Gå til innhold

Beste motor noensinne?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Gran Turismo 3

er det ikke en poitikk i japan som sier at gatebiler ikka kan ha over 280 hk da?

 

men det er vel 300++ i de fleste skyline's tenker jeg..

Jo, for som Jan Erik Larsen sier.... "Typisk fordi japanerne har en EKSPLOSIV avgiftsgrense som trer i kraft ved 280 hestekrefter. Men alle Skyline-eiere vet at ved å fjerne en PLING oig en PLONG og en DÆRT så frigjør du de resterende 220 hestekreftene, som bor i denne bilen!"

 

:D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fords 3.0 Essex v6 motor med motorkode HYC,

138 bhp @ 5000 rpm

24.0 kg/m @ 3000 rpm

Min hadde nok 170 hk+ og 250 Nm+++++

Har hørt folk si at noen fikk rådebank ved 40 000 men gikk dem 100k så gikk dem evig, min fantes det verken slark eller slitekanter i.

 

Liker også Nissans FJ20DE motor

111kw/151hk i sprekeste NA utgave

109kW/147hk i Norge

FJ20DET

195(205 m/ ic) hk orginalt, dette var på begynnelsen av 80-tallet.

 

Er vel BD"A" som har rekord i hk/l, usikker på om dette var standard, ellers så går det en pinto(Ford OHC) i sverige med 254 hk(bremsa), ikke orginal men tok det med.:)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Jo, for som Jan Erik Larsen sier.... "Typisk fordi japanerne har en EKSPLOSIV avgiftsgrense som trer i kraft ved 280 hestekrefter. Men alle Skyline-eiere vet at ved å fjerne en PLING oig en PLONG og en DÆRT så frigjør du de resterende 220 hestekreftene, som bor i denne bilen!"

 

:D

 

og så må man skifte girkassa... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt sagt mye rart om chevrolet sin 350 blokk, og LS1 versjonen her ser jeg.

 

I zr1 (som ble nevnt her) finner du en LT5 motor som var utviklet i sammarbeid mellom Lotus og GM (bygd av Mercury Marine). Dette var ingen vanlig 350 med 2 ventiler og støtstenger. LT5 motoren hadde 4 ventiler pr sylinder doble overliggende kammer og var i helaluminium. Ikke noe "steinalder-harley-davidson"-teknologi altså.

 

LS1 kom vel først i 1997, samtidig med c5, og hadde samme volum som LT1 motoren den avløste.

 

Nyeste z06 har en LS6 motor som yter 405 hester. Dette er med 2 ventiler, støtstenger og den pakka der. Da kan vi snakke imponerende "harley davidson steinalder" teknologi :D

 

Jeg stemmer på chevrolet sin 350, fordi den er rimelig driftssikker (har vært med i gamet i over 50 år, så godt som uforandra. Ingen grunn til å forandre på noe som virker), samt at det finnes millioner med deler til den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke imponert av noen bilmotorer egentlig, hvis jeg skal tenke på driftssikkerhet og levetid.

 

De går maks 6000 timer og da er de så slitt at det ikke er verd å fikse dem.

 

Produsentene lager biler som er laget for å gå ca 250.000 km. Må tenke på at hver eneste lille del kun kan gå XXXXXX antall omdreininger, trykkes ut/inn XXXXX antall ganger osv..

 

Se heller på elektromotorer som går titusner av timer uten problemer. Det er framtiden, meget få deler og robust design. Hører folk at en bil er gått 200.000 km/t så fnyser de ofte på nesen og vil ikke kjøpe den. Med elektromotor så kan en bil gå milioner av km uten problem med drivverk. Problemet idag med el-biler er de tunge ineffektive batteriene, noe jeg håper blir ordnet med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Jo, for som Jan Erik Larsen sier.... "Typisk fordi japanerne har en EKSPLOSIV avgiftsgrense som trer i kraft ved 280 hestekrefter. Men alle Skyline-eiere vet at ved å fjerne en PLING oig en PLONG og en DÆRT så frigjør du de resterende 220 hestekreftene, som bor i denne bilen!"

 

:D

 

Så er heller ikke Jan Erik Larsen den som er kjennt for å ha mest teknisk innsikt heller - "Motoren er en 2,6 liters V6'er.." osv

Vil tro at de fleste skyline eiere vet at man må grave godt i lommeboka for å "frigjøre" 220 hestekrefter ekstra... :rolleyes:

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår