esbandos Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Teknisk ang bur i bilcross bil: http://bilsport.no/reglement/regl_2008/bilcross/Teknisk_08.pdf Side 6 Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Teknisk ang bur i bilcross bil: http://bilsport.no/reglement/regl_2008/bilcross/Teknisk_08.pdf Side 6 ....hehe, ble ikke stort klokere av det. Står jo ingen plass størrelse på festeplate der :confused: Men jeg har et annet spørsmål: Røra bakover fra hovedbøylen skal være denonterbare fra bøylen, da blir det sveiset fast et halvt rør med festbraketter på.... Kan dette halvrøret sveises både på sidene og over/under, eller er det bare sidene? Det var en som sa til meg at om jeg sveiset over/under på tvers av hovedbøylen så ville denne svekkes!! Stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 [teskjemodus]http://bilsport.no/reglement/regl_2008/Generelle_sikkerhetsbestemmelser_rally_og_HA.pdf §304 11.2.2.2[/teskjemodus] - målgitte minimuskrav festeplater bur. Hvorfor skal du ha avtagbare bakoverstrevere? Sier noen at du må ha det eller er det du som vil ha det av ymse årsaker? Jeg vil ikke juge på meg kunnskaper om hvor den skal/bør monteres, så det tør jeg ikke uttale meg om. Men det står beskrevet i §304 11.2.2.3 at langsgående strevere skal stå så høyt som mulig mot taket og helt oppe i hjørnet på hovedbøyla. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 [teskjemodus]http://bilsport.no/reglement/regl_2008/Generelle_sikkerhetsbestemmelser_rally_og_HA.pdf §304 11.2.2.2[/teskjemodus] - målgitte minimuskrav festeplater bur. Hvorfor skal du ha avtagbare bakoverstrevere? Sier noen at du må ha det eller er det du som vil ha det av ymse årsaker? Jeg vil ikke juge på meg kunnskaper om hvor den skal/bør monteres, så det tør jeg ikke uttale meg om. Men det står beskrevet i §304 11.2.2.3 at langsgående strevere skal stå så høyt som mulig mot taket og helt oppe i hjørnet på hovedbøyla. Takk skal du ha. Grunnen til at jeg skal ha avtagbare bakoverstrevere er at det blir lettere å montere/demontere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 ....hehe, ble ikke stort klokere av det. Står jo ingen plass størrelse på festeplate der :confused: Men jeg har et annet spørsmål: Røra bakover fra hovedbøylen skal være denonterbare fra bøylen, da blir det sveiset fast et halvt rør med festbraketter på.... Kan dette halvrøret sveises både på sidene og over/under, eller er det bare sidene? Det var en som sa til meg at om jeg sveiset over/under på tvers av hovedbøylen så ville denne svekkes!! Stemmer dette? Ingen som vet dette? Skal sveise i morgen. Sto ingenting i bilsportboka om jeg kunne sveise over/under på tvers..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Mener å huske at en rallycross-bil hadde gjort det du tenkte. Han sveisa på tvers av hovedbøyla, og fikk ikke bilen årsgodkjent pga det.. Dette fordi sveisen på tvers varma hovedbøyla såpass mye at metallet svekkes. Er ikke 100% sikker på om jeg husker rett, men.. :p Må jo gå an å ringe NBF? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Skal kjøpe nye bensinrør, trykk og retur. Hvilke diameter innvenndig vil dere annbefale? Kan jeg kjøpe lik dimensjon på begge? Tenkte å bruke hydraulikrør, koblinger og klammer fra TESS da jeg har gode prosenter der. Da det er mange med kunnskap her inne så tenkte jeg at det måte være rette plassen å stille disse spørsmålene.:hug: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biloholiker Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Jeg skjønner problemet, men ikke logikken. Hvis du valgte å sveise "rør mot rør" ville du sveist en del på langs og på tværs samt diagonal(eklipse). Hvis du lager "platformene" i samme eklipse (tror jeg det heter) får du jo samme areale og plassering ved sveising og det bør fungere like godt. Bare en logisk tanke, men logikk og NLover, bahh. Rune edit: du vil ha større diam på returen. Fordi der skal det være flow, ikke trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Jeg skjønner problemet, men ikke logikken.Hvis du valgte å sveise "rør mot rør" ville du sveist en del på langs og på tværs samt diagonal(eklipse). Hvis du lager "platformene" i samme eklipse (tror jeg det heter) får du jo samme areale og plassering ved sveising og det bør fungere like godt. Bare en logisk tanke, men logikk og NLover, bahh. Rune edit: du vil ha større diam på returen. Fordi der skal det være flow, ikke trykk. Jeg vet at retur normalt er større, men går det ikke å gå opp på dimmen på begge å kjøre likt? ...men hvilken diameter innvendig annbefales på retur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Kjør 6-8mm indre dim på trykksia, og 10-12mm på retur. d holder evig lenge. Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Generelle sikkerhetsbestemmelser rally og h-løp. Burparagrafene står på side 7 til 18. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Litt oppdate. Halvburet er litt på vent da jeg har bestilt noe småtteri fra Pedersen Racing. Vi har sveiset inn plater i sidene bak, og nesten ferdig med brannveggen bak. Bilen er nå 99% ferdig sveiset. Skal sveise ny bensintank. Jeg hadde tenkt å kjøpe fuel-cell, men fant ut at om jeg lager den selv så får jeg en tank som vil passe bedre inn. Har vært på jakt etter tanklokk, men alle som jeg har funnet hittil har vært litt for store (12cm) jeg har ikke plass til større en 9-10cm. Vil ha et lokk som ligner på de som brukes på mc, så om dere vet om noen som selger så legg inn en link her. Gundersen og Realcar har bare på 12cm.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda type R Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 hør på mc huggeri. så får du tanklokk med nøkkel. spinning wheels har kansje. Siter Det går i R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda type R Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 spinnin-wheel AS - Hjem Siter Det går i R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Har vært på jakt etter tanklokk, men alle som jeg har funnet hittil har vært litt for store (12cm) jeg har ikke plass til større en 9-10cm. Vil ha et lokk som ligner på de som brukes på mc, så om dere vet om noen som selger så legg inn en link her. Gundersen og Realcar har bare på 12cm.... Disse må jo være midti blinken :) http://www.tolle.se/shop_kategori.php?kate=109 Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.