to for 2 lapper. ”bare ta de du trenger, sa han, å dermed kom jeg hjem med 3 AOD å en TH200R4, for 2 lapp. Bra deal.

Her er AOD nærmest, å C4 bak.

 

108-0883_IMG.jpg

 

Her vises det at AOD’en er litt kraftigere rundt midten enn C4, men lengde å boltsirkel mot motoren er samme, så det var bolt on. Mellomaksel passet åsså.

 

108-0890_IMG.jpg

 

Sånn ser det ut i forholde til gearfestet.

 

108-0897_IMG.jpg

 

 

 

Her er festet til gearkassa. Det gamle passa ikke, det nye er lengre bak. Resten er det man kaller kosejobb, gearvelgerstag, kjølerør,speedo, osv.

 

Bremserv8022.jpg

 

Aaaah, nå ble det andre boller. I stedet for 3000 o/min i 100 km/t, ble det nå 2000, å forbruket sank 0,4l/mil.

 

104-0457_IMG.jpg

 

Den lille artige til venstre, er en sykkelcomputer. Brukte denne for å teste speedometeret.Kobler en føler til mellomakslen, å denne fungerer opp til 300 km/t(den viser bla. maks hastighet, ikke helt lovlig det den viser her, kansje), hehe. Jeg hadde et exel-ark for å regne ut antall tenner på speedo-viren, bestillte dette, monterte, å det stemte NØYAKTIG !!!(sjekk jukselappene som er teipa på før dette ble ordnet, litt feilvisning). Fikk åsså kalibret turtelleren, ved hjelp av et Biltema multimeter, sånn som viser turtall, kamvinkel osv., å en skrutrekker. Det viste seg nemlig at det var justering på turtelleren, å ved hjelp av multimeteret fikk jeg justert den til å vise riktig. Ganske så tøft, spør du meg. Det i midten er temp. måler, inni bilen, å under huven(inni luftfilteret, for å være nøyaktig).

 

Å litt mer bilder av interiøret.

 

102-0270_IMG.jpg

 

Ghia = trepaneler.

 

102-0266_IMG.jpg

 

Å her er grunnen til at ene bakdøren plutselig ble blå. På tur til Gatebil(seff), var det en idiot som klarte å kjøre i siden min. Pensjonist, hva ellers….

 

bild1.jpg

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo moro å høre. Har bestandig hatt en tendens til å ta bilder av alt jeg holder på med, selv om ikke kameraene bestandig har vært de beste. Men jeg tenkte aldri på at det kunne settes sammen til en "prosjekttråd", før her om dagen jeg så over bildearkivet. Å isteden for å begynne i nåtid, tenkte jeg det kunne vært greit med en "oppsummering". Bra at det faller i smak, å dere må gjerne spørre, hvis det er noe dere lurer på. Har enda noen godbiter å by på......

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photobucket er no' drit! Ser bare tre millioner "Bandwidth exceeded" logoer. :(

Prøv https://www.one.com/ for 10kr måneden + mva. Da får du 500MB, nei 1.000MB(!) og relativt fri transfer hvis du ikke ikke laster opp DIGRE filmer dit. :thumb

 

 

PS! Artig doning seff. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photobucket er no' drit! Ser bare tre millioner "Bandwidth exceeded" logoer. :(

Prøv https://www.one.com/ for 10kr måneden + mva. Da får du 500MB, nei 1.000MB(!) og relativt fri transfer hvis du ikke ikke laster opp DIGRE filmer dit. :thumb

 

 

PS! Artig doning seff. :)

 

Huff, for en amatør, ikke sant. Var ikke klar over den bandbredde-greia. Men har oppgradert nå, så da burde det være i orden. Si fra hvis det ikke funker.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår