Gå til innhold

MegaSquirt F.A.Q. - Hvor finne og hva gjør det?

Ranger emnet


Housey

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som vet om elfa har VB921ZVFI - transistoren og i såfall hva den heter der? Finner transistoren i div utenlandske elektronikkbutikker samt MS-webshops, men frakta er 4 ganger så dyr som selve produktet:watchout

 

Evnt. Noen som har en liggende, må ha den kjapt.

 

@Vomaz....grattis med oppstart. hadde oppstart her om dagen jeg og, deilig følelse selv om jeg brukte org tenning

 

ja det var deilig.. men nå må den finjusteres... tror ikke jeg har de rette verdiene! men får se hva vi får til:driving

 

et lite spm!! jeg har jo en Volvo b230et og jeg byttet gasspjeldet pga jeg måtte tilpasse TPS'en og la ikke merke til at det nye spjeldet hadde ikke skrue for tomgangsjustering.. det hadde det gamle spjelde.. må jeg tilpasse det andre spjeldet også? så jeg får tomgangsjusteringen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjøpte meg en MegaSquirt her om dagen og har egentlig ikke peiling på det. Men har en golf vr6 med på montert turbo,den typen uten fordeler altså en sensor i toppen og 3 coiler

Forsto det slik at MS ikke styrer tenningen og at den styrer alle 6 dysene samtidig. Er det noe hokus pokus å koble den til og programere den.

 

Noen som kan hjelpe til litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en MegaSquirt her om dagen og har egentlig ikke peiling på det. Men har en golf vr6 med på montert turbo,den typen uten fordeler altså en sensor i toppen og 3 coiler

Forsto det slik at MS ikke styrer tenningen og at den styrer alle 6 dysene samtidig. Er det noe hokus pokus å koble den til og programere den.

 

Noen som kan hjelpe til litt?

 

 

Begynn med å lese gjennom http://www.megamanual.com/ et par ganger du, så finner du svar på det aller meste du lurer på.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du MS 1 eller MS 2?

MS2 kan styre tenning, men det kan ikke MS1 uten tillegsopplegg.

Har du MS1 kan du bruke ekstrasoftware/hardware for å styre tenning.

Det er vel 2 dyseutganger fra ms til dyser. Da kan du enten bruke en utgang på alle 6 dysene, eller bruke 3 dyser på en utgang hver. Begge deler funker bra.

gode sider:

http://www.megasquirt.info

http://www.megasquirt.se

http://www.msefi.com

 

lag en egen tråd om byggingen. morsomt å følge med på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, jeg skal hjelpe en bekjent å handle inn/ koble ms datasprut i en audi 90 med 92 mod s4 motor, jeg regner med at denne motoren har alle nødvendige sensorer,og at desse kan brukes, så jeg har laget denne handlelista :

MegaSquirt-II EMS System - SMD PCB3.57 - Assembled Unit [MS2357-C] 430$

MegaSquirt Relay Board - Assembled Unit Part # MSRelay-C 88$

MegaSquirt-I or II Relay Cable 70$

MegaSquirt Tuning Cable (DB9 Straight Thru) 5,50$

12' MegaSquirt Wiring Harness (MS1 / MS2 Ready) 65$

4 stk VB921 Ignition Coil Driver a/ 5,25 $ 21$

5 stk Fuel Injector Connector - Bosch a/ 4,50$ 22,50$

Så,, jeg lurte på om noen vet om det er andre ting som kan trenges til dette prosjektet? tenkte jeg skulle få med allt i en bestilling :)

alle tips og komentarer mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Jeg driver å bygger sammmen en golf mk1 GTI 83 modell. Altså med K-jetronic originalt. Jeg kunne tenkt meg datasprut. Har bankesensorer, TPS og Lambda liggende. Vel å merke bredbåndslambda. Har også dyser og fuelrail liggende. Men har rota meg helt vekk i hva jeg skal velge av sprut. jeg vil kunne justere åpningstiden på dysene, kunne bruke HAL sensoren på fordeleren, Ha bankesensorer, kunne justere etter lambda verdier, kunne styretenningen fra styreenheten om dette er mulig, det vil vel si en coil på hver tennplugg hvis jeg ikke tar helt feil. jeg vil også at sprutet skal kunne lese av vakuum i manifold, temp i manifold, vanntemp og oljetemp. Hvilket sprut skal jeg velge? Har funnet noen D-I-Y sprut fra MS til en billig, MS 2. Men er dette riktig sprut til mine krav? Vil egentlig holde meg ganske lavt i pris pga. læretiden.

 

Noen som har noen gode forslag, forstår ikke helt det på ms sidene rundt om kring.

 

MVH Simen

Simen Hammer

 

TrackBird DOT net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megasquirt kan levere alt du nevner opp her som kriterier ja.

 

Jeg foreslår at du sender en mail til han på extraefi.co.uk og forteller akkurat det samme til han så har han akkurat det du trenger, så slipper du å både sørge for å kjøpe riktig byggesett og i det hele tatt å bygge det sammen. Bedre å bruke noen hundringser ekstra på en boks du vet funker, enn å bruke timesvis på feilsøking senere også viser det seg at det er en h/w feil.

 

bjørn

 

 

Jeg driver å bygger sammmen en golf mk1 GTI 83 modell. Altså med K-jetronic originalt. Jeg kunne tenkt meg datasprut. Har bankesensorer, TPS og Lambda liggende. Vel å merke bredbåndslambda. Har også dyser og fuelrail liggende. Men har rota meg helt vekk i hva jeg skal velge av sprut. jeg vil kunne justere åpningstiden på dysene, kunne bruke HAL sensoren på fordeleren, Ha bankesensorer, kunne justere etter lambda verdier, kunne styretenningen fra styreenheten om dette er mulig, det vil vel si en coil på hver tennplugg hvis jeg ikke tar helt feil. jeg vil også at sprutet skal kunne lese av vakuum i manifold, temp i manifold, vanntemp og oljetemp. Hvilket sprut skal jeg velge? Har funnet noen D-I-Y sprut fra MS til en billig, MS 2. Men er dette riktig sprut til mine krav? Vil egentlig holde meg ganske lavt i pris pga. læretiden.

 

Noen som har noen gode forslag, forstår ikke helt det på ms sidene rundt om kring.

 

MVH Simen

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Beklager altså hvis du ikke liker munnbruken våres. Et forum er bla. for spørsmål. Og hvis du syns noen av spørsmålene er for dumme, eller at vi ordlegger oss feil. Så er det din mening, og vær så snill, ikke del den negative meningen din om oss med oss. Ha litt respekt for oss som driver med bil på hobby plan.

Simen Hammer

 

TrackBird DOT net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår