Gå til innhold

Den store motor/bil tekniske Quiz tråden. Oppdatert første post med regler og div.

Ranger emnet


umek

Anbefalte innlegg

  • Svar 673
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke hvordan metanol og teknisk sprit er som oktan booster og har mine tvil at det funker så Veeeellldig bra.

 

Men V8POWER hadde riktig svar med TOULENE som kan kjøpes for ca 15kr literen og øker oktanen med ca 0,6 oktan pr 10% og du kan kjøre så sterk blanding du vil.

 

Brukt i Formel 1 i gammledager, kjørte da 90% Toulene og 10% ikke stoff, alså noe stoff som ikke gjør noenting, var ikke lov å kjøre mer enn 90%.

 

Billigste racefuelen du kan fåtak i ;-)

 

Og funker som bare det.

 

Også takk til V8Power som PM`a Quiz tips, kommer rett nedenfor.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som V8Power sier, så er det nok greit med en Quiz som folk ikke kan Google seg frem til.

 

Så here goes:

 

En Top Fueler står klar på startstreken.Bakfra kommer en Porsche i 240 km/t. Top fueleren gir gass i det Porsjen passerer startstreken.Fueleren bruker 4,5 sekunder og har 450 kmt over målstreken.Hvem kommer først over målstreken? (402 m)?

 

(Porscha går ikke fortere enn 240km/t så det holder den heletiden)

 

Så frem med kalkissen og trollgammle rustne regne formler :boxers

 

Og som altid, lykke til.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Fueleren,,

Har vert en slik utregning før,da med en bil som kjørte 300.Mener og huske at bilen ble tatt igjen etter 250 meter.

 

mener jeg også har lest om en slik test engang.. vet ikke om den er gjennomført, eller bare utregnet, men de brukte iallefall en f1bil som hadde 300km/t som eksempel!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Kan komme med en liten en jeg da.. :

Hva er grunnen til at det er forskjellige forgassere for f.eks alkohol, og bensin, og at man ikke kan kjøre f.eks alkohol på en forgasser som er beregnet for bensin?

 

Det beste jeg kan komme på er at blandingsforholdet er annerledes, uten at jeg vet hva blandingsforholdet egentlig skal være :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pakningene og tettningene som ikke tåler alkohol/metanol :-)

 

Men er anerledes blandings forhold også, men det er bare å dyse om, muligens borre opp noen kanaler.

 

Takker for Quiz, er bare å skyte inn nye, bare hold tråden i en quiz omgangen slik at det ikke blir mye surr.

 

 

Kjøra på.............

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være noen forskjell på "venturiene" alså traktene som lufta kommer igjennom fra toppen på gasseren og drivstoffet blandes med lufta?

 

Blir bare gjetting dette her, vil ikke google frem noe svar heller da det er JUKS :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår