Gå til innhold

Massern's bruksbil [16v Mini/langtidsprosjekt] *VRAK*

Ranger emnet


|Massern|

Anbefalte innlegg

ser meget bra ut dette massern! fin bil!:) men du skulle tatt en tur til meg når du kjøpte bremseskiver, har ett helt nytt sett til det jeg.. gti 16v!:) men men.. hehe..

Takk takk:)

 

Det visste jeg ikke, så da ble det nye da, gitt. Kjøpte deler for 2100kr idag, og i morgen så blir det 700kr til. Og etter det så skal det vel være dags for EU-godkjenning, vil jeg tro:) Polardego har vel fakset over papirene idag, så da blir det saker.

 

Men mulig jeg hører med deg om jeg trenger noen andre deler, om jeg ikke har selv. Kunne forøvrig trengt spylevæskepumpa om du har en sånn liggendes til en snill pris.

 

Har du forresten noen felger? Foruten om 9x16 felgene mine:op:

 

Og vinterdekk på felg? Større enn 13". Fikk visst med 13" på vinter, og dette passer jo ikke. Så det ikke før dagen etter jeg kjøpte bilen. Eventuelt bytt om du har.

 

Kjøpte deler for 2100kr idag, og i morgen så blir det 700kr til. Og etter det så skal det vel være dags for EU-godkjenning, vil jeg tro:) Polardego har vel fakset over papirene idag, så da blir det saker.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 769
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk takk:)

 

Det visste jeg ikke, så da ble det nye da, gitt. Kjøpte deler for 2100kr idag, og i morgen så blir det 700kr til. Og etter det så skal det vel være dags for EU-godkjenning, vil jeg tro:) Polardego har vel fakset over papirene idag, så da blir det saker.

 

Men mulig jeg hører med deg om jeg trenger noen andre deler, om jeg ikke har selv. Kunne forøvrig trengt spylevæskepumpa om du har en sånn liggendes til en snill pris.

 

Har du forresten noen felger? Foruten om 9x16 felgene mine:op:

 

Og vinterdekk på felg? Større enn 13". Fikk visst med 13" på vinter, og dette passer jo ikke. Så det ikke før dagen etter jeg kjøpte bilen. Eventuelt bytt om du har.

 

Kjøpte deler for 2100kr idag, og i morgen så blir det 700kr til. Og etter det så skal det vel være dags for EU-godkjenning, vil jeg tro:) Polardego har vel fakset over papirene idag, så da blir det saker.

 

Ja, verkstedet sa de skulle fakse de over idag. Om de ikke er kommet, så gi meg et vink så skal jeg purre de opp. 13" vinterdekk skal vel passe på så vidt jeg vet, det er vel 239mm bremser foran?

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Faren min hadde ihvertfall ikke fått noe på faksen idag, men mulig det kom etter han var ferdig på jobb. Kommer det ikke noe i løpet av morgendagen, så gir jeg lyd ifra meg.

 

Ja, kanskje det? For mener at på den andre 16v'en min så passer ikke noe mindre enn 14", men dette er dog en PL og en nyere modell. Det finner jeg ut, hvis ikke så er det alltids dekk/felger som man kan kjøpe/bytte til seg. Men hvis det er 239mm bremser foran så er det jo suverent. Sikkert noen andre her som kan svare helt sikkert på det.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Faren min hadde ihvertfall ikke fått noe på faksen idag, men mulig det kom etter han var ferdig på jobb. Kommer det ikke noe i løpet av morgendagen, så gir jeg lyd ifra meg.

 

Ja, kanskje det? For mener at på den andre 16v'en min så passer ikke noe mindre enn 14", men dette er dog en PL og en nyere modell. Det finner jeg ut, hvis ikke så er det alltids dekk/felger som man kan kjøpe/bytte til seg. Men hvis det er 239mm bremser foran så er det jo suverent. Sikkert noen andre her som kan svare helt sikkert på det.

hmm.. har jo de felgene mine som du har? :p så har jeg noen 15" med helt nye dekk.. send på ei melding så finn vi ut om je har no!:)

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppsann.

 

14"era som sitter på den andre 16v'en min er ikke helt sånne felger jeg hadde tenkt på. Hehe. Da bruker jeg heller 9x16 felgene mine. Men som sagt lyst på noen mindre felger i denne omgang.

 

Også kan jeg jo alltids ta meg en tur ned til deg en dag, så kan jeg sjekke om du har noe interessant brask som jeg ikke har selv, og som jeg finner brukbart til et eller annet:) Blant annet noen andre felger hadde gjort seg.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var faktisk utrolig hvor mye forskjell det ble. Må nok gå over en gang til for et enda bedre resultat, tenker jeg.

 

Synes det selv er litt artig å ha en bil og pusle litt med. Og siden jeg ikke har så altfor store mål med bilen, så er det straks litt mer oppnåelig. Er ikke store "modifiseringer" det er snakk om akkurat. Vil bare ha det få det sært og litt "unikt" (om man kan kalle det det), på en billigst mulig måte, så er jeg fornøyd. Blir nok skistativ og noen eldre slalomski nærmere vinteren (ikke for å brukes riktignok):)

 

88-89 kan stemme det. Den andre min er 89, og der går det nemlig ikke mindre enn 14". Så takk for svaret. Da slipper jeg å bekymre meg for vinterdekk.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil! :)

Planene høres bra ut, satser på at jeg får sett den en dag. :)

 

Om du ikke får EU-papirene i tide kan de også hentes hos Biltilsynet.. :)

 

Forøvrig, åssen så de gamle framstolene ut (de du demonterte)..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for det, Marvil:)

 

Jeg liker ihvertfall planene mine (kanskje en grunn til at det nettopp er planene mine), så fint at flere liker det også:) Spørs bare om alle de 90-look folka herover mener det samme, men det gir jeg egentlig blaffen i. Hehe.

 

Joda, men papirene ble ikke underskrevet før enn idag, skjønner du. Så derfor fikk Polardego verkstedet til og fakse de over.

 

Dårlig med framstoler når jeg kjøpte bilen. Satt Recorostoler i som Polardego solgte for seg selv. Fikk derfor bilen billigere. Tok bare med meg en skinnstol fra den andre Golf'en jeg, så det var ikke noe stress. Trengte heller ikke interiør, da skinninteriøret skulle inn. Men ellers så var det vanlig GTi-interiør som satt i bilen, og dette blir da satt i den andre 16v'en min.

 

Edit: Ja, du får nok sett bilen en dag. Pleier å være på Gjøvik ganske ofte, og du på Lena noen ganger, så det er ikke noe problem. Og du er hjertelig velkommen til å ta noen bilder av den også, om du skulle ha med kameraet en dag jeg møter deg:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk skal du ha.

 

Skal gi beskjed når jeg er i traktene jeg, så stikker jeg innom deg en aldri så liten tur.

 

Så kan du gjerne ta noen bilder av bilen min i samme slengen, med noen litt spennende "locations" om du føler for det:)

 

Det fikser vi. :) Hils resten av familien.

 

-

Henrik

---

Tilbake - Nå med ny konto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, bra du synes det:)

 

Ja, interiøret er fint det. Det skal jeg nok ikke kvitte meg med med det første akkurat. Pent er det, men det mest upraktiske jeg har hatt omtent, tror jeg. Kaldt om vinteren, og varmt om sommeren. Men litt må man da ofre for at det skal være pent, som så mange andre har sagt før meg:)

 

Forresten, noen som har noen tips til hvordan jeg skal få løsnet baksetene i den andre 16v'en min? To av skruene sitter verre enn noe annet. Slagtrekker har jeg dessverre ikke, så tar imot andre nyttige tips.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk da regreima idag om ikke noe annet:

S4300217-3.jpg

 

Ikke det at den egentlig trenger å byttes, men siden vannpumpa er klar for utskifting og vel så det, så er det likeså greit å få det gjort først som sist.

 

Så idag blir det vel litt montering inne i bilen, såfremt jeg får løsnet de 2 skruene som sitter fast på den andre 16v'en. Så som nevnt, hvis noen har noen lure tips/triks så skrik ut.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, glemskheten min har slått til igjen. Har selvsagt glemt å kjøpe hjullagere bak og "isolasjonsmatter". Så dette må jeg kjøpe i morgen med andre ord.

 

EU-kontroll papirene har heller ikke kommet enda, så snakket nettopp med Polardego, og han skulle ordne så papirene forhåpentligvis blir fakset over i morgen.

 

Ikke skjedd stort idag, men fikk da ut interiøret fra den andre 16v'en etter mye om og men. Takk til billig Leathermanlignende verktøy som man kunne sette bits på:) Den ene skruen satt faktisk så hardt at skruen ga etter, og dermed knakk. Nå er det ihvertfall ute, så i morgen får jeg satse på at jeg får montert alt inni bilen igjen, samt fikset de manglene som er.

 

Setene og sidepanelene bak fikk samme gode shining som foran, pluss at jeg vasket grundig med grønnsåpevann før jeg shinet de. Bilen har stått i mange måneder ubrukt, så det hadde samlet seg mye møkk og ulumskheteter på setene og sidepanelene.

 

Før:

S4300218-3.jpg

 

S4300219-3.jpg

 

Som dere ser så var det utrolig skittent. Nesten på grensen til hva man kan kalle ufint.

 

Og etter:

S4300220-3.jpg

 

S4300221-1.jpg

 

Resultatet ble igjen upåklagelig:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår