Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

har akkuratt lest gjennom hele tråden din og det fins kun et ord som beskriver dette.. ultrakult:P hehe dette er hvertfall ikke noe budsjett bygg det er sikkert å vist.. stå på mann.. ser frem til å lese mer om grom bilen etter som den utvikler seg.;) har du no anelse på hvor mye du egentlig har brukt hittil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har akkuratt lest gjennom hele tråden din og det fins kun et ord som beskriver dette.. ultrakult:P hehe dette er hvertfall ikke noe budsjett bygg det er sikkert å vist.. stå på mann.. ser frem til å lese mer om grom bilen etter som den utvikler seg.;) har du no anelse på hvor mye du egentlig har brukt hittil?

 

 

Nei vet ikke eksakt å mye penger som er lakt ned totalt men må huske att bilen er jo utvikla litt etter litt da så har jo ikke lakt ut store hauger med penger i en smell akuratt..

 

Er vel ikke akuratt penger det er brukt mest av her heller,er nok lakt ned mye mere jobb i forhold til penger siden jeg har gjort alt sjøl :spamspam:

 

Men tør uansett ikke å gjøre noe overslag over bygge kostnader får da tror jeg det ender med att jeg henger meg... uansett sikkert VERDENS dyreste E-34 :cruising:

 

He he.. fikk nesten lyst til å prøve å sumere litt,noen som har innspill på Ca ? :thumb

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? bare 1095 hk? også tror du at du skal få den ut på snø'en a gitt.. jaja. lykke til da..^^,

 

Herlig bygg;) gratulerer med talla, beste med bilen er sleeper looken:D

 

 

bilde.jpg

 

Er jo på snøen da å har kjørt en tur i dag også jeg..

 

STÅR jo på vinterhjul her da:rules:

 

Ingen problem å kjøre med denne på snøen :thumb

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du har brukt mellom 300k-800k kr på bilen. Siden du sa at det var VERDENS dyreste E34. Men hadde du sagt at du hadde brukt 200k på det som står på bilen akkurat nå så hadde jeg trodd deg. ;p

 

Edit: Noe tvetyig svar kanskje, men det er veldig vanskelig å stipulere slike ting. ^^

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...........................................................................................

 

Men tør uansett ikke å gjøre noe overslag over bygge kostnader får da tror jeg det ender med att jeg henger meg... uansett sikkert VERDENS dyreste E-34 :cruising:

 

He he.. fikk nesten lyst til å prøve å sumere litt,noen som har innspill på Ca ? :thumb

 

Tipper 450.000,-. Hva kan jeg vinne??

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi da totale kostnader med rasa deler, bytte av turbo osv?

Det du har spart MASSE penger på er jo å lage deler selv. Bare innsuget hadde jo fort kostet 20.000kr hvis du skulle kjøpt det.

 

Men det blir da penger av alt annet.. Hvor mye må man ut med for en sånn motor? 40-50 med girkasse?

Husker ikke om du har bytta råder og stempler, men det er jo isåfall minst 30.000 raske.

Bare coilene koster jo 12.000kr og dysene er vel fort 15.000kr

Sprut for 20.000

 

Blir fort en sørgelig stor sum :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi da totale kostnader med rasa deler, bytte av turbo osv?

Det du har spart MASSE penger på er jo å lage deler selv. Bare innsuget hadde jo fort kostet 20.000kr hvis du skulle kjøpt det.

 

Men det blir da penger av alt annet.. Hvor mye må man ut med for en sånn motor? 40-50 med girkasse?

Husker ikke om du har bytta råder og stempler, men det er jo isåfall minst 30.000 raske.

Bare coilene koster jo 12.000kr og dysene er vel fort 15.000kr

Sprut for 20.000

 

Blir fort en sørgelig stor sum :P

 

Råder å stempler er bytta,rådene må jo spesial bestilles pga. att lagerflata er forskyvd ut til sidene når det sitter 2 råder på samme tapp :( Nye råemnes kammer 10+,andre dobble ventilfjerer og lettvekts retainers(12+),rull vipper, nyoverhala topper med ventiler,utfresing av fjer flater får større/lengre fjerer,O-ringing av toppene til pakning,3 sett med studds til M50.. bare det blir fort penger :( Turbo type stor,2 wastegates,blowoff ventil,alt i TIAL,M & W ignition CDI tennings boks koster jo like mye som dataspruten :( ,+ tilton clutch og nytt svinghjul,ny kasse,ny bygd diff med sperre,sviktstål aksler med nye MOTORSPORT drivknuter,fuelsystem med Aeromotive pumper og elektronisk spennings justering får å ta ned pulsen litt på pumpene når det ikke går på full gass,justerer spenning etter turtallet :)

Eksos anlegg i 5/4 tomm var heller ikke så lett å få tak i :( eneste var Vangbo :( tror det ble 16-17 store jeg :(

Huff huff.. nei er nok best å ikke sumere ;)

:cab

 

Uansett vert hver krone når det durer å går :)

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, her skjer det saker og ting. Jaggu ikke værst tall for å være hjemmelaga, gutt. Gratulerer.

 

Hadde Vidar noen kommentarer på motorbygget ditt?

 

He he.. tur Vidar tykte detta var stas jeg :) Hyggelig å flink kar. vart imponert over dreimomentet og kjørbarheten tror jeg,Vidar hadde ikke store troa etter første dagen :race var vel til å tippa på ca 800- 900 å var rimelig sikker på att målet mitt på 1000+ ikke kunne nås men der tok han heldig vis feil :partyon:

 

Har bygd om litt etter bremsing får å greie 1000 runder til på turtelleren så da kommer det til å virke som det er mere hester der oppe sjøl om effekta selfølgelig daler.. blir ikke virkende slik når du kjører får da er det greitt å kunne tømme på noen runder til før du girer :cab var turtalls sperre på 7000 i benken å nå skal sperra på opp i mot 8000 .. blir lyd i V12`n da

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan kurvene så ut sammenlignet med han 1000 hk's 3.8 liter, som hvis ikke jeg husker feil har ganske like maks verdier?

 

Ser jo ut som boosten kommer inn forbausende tidlig, til å være så stor snurre.

 

Imponerende.

 

 

Er nok litt brattere kurva på min,tror Vidar sin kom en del seinere å kansje ikke så tvert.. men han drar jo lengere på turtall også da.

Ja hadde nok dratt en del mere HK hadde vi satt på det største huset mitt til turboen og bremsa vidre slik Vidar hadde lyst til pga. baktrykket kom, men det var jo litt av vitsen får meg å ha det kjørbart.. da driter jeg i om det ikke er 1000 vis med hester ;)

 

Effekt kurva er ganske spektakulær med tanke på att det er full fyr fra 3500 o/min... er jo 401HK på 3500runder og 911HK på 4500runder altså på 1000 runder øker effekta med over 500HK,noe andre sliter med å få totalt i en trimma motor ;)

 

Er jo igjen litt fin tuning men håper på å få kjørt litt nå før sommeren kommer slik att alt er klappet å klart til det braker løs

Endret av E-30 big

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hadde jo definitivt vært moro med et drag mellom de to bilene, gitt. Er jo samme farge åsså, hehe.

 

Gale, gale, gale GALE mann.

 

Kan vel ikke samenligne den tunge luksus vogna mi med en rein spikka racer bil slik Vidar sin er :)

 

Må nok hive ut skinnet fra en 3-4 okser,10-12 høytalere + cd skifter,spiller å telefon som sikkert drar med seg en 200-300 meter kabel på kryss å tvers,rive ut en 10-15 el motorer fra ruter,soltak,seter,sentrallås,speil som veier litt mere en en pall med øl,bare klima varmeapperatet å aircondition veier jo/tar effekt likt det 2 sylindre greier å produsere av HK .... :scared

 

Nei da blir det jo ingen bruks bil lengre:idea:

 

Men litt Drag skal det kjøres uansett i sommer,da med autolat:race

Blir å se på alt av street legal treff i alle fall,med orginal stereo`n påfull guffe å clima`n fint på 18 grader ved start treet

 

skal ta flere slike starter som dette :partyon:

 

n681015769_1285131_1940.jpg

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår