aremme Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Geatulere med ny bil:D er no et bra utgangspunkt dette:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Grattis ja. Jeg har også en SE utgave ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Fin den der, men du trenger hvite blinkers, og for et sammentreff, det har jeg til salgs :) i tillegg til stor turteller i instrument panelet, istede for klokka Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Lars B, jeg har både blinkers forran og på siden alt..! :) Tilogmed FELGER har jeg fått.. Hehe. Orginale Volvo alu-felger. står 205-55-16 dekk på den nå. Måtte ha spacer på ene siden forran, for felgen tok såvidt i caliperen ( ?? ) Noen som vet hvorfor det? Setter på 3mm spacer på hver side forran.. Har ett dårlig bilde her.. Ang. SE-utgavene: Det er vel de ifra 91-93? Eller het de "Classic"? SE står vel for Special Edition.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 SE kan muligens bety "Special Edition". I det norske modellutvalget forekommer den i prinsippet bare som 93-modell. Den har mer utstyr enn en GL (og mer svart og mindre krom), men samme motor. Classic (1992 i Norge), oppfatter jeg mer som en litt "tilfeldig" og kanskje "uoffisiell" spesialversjon - litt på linje med jubileumsversjonene fra 77 og 87... Jeg har sett i hvert fall ett belegg for at Classic står registrert som 240GL. Jeg har inntrykk av at utstyret varierer litt på Classic-versjonene, men de har FX-motoren (136 hk). Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Bilen "fusker" litt når jeg begynner å få litt turtall, og gir full gass. Er det bare å bytte luftfilter, bensinfilter (er det fler?), plugger og kanskje pluggkabler ? det hjelper heilt sikkert :) se om det er feilkoder og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 planer du har for denne forutenom FT'en da? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Bytta til sånn "Max Sport Racing Power NOZZ fuelcutbooster" luftfilter fra Thorsov i går, virket som om den fusket mindre.. Men det er fortsatt litt.. Planene for den er senking og "svart front", det vil si å lakke listene over lyktene, lakke grillen (jeg beholder "vingen", syns ikke den er så stygg jeg..), lakke den plasten rundt reflektoren i hovedlampene svart. Kanskje hvite blinkers bak også. Skal fikse litt småtteri som småskader og slikt på karossen, men det kommer litt etterhvert. Motor-messig så blir det FT med litt "snacks", 3" JT. Må vel kanskje ha en annen kasse enn M47'en også.. Og Detroit Locker, blir vel også en "prioritering" etterhvert. Interiøret har jeg tenkt å beholde nogenlunde orginalt, kanksje bytte ut blåfargen med svart. Og noen svarte just. "bøttestoler" forran. Mye jobb å bytte teppe? Og ang. classic: Så en 91 mod "Classic" på lørdag. Den hadde 2.3 liter, LH2.4, og 531 topp.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 pen 240 du har fått.. ta godt vare på dn du:) gleder meg til ferdig resultat.. lykke til videre:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Bytta til sånn "Max Sport Racing Power NOZZ fuelcutbooster" luftfilter fra Thorsov i går, virket som om den fusket mindre.. Men det er fortsatt litt.. Planene for den er senking og "svart front", det vil si å lakke listene over lyktene, lakke grillen (jeg beholder "vingen", syns ikke den er så stygg jeg..), lakke den plasten rundt reflektoren i hovedlampene svart. Kanskje hvite blinkers bak også. Skal fikse litt småtteri som småskader og slikt på karossen, men det kommer litt etterhvert. Motor-messig så blir det FT med litt "snacks", 3" JT. Må vel kanskje ha en annen kasse enn M47'en også.. Og Detroit Locker, blir vel også en "prioritering" etterhvert. Interiøret har jeg tenkt å beholde nogenlunde orginalt, kanksje bytte ut blåfargen med svart. Og noen svarte just. "bøttestoler" forran. Mye jobb å bytte teppe? Og ang. classic: Så en 91 mod "Classic" på lørdag. Den hadde 2.3 liter, LH2.4, og 531 topp.. hermegås.. neida :P savner 360n jeg:P sviket den har du.. har interiør t deg jeg Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Ja, dæven.. det har du jo.. Mørke stoler bak også svart teppe så er jeg fornøyd.. Også dørtrekka da seff.. EDIT: Bytte til "just bøttestoler" fram vææ.. Vurderer å beholde de blanke listene, også bare ha svart "front" jeg.. Ser på bildene til bilen til Kentsor, og syns ikke det ser så værst ut.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 handla senkesett idag på pedersen. Hvor mye pleier folka å kappe, og hva er det som ser bra ut? Og hva kan jeg få det godkjent med? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 hvis det er lesjøfors du kjøpte kan du låne papirer av meg, dra ned på risløkka og få det godkjent. også kapper du etterpå. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 bestandig trodd SE stod for "Second ediotion" jeg, helt ute å plukker feil bær eller noen som er enige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Jeg synes "Second Edition" ville virke litt merkelig helt på slutten av et løp på 19 år og diverse versjoner... Men jeg vet ikke. Uansett er det vel slik at alle disse bokstavbetegnelsene (GL, GLE m fl) "lever sitt eget liv" uavhengig av hva de kanskje kan ha betydd en gang. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg