Gå til innhold

Massern's bruksbil [16v Mini/langtidsprosjekt] *VRAK*

Ranger emnet


|Massern|

Anbefalte innlegg

  • Svar 769
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje litt og ta i, men er da helt grei nok, og skal vel bli litt bedre etterhvert.

 

Ja, det hadde blitt kjedelig i lengden. Så da må man gjøre noe annet da:) Ihvertfall ingen tvil om hvilken look de fleste kjører på Golf'en sin herover.

 

Fikk handlet hjullager og isolasjonsmatter idag, ja (og det hette faktisk isolasjonsmatter, selv om jeg trodde dette var et ord jeg fant opp i farten). Snodige greier.

 

Legger dermed med et kjedelig bilde av dette:

S4300222-1.jpg

 

Ser ikke ut som det blir noe særlig med skruing i kveld heller gitt. Relativt dårlig vær ute nå, og frister ikke så aaaltfor mye å skru ute i regnet.

 

Så da får man vente til i morgen istedenfor:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Idag så fikk jeg omsider ræva i gir, og satte inn interiøret i bilen. Tok ingen bilder av selve "prosessen", men folk som har hatt Golf selv vet mest sannsynlig hvordan det gjøres, og at det ikke er så altfor mye/vanskelig jobb:)

 

Bildene ble litt mørke/dårlige, men ser da hvordan det er. Får eventuelt ta noen nye i morgen.

 

Se bort ifra den stygge og møkkete gulvmatta. Nye skal inn i morgen.

S4300217-5.jpg

 

S4300218-4.jpg

 

S4300219-4.jpg

 

S4300220-4.jpg

 

S4300221-2.jpg

 

Fikk endelig faks idag med EU-kontroll papirene. Var visst et par andre småting som jeg ikke visste om som også måtte fikses. No er alt fikset for at jeg fant det ut/så det selv. Bare noen bagateller egentlig, som er kjapt gjort å fikse, så det er ikke no problem:) Dette blir da gjort i morgen. Ihvertfall det vi rekker med.

 

Planen er at jeg skal få bestilt EU-kontroll over helga, og det burde egentlig gå som smurt. Og da kan jeg straks prioritere litt mer morsomme ting.

 

Sånn ellers så måtte jeg jo kjøre bilen med det andre interiøret idag. Må jo selvfølgelig innvies det som alt annet. Fortsatt like overrasket over bilen. Hatt Golf'er som har gått betraktelig mindre, men som alikevel har vært vondere å kjøre. Riktig vedlikehold av siste eier (ikke Polardego siden han solgte bilen med en gang, og dermed ikke rakk å gjøre så mye) er nok et stikkord. Merker også at en KR drar mer nedentil enn en PL, samt at den går merkbart bedre hele veien.

 

Blitt "bortskjemt" også, merker jeg. Skulle gjerne hatt servo på denne bilen, men må nok pent overleve uten. Savner også et stivt/behagelig understell av typen H&R, men det kommer nok om ikke så altfor lenge:) Og justere forstillinga, så blir nok bilen god som gull å kjøre.

 

Mulig jeg skal bytte 9x16 felgene mine med noen 8x15. Vi får se hva tiden bringer. Er også noen BBS RM som frister, men må først få pratet med han som har de, og høre om han vil bytte med meg. Felgene som sitter på bilen nå blir mest sannsynlig byttet bort over helga i andre felger (husker ikke merket akkurat nå), som er noe alá BBS RS, men ikke skrudd. Altså litt billigere merke:) Passer ihvertfall Golf utrolig bra, og bygger greit ut.

 

Oppdatering/bilder av morgendagens økt kommer så fort vi er ferdige.

 

Kommentarer/innspill på diverse ting er heller ikke dumt.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk skal dere ha:)

 

Har da fått skrudd litt både i dag, og i går.

 

I går så skiftet/fikset vi:

 

-Bremseskiver

-Bremseklosser

-Hjullager

-Fikset skiltlys

 

I dag så skiftet/fikset vi:

 

-Vannpumpe (adjø ulåter og vannlekkasje)

-Registerreim og strammehjul

 

Da gjenstår det:

 

-Rust på bremserør (uvisst hvor det er)

-Dørlåsen på førerside (må skifte selve låsemekanismen)

-Få luftet bremsene foran (ikke mangel, men pedalen er litt i mykeste laget)

 

Dette blir gjort fortest mulig i løpet av uka.

 

Fikk ikke tatt så mange bilder, grunnet digitalkameraet var strømtomt, og mobilen glemte jeg helt av noen ganger. Slenger ut det jeg tok ihvertfall.

 

Litt bremsemontering fra i går:

 

Nesten ferdig montert på den ene siden

Bilde066.jpg

 

Samt den andre siden

Bilde065.jpg

 

Div. bilder fra i dag:

 

Fjernet brask som var i veien, så vi fikk skiftet det nødvendige

Bilde069.jpg

 

Bilde068.jpg

 

Bilde067.jpg

 

Ny vannpumpe får det nødvendige fra den gamle

Bilde070.jpg

 

Bilde071.jpg

 

Til slutt i dag så måtte vi fikse litt real båpelyd (kjedelig uten gitt), så da fjernet vi "unødvendige" deler på luftfilterboksen:)

Bilde072.jpg

 

Og Eiriksmil hadde fått fikset litt på to av interiørbildene så de er litt lysere. Legger også med disse.

 

madsk2jx1.jpg

 

madsk1qh6.jpg

 

Sånn. Det var da litt for nå. Ting tar litt lengere tid enn planlagt, men begynner da å komme seg i orden nå. Savnet etter en bil på veien er større enn noengang, og motivasjonen det samme, så om noen dager så er vel alt i orden tipper jeg:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det forklart det meste:)

 

Og nå så står den uten interiør, men GTi-interiør skal inn igjen. Men uten GTi-stoler foran, da jeg ikke har dette, så da blir det noen kjedelige og vonde CL-stoler. Girkassa er ikke helt på nett som nevnt i innlegget jeg linket til. Mulig det kan være løst drivledd eller noe annet småtteri. Har ikke sett no nærmere på det, så vet ikke helt.

 

Ellers så må den igjennom en EU-kontroll, og det eneste jeg vet om i farten er kaliperne bak og skiltlys, da disse delene ble byttet over til den andre 16v'en. Kostet på relativt mye før jeg skulle godkjenne, men dette gikk da i dass.

 

Som et prosjekt videre er bilen bra egnet om du har litt tid til overs:) Mye av de "rette" delene som; G60-skjørt og breddere, nesten nye 90-fangere, Golf 3 takvinge, emlemfri grill osv. Går heller ikke 100% reint, men dette er nesten garantert en bagatell. Mye som forrige eier skiftet, så man kan utelukke mye.

 

Pris? Tja, veit ikke. Får jeg ikke no som jeg ser på som nok, så selger jeg heller bilen i deler. Går uansett ikke med så stort tap da jeg beholder felger, interiør og gewinden. Om du er interessert får du gi meg et bud.

 

--------------------------------------------------------------

 

Så til den andre 16v'en igjen:)

 

I morgen får jeg vite når rusta på bremserøret blir tatt, og dørlåsen fikset. Har litt dårlig utvalg i verktøy, og låsemekanismen på døra satt som bare det. Har heller ikke bukk så jeg får sett hvor det er rust på bremserørene, så dette skal en som har skrudd mye for meg fikse kjapt. Deretter er det duket for vising av bilen.

 

Har 3-4 interessante felger på hånden nå, så vi får se hva vi får til der i nærmeste fremtid. Har også noen kjøpere på 9x16 felgene, men de blir mest sannsynlig byttet bort i noen type old school-felger. Stikkordene der er BBS og OZ:) Eller muligens noen Keskin KT5 i 8x15. Akkurat nå så heller jeg mest mot BBS'ene jeg vet om. Snakke mer med han som har dem i morgen, så satse på at det blir en ordnings.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Har mer sansen for felger med litt kant. Og skal de være uten kant så liker jeg ikke så mange eiker:)

 

KT4 er også noen nydelige felger, ja, men har dessverre ikke noen sånne på hånden. Og nye felger har jeg ikke råd til. Om jeg får jeg råd i nærmeste fremtid, så går jeg til innkjøp av Schmidt TH-line.

 

Og OZ-felgene det er snakk om er av typen Futura, men disse trenger dog litt kjærlighet, lakk og pleie for at de skal bli helt hundre.

 

OZ Futura:

oz-futura.jpg

 

Må tenke litt over de forskjellige mulighetene før jeg bestemmer jeg

 

Om noen har, eller vet om felger, så si for all del ifra til meg.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OZ Turbo er grymme de, men har heller ikke noen sånne på hånden, dessverre.

 

OZ Futura felgene er utrolig gromme!!

 

Kjøpe porsche felgene mine?:P hehe

Jepp, de er ordentlig fine, men blir litt mye arbeid med de for min del, tror jeg. Og ikke er det lett og få delt felgene uten spesialverktøy fra OZ heller visstnok. Dermed så blir BBS'ene straks litt mer interessante. Er ikke dumt med BBS heller:)

 

Porschefelger frister veeeeldig det, men blir for dyrt akkurat nuh. Også må man jo adaptere og spacere til en del penger, noe som jeg heller ikke har råd til.

 

-----------------------------------------------------------

 

Han som egentlig skulle fikse det resterende med bilen denne uka her, hadde ikke tid før til neste uke. Så da skal jeg få lånt meg en grav, sånn at jeg pusser rusta på bremserøret selv. Og dørlåsen hadde av en eller annen mystisk grunn begynt og funke igjen, så da slipper man å tenke på det:)

 

Så satse på jeg får tatt rusta i kveld. Dette avhenger jo av om jeg får lånt grav fortløpende eller ei.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår