Gå til innhold

HaMMeR89

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HaMMeR89

  • Bursdag 06/26/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Snowboarding, paintball, BYLIV, Motorsport, Volkswagen USA, Venner Xbox, paintball, Snowboarding, Driving Around Filmen om Pushwagner, Actividad Paranormal 2, V For Vendetta, Fast and Furious 5 - Page officielle, Field Productions, How High, Cash, Ma
  • Yrke eller sivil status
    Produksjonsarbeider

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.trackbird.net/
  • Bosted
    A, A

HaMMeR89's Achievements

  1. Da er det tid for å få sommerfelgene på! Her er en link til en liten felg guide for 2012. http://trackbird.net/files/33ef01326b15ffa60bb5db1b92cafc97-26.html
  2. Jeg sitter å funderer på en måte å kunne frakte prosjektbilen min rundt uten å være nødt til å ta klasse BE eller lignende. Jeg har en VW golf Mk1 som jeg driver å pusser opp, men jeg har veldig dårlig plass å stå på hjemme, også arbeider jeg på et verksted som vi får lov til å bruke ubegrenset utenom arbeidstid. Så jeg er ute etter å kunne frakte bilen min mellom disse stedene også når den ikke er kjørbar. Så fikk jeg en ide her for noen måneder siden. Hvis jeg demonterer frontfangeren, så har jeg tilgang rett inn i rammevangen på begge sider og der er det hull igjennom for feste av brakett til fanger. Om jeg lager meg et henger drag og fester det i rammevangen også demonterer hjulene på begge sider foran, så blir jo bilen seende ut som en tilhenger. hvis jeg også legger opp en kabel fra hengerdraget, under under bilen også opp bak som kabelen går inn på baklampene, så har jeg alt av lys som en henger trenger, og jeg har et drag. Bilen har innleverte skilter, så den ses på som uregistrert. Jeg har også tilgang på prøveskilter, som jeg da kan bruke på "tilhenger golfen". så da må det vel være mulig å kunne frakte bilen frem og tilbake uten noen problemer, men da selvfølgelig ha en fart på max 50Kmt. Noen som har peiling på hvordan dette vil bli mottat av en onkel? Hvis jeg blir stoppet så er det bare å virke selvsikker å forklare han at jeg driver å bygger om bilen til henger. Derfor prøveskilter. "Hengeren" har jo ikke påskyvsbrems, så derfor holde lav hastighet. Googlet litt lett rundt dette, men fant ingenting fornuftig. Noen synspunkter, vet noen om et regelverk rundt dette? Håper noen forstår hva jeg mener:)
  3. Beklager altså hvis du ikke liker munnbruken våres. Et forum er bla. for spørsmål. Og hvis du syns noen av spørsmålene er for dumme, eller at vi ordlegger oss feil. Så er det din mening, og vær så snill, ikke del den negative meningen din om oss med oss. Ha litt respekt for oss som driver med bil på hobby plan.
  4. Jeg vet om en i Fredrikstad som skal leie ut 300 kvadrat med flislagt lagringsplass/verksted. 80 kvadrat er leid ut alt, men de resterende kvadratene vil han leie ut samlet for rundt 7000,- i måneden. Det er liksom litt dyrt for en enkelperson å leie:P Verkstedet er vist nesten nytt, skal ned å se på det til helga...
  5. Er ikke helt enig i det dere sier om vanninsprut på N/A motorer. Vanninsprut skal i teorien ha effekt på N/A motorer. Som alle vet så er jo formelen for vann H20. 2 hydrogen atomer og et oksygen atom. Som jeg har forstått så drar vi effekten ut av det rene oksygen atomet. Mange har jo sett hvordan en skjærebrenner eller gassveis fungere, og mange har sikkert brukt det. Når du tenner acitylenet så bare brenner det en flamme som soter, men når man tilfører en liten mengde ren oksygen, som i vann, så brenner det betraktliig bedre og temperaturen øker. Hvis man tilfører N/A motoren ren oksygen, så brenner det bedre, men det blir også varmere. Jeg tror nok man kan se forskjellen på en N/A motor med og uten vanninsprut når motoren bremses, men tror ikke det er så merkbart. Men hvis det gir 1 hest ekstra på bremsepapirene, så vanninnspruten kosta deg 500,- så er det en billig hest. En kompis og jeg gjorde et lite forsøk på det med vanninnsprut på Volvo 240 N/A motor like før bilen skulle til høggeren. Biltema spylervæske beholder med pumpe og dyser. Desverre gjorde han mesteparten av modifiseringen, så jeg er ikke helt sikker på hvor han monterte spylernippelen, men jeg tror den satt ganske nærme gasspjellet, deretter var slangen trokket til beholderen. Koblet til pluss kabelen rett til batteriet med sikring i mellom. Minus kabelen dro vi inn i dashbordet og inn på en bryter i dashen og fra kontakt to på bryteren og til jord... Når vi var ute å prøvekjørte og passerte 2500 rpm, så vipper vi over bryteren, og da skjedde det noe. Man kunne merke et lite rykk, men nesten ikke merkbart. Så det hadde innvirkning. Og den vinduspyler beholderen kosta oss 100,-. Syns ikke det var så dyr trimming:) jaja, ser at tråden er gammel..:P
  6. Så om jeg forstår dette riktig, så bør man egentlig bare bandasjere der det kan være vanskelig for eksosen å trenge igjennom, Altså i bøyene på manifolden/grenrøret?
  7. Jeg driver å bygger sammmen en golf mk1 GTI 83 modell. Altså med K-jetronic originalt. Jeg kunne tenkt meg datasprut. Har bankesensorer, TPS og Lambda liggende. Vel å merke bredbåndslambda. Har også dyser og fuelrail liggende. Men har rota meg helt vekk i hva jeg skal velge av sprut. jeg vil kunne justere åpningstiden på dysene, kunne bruke HAL sensoren på fordeleren, Ha bankesensorer, kunne justere etter lambda verdier, kunne styretenningen fra styreenheten om dette er mulig, det vil vel si en coil på hver tennplugg hvis jeg ikke tar helt feil. jeg vil også at sprutet skal kunne lese av vakuum i manifold, temp i manifold, vanntemp og oljetemp. Hvilket sprut skal jeg velge? Har funnet noen D-I-Y sprut fra MS til en billig, MS 2. Men er dette riktig sprut til mine krav? Vil egentlig holde meg ganske lavt i pris pga. læretiden. Noen som har noen gode forslag, forstår ikke helt det på ms sidene rundt om kring. MVH Simen
  8. Prøvde å montere dyseinnsatsene nå ikveld. De passer ikke i toppen min. De nye innsatsene har for liten utvendig diameter. Har ikke fått dysene jeg har bestilt enda, så har ikke fått prøvd om det er riktig innsats til riktig dyse. Tviler på at jeg har fått feil hos Møller, satt ved siden av ekspeditøren og fortalte han detaljert hva han skulle gå inn på og delenummeret stemmer overrens med det jeg bestilte. Det samme delenummeret står også på innsatsene...
  9. Nå har jeg vært å fått tak i ny dyseinnsats. Delenummeret på G60 dyseinnsatser for å sette i toppen på en 8v gti topp er: 037 133 555 A. De koster 33,- pr stk.
  10. Dette har irritert meg litt i førsten av da jeg begynte å bygge einseren jeg holder på med nå. Jeg viste hva jeg skulle ha, men var litt usikker på hvor jeg skulle begynne å lete. Så jeg tenkte jeg skulle opprette en råd sånn for de som er litt nye i gamet. Det er MANGE steder de selger deler til VW Golf mk1 på nettet, men det er ikke alle sidene man får opp ved å søke på google. Hvis du tenker på å bygge en golf med datasprut bør du vurdere Megasquirt sine styreenheter. Disse er relativt billige. Da ligger prisene på mellom 100$ og opp til ca. 600$. Og nå som dollaren står så lavt, så er det ingen dum ting å benytte sjansen til å handle fra statene. Gå til http://www.ebay.com for å deretter søke etter megasquirt. Det første jeg kjøpte meg når jeg begynte å bygge golfen var fjærtårnstag. Disse gjør bilen stivere og dette merker man etter første sving. Fant mange sider hvor de solgte forskjellige stag, men endte opp med å kjøpe alle tre stagene i OMP, og disse var de billigste. Prisen for disse i Norge er ca. 700-800,- pr. stag. Jeg kjøpte alle tre stagene, øvre og nedre foran og øvre bak til den nette sum av 85£ på http://www.ebay.co.uk Selgeren der heter strutbacer. Han har fjærtårnsstag til nesten alle modellene OMP leverer til. For de som ønsker å bygge turbo på den originale 8v motoren, så får man ferdig eksosmanifolder til T3 turbo. Disse selges i Norge av http://www.turbofun.no De har også masse annet snacks og har et bredt utvalg av elektronikk gadgets, som knock sensorer, power meter for å måle hk i bilen uten å ha bilen til bremsing (vet ikke hvor pålitlige disse er). De har vel egentlig spesiallisert seg på japanske biler, men de har masse snacks som vi kan bruke også. Understell må vi ikke glemme. Å bytte ut de gamle foringene i understellet med et sett med polyurethan foringer fra summit-Racinger heller ikke så dumt. For 70$ så får man et komplett kitt til Golf mk1. De har også veldig mye annet, snacks. Ta en titt! Noen andre som selger billige foringer er Watercooled Racing Development Hvis du sliter med å få tak i motorfester til Golfen i polyuretan, så kom jeg over et honda forum og en beskrivelse over hvordan du kan gjøre dette. Han har skrevet en veldig detaljert beskrivelse og fremgangsmåte. Det eneste problemet med dette er at jeg ikke vet hvor jeg får tak i 2-komponent fleksibel uretan i styrken 60A. Prøvde å bestille fra de sidene han nevner i artikelen, men de sender ikke til små utenlandske firmaer. Men finner du noen som selger dette, så gi tilbake melding. Mange kunne tenkt seg å bygge om til skrivebrems bak. Da trenger du kalipere fra Golf mk2 16v og kubbeaksel fra samme bil, samt skiver og klosser. http://www.hotshop.as har kubbeakselene på lager, men de ligger ikke på hjemmesiden dems, så du må ta kontakt med de. Kalipere, skiver, bremseklosser er det minste problemet. Dette får du tak i på Møller, Mekonomen, Biltema hvis det ikke har gått ut av katalogen dems, http://www.thansen.dk har også dette, men da blir det nok litt lenger leveringstid. Kubbe akselen koster rundt 800,- hos Hotshop. Pass på at bremsekalipperene har 38mm bremsestempel og heter girling. Det står stemplet inn i kaliperen, værtfall de jeg har. Er ikke sikker på om navnet girling er navnet på patenten eller fabrikanten. Ønsker større bremsekraft foran? http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp Har adaptere slik at du kan få på g60 bremser på din Golf foran. http://www.awesome-gti.co.uk/ har mye! Short-Shift kits, Shift repair kits, stabstag for å skifte ut de originale stabstagene, coilovers, koni dempere, styling til golfer, osv... ikke så dyrt heller... http://www.maddoggsyndicate.com/shop/catalog/browse?shop_param= De har litt forskjellige små snask, sånn som innsugsmanifolder, fuel rail kits for ombygging til datasprut eller andre insprut systemer. De har også aluminiums motorfester, men vær obs på at disse krever forsterking av motorfeste braketten som sitter i karrosseriet. Og selv om man forsterker dette, så kommer det til å riste i stykker flere ganger. Skal du ha et motorfeste som takler høyere dreimoment enn original, så gå for polyurethan fester. De selger også forskjellige differ der til golf serien. http://www.conrod.co.uk/msd8v.html Denne personen her har laget en liten rask beskrivelse på hvordan man bygger om en golf mk1 til datasprut. Greit å ha lest før man begynner selv. http://www.ridetech.se selger billige stoler (Ikke FIA godkjente) De billigste stolene der uten vippbar rygg skal vist være avstøp av Sparco Pro 2000. De er gode å sitte i og man takler en lagkjøring i disse. Vil også si at disse stolene er bedre å sitte i enn Sabelt Racer. Prisen på stolene er 2500,- SEK for to stk. Hvis du lurer på å kjøpe et sett med stoler, så prøv å vent til et gatebil treff, da slipper du kanskje å kjøre til Gøteborg for å hente deg et sett. De har med endel stoler oppover til gatebil treffene. Er du ute etter et sett billige belter? Så har MTS Autopart billige 3 punktbelter, disse er Helt OK, men de er de billigste. 149,- pr stk. Men ønsker du full sikkerhet så ville jeg gått for et sett som er FIA godkjent som Sabelt, OMP, eller Simpson. Disse kan fås hos Pedersens-Racing i Sarpsborg. Hvis du søker på sabelt eller harness på Ebay enten i statene eller i england, så kan du gjøre et godt kjøp. De har også selvbygger bur til en rekke biler bla. Golf mk1. Går fort over på stereo siden. Man får mye billig av anlegg rundt på nettet og det finns også mange bra butikker her i Norge. Men jeg vil anbefale folk å ta seg en tur til Bug Boys i Fredrikstad hvis du er ute etter et meget godt anlegg uten at det skal koste deg alle ferie pengene. Eieren av denne butikken har lang erfaring innen stereo bygging og har ikke så høye priser. Jeg syns jeg fikk mer for pengene hos Bug Boys enn jeg fikk på Tv-boden i Sverige. Ikke bare i komponenter, men i service også. http://www.gti-bits.co.uk/ Har masse slitedeler til VW. Bla. clutcher til under 1000 lappen. Merk at dette er i England. http://www.clutchcityonline.com/spec/vw_golf.htm Har Spec clutcher til Golf, men dette er da clutcher beregnet for motorer med litt mer enn 112 hk. http://www.performance-trim.com/ Selger karbondetaljer til en rekke biler. Til golf: Panser, dørplate sett, GTI leppe og CL leppe i Karbon. Dette kan du også finne på ebay ved å søke etter VW Golf mk1 Carbon. Det er nok ikke bare meg som prioriterer motor fremfor stereoanlegg. http://www.veloxmotor.com er et Norsk firma som kan endel VW/Audi. De har grenrør og trimkammer til motorene våres. Jeg skulle justere ventilklaringen på golfen her om dagen og fant ut hvilke shims jeg trengte. Men Møller har ikke sånt liggende. Ta kontakt med Sarpsborg motorverksted. De har shims liggende, Helt nye. Dekk og felg har jo utrolig mye å si på utseende. Jeg syns felg og dekkprisene i Norge er litt stive. http://www.tirerack.com har billige felger og frakt er ikke så ille den heller. Men leveringstiden er kanskje litt lang. Trenger du dekk, så kan jeg anbefale http://www.dekkonline.no de har veldig billige dekk og prisene er pr. dekk og inklusiv alle avgifter for å få de til Norge. Dekkene jeg bestilte var her på en uke. Dette firmaet er å anbefale. Skal du ha hatt noe reklame/tape på bilen, så er det en rekke firmaer som driver med sånt. Legger bare ut et lite tips, http://www.idereklame.no Disse har gode priser. Har du sære krav til kamaksler, så driver KM Cams med sliping av kamaksler. Ta kontakt med de på tlf: 63 85 81 71. Håper jeg har kunne hjelpe til med å fortelle litt hvis du kan få tak i ting. Hvis jeg driver med vranglære her, så må dere si ifra hvis det er noe som ikke stemmer. Kom også med innspill hvis det er noe dere syns mangler.
  11. Kunne tenkt meg å bygd om k-jet motoren min til datsprut. Men trenger litt bistand angående toppen. Hvordan jeg skal bygge fuel rail, eller kanskje det er noen som har noe liggende? Noen som har noen tips på hvordan jeg skal gå frem?
  12. Jeg skal ha nye foringer på einseren min, og kom over denne siden i statene. Er ikke dette ganske billig for foringer? Det er samme foringene som de selger på pedersens-racing. De skulle ha 1700 for komplett til golfen min, men leveringstid kunne de ikke fortelle meg om, fra 2 uker til 3 måneder fikk jeg beskjed om. http://wrdusa.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=WRD&Product_Code=22-2008 Noen andre som sitter på noen linker til billige foringer?
  13. Satt å leste på et utenlandsk forum for honda. Der lå det en beskrivelse på hvordan man lager motorfeste ved at man bruker det gamle festet. Noen som vet hvor jeg får tak i fleksibel polyuretan? Slik at jeg kan lage en form av den gamle foringen og fylle igjen formen med uretan. Fant en bedrift i statene som selges fleksibel polyuretan i styrke 60A som skulle være den styrken de bruker i foringer for banebruk/gatebil. Prøvde å bestille derfra, men fikk avslag på ordre pga. de leverer ikke til små firmaer. Noen som kan hjelpe meg med hvor jeg kan få tak i 2 komponent fleksibel polyuretan i styrke 60A?
  14. Jeg ser synspunket ditt, men skal ikke bare HA foringer. Kunne tenke meg å lage de selv. Vet det ikke er mye penger å spare. Koster nok kanskje mer enn det ville kostet å kjøpe noen masse produserte. Men hvis man engang trenger foringer eller den slags, men man har ikke tilgang på det akkurat der å da. Da er det jo greit å kunne gjøre dette selv.
  15. Jeg må spøre om en litt stor tjeneste, om noen vil hjelpe meg. Har lenge hatt tilgang til en dreimaskin og Polyurethane. Materiale koster ikke mange kronene i metervare. Så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å dreie foringer til golfen min. Men de eneste foringene jeg har liggende er de originale som sitter på bilen. Er det noen som har alle foringer i Polyurethane liggene? Om denne personen kunne tatt endel bilder av alle foringene og tatt alle nødvendige mål på foringene? Slik at jeg kan få prøvd å dreiet meg noen foringer? Også lover jeg å lage en post på dette, samt legge de ut på en hjemme side slik at andre også kan dreie sine egne foringer. Det er jo litt moro å kunne gjøre ting selv, og slippe å betale for at andre skal gjøre det for oss..? MVH Simen Hammer
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår