Olav'en Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Ligner kanskje på ein lada front, men nei... Kan bli bra dette her! :D Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Du skulle fått inn en lykt til på hver side... :) Lada hvafforno? Hvilken Lada bakende er det du mener ligner? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Du skulle fått inn en lykt til på hver side... :) Lada hvafforno? Hvilken Lada bakende er det du mener ligner? ......det er vel heller utrykk for dårlig design, men håper det blir bedre når jeg er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Hei, det her kan vel gi deg inspirasjon: Den der er litt for sen da, du skal jo ha runde lys.. Men jeg tenkte mer på virkemåten.. dvs kjørelys, bremselys og blinklys i samme lyktene.. Tror ikke jeg ville kjørt "lexus lys" bak.. tror det vil se litt rart ut :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Så har vi fått laget bakplata,det ble mye kapp og sveis da den skal kuve alle veier. Fangeren blir laget i morgen. Måtte fjerne sviveren for å komme bedre til. Slik startet vi på plata, måtte splitte mye. Begynner å hjelpe seg nå. Da var hullet til eksosen ferdig også. Så i morgen skal vi lage fangeren og sveise den fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Dritfett prosjekt! Det blir nok helt konge med de lyktene bake også! Men den bakplata.. Du hakke no form for forsterkninger under den? Siden det var en støtfanger der før? Får man godkjent dette? Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Dritfett prosjekt! Det blir nok helt konge med de lyktene bake også! Men den bakplata.. Du hakke no form for forsterkninger under den? Siden det var en støtfanger der før? Får man godkjent dette? øøøøøhhhhhh.........det har jeg egentlig ikke tenkt på...... men nå kommer den nye fangeren rett over falsen som står bak der oginalfangeren stod, og det er rett bak bunnen på kofferten og der er det helt stivt. Er det noe krav til å bruke orginal fangerfestene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 øøøøøhhhhhh.........det har jeg egentlig ikke tenkt på......men nå kommer den nye fangeren rett over falsen som står bak der oginalfangeren stod, og det er rett bak bunnen på kofferten og der er det helt stivt. Er det noe krav til å bruke orginal fangerfestene? Hei, tror faktisk ikke det er krav til støtfanger bak? Så lenge bilen ikke har noen skarpe kanter, så tror jeg ikke de kan hindre deg i å kjøre uten støtfanger? Jeg ville bygget noe "bur" bak der da, gjerne skrudd fast i de bjelkene man skrur fast hengerfeste i. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Hei, tror faktisk ikke det er krav til støtfanger bak?Så lenge bilen ikke har noen skarpe kanter, så tror jeg ikke de kan hindre deg i å kjøre uten støtfanger? Jeg ville bygget noe "bur" bak der da, gjerne skrudd fast i de bjelkene man skrur fast hengerfeste i. Bakplaten står ikke helt løs, den er sveiset fast på begge sidene inn under der hjulbrønnene var så platen går i ett med bunnen der, og så har jeg sveiset et 8mm rundtjern nederst mellom der, så den er stiv som pokker. Skal ta noen bilder der senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Bakplaten står ikke helt løs, den er sveiset fast på begge sidene inn under der hjulbrønnene var så platen går i ett med bunnen der, og så har jeg sveiset et 8mm rundtjern nederst mellom der, så den er stiv som pokker. Skal ta noen bilder der senere. ja, jeg tenkte mer på å slippe å vrake hele bilen om en lada kræsjer i 5km/t Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 ja, jeg tenkte mer på å slippe å vrake hele bilen om en lada kræsjer i 5km/t hehe... Hvordan var det igjen med det svaret du fikk fra BT om bur (er litt tregg jeg vet du) Har jeg lov til å lage halvbur selv og ha det i når jeg viser bilen om jeg ikke har skråstag fram i døra? Tenkte å lage det selv så får jeg det mere slik jeg vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 En dårlig dag i garasjen. Gikk tom for gass til mig'n tidlig på dagen, så da tok jeg å koblet til argonflasken som jeg har til tig'n, men det gikk dårlig.... ble jævla rare og stygge sveiser så det kuttet vi bare ut. Jeg var 100% sikker på at det ikke skulle være noen forskjell på sveisinga, men der tok jeg feil. For bytte flaske over pinse. Vi fikk formet til fangeren og laget utsparing til eksosen før det skar seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Sinnsykt bra! Den bakenden likte jeg:) Har sett et bilde av en 142 på avataren til en på forumet her, med noe lignende. Peent! Stå på videre, følger ivrig med:) Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 blir pent detta... har en lignende løsning på eksos på 740in :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Hentet de nye 20" i dag, det var egentlig ikke den felg typen jeg hadde tenkt meg, men det var det eneste slaget de hadde som var uboret. Det er dekt felgsenter på disse , jeg syntes det er penere når boltsirkelen er synlig. Skulle ha 35 profil, men det ble 30. Syntes dere det ble for jævlig? Platen over felgsenteret er ikke på her, men det ser dere vel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg