Jump to content

Gran Turismo 3

Bruker
  • Posts

    557
  • Joined

  • Last visited

About Gran Turismo 3

  • Birthday 04/17/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    biler, biler biler og gran turismo
  • Modell (eks S4)
    Escort MK2 RS2000
  • Årsmodell (eks 1995)
    1977
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Motor (eks 1.6)
    2
  • Yrke eller sivil status
    Elektrikker lærlingg

Contact Methods

  • Bosted
    Gran

Gran Turismo 3's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Reputation

  1. Jeg har ikke prøvd mange forskjellige skiver/klosser, men jeg har per dags dato EBC Turbogroove-skiver med yellow stuff klosser på min sedan cosworth.. Utrolig mye bedre enn de orginale skivene/klossene til den prisen i allefall. Morten
  2. Har sånne i verkstedet.. Bare driten spør du meg.. Guvlet må være 100% rent og rett skal du klare å i det heltatt flytte bilen alene.. Morten
  3. Jeg har hatt en Vectra 4x4 Turbo og nå har jeg en 2wd Cossie.. ALDRI I VERDEN om jeg går tilbake til Opel Vectra/Calibra. Morten
  4. Hvis ett batteri er flatt.. og du plugger i den saken ett par minutter.. også starter man lett som bare det etterpå?` En starter trekker kanskje 300ampere.. Åssen får den levert så mye på så kort tid, på så små ledninger?? Morten
  5. Ring en elvare-forhandler f.eks elfa, elektriimportøren, bergård & amundsen, ahlsell osv og oppgi str på kondensator, volt osv så får du nok taki en maken :) Morten
  6. Jeg spurte omtrent samme spm til en som leverte race-turboer.. Han sa som en grunnregel så kunne du regne ca 1hk mer per 1grad kaldere innsugsluft. Morten
  7. Hehe, det er jeg som snurre så mye ja,. haha,men lærer litt etterhvert. Sku hatt mer rattutslag :) Prøve mer i morra, 8 dekk på felg ligger klare til mishandling i morra :) Morten
  8. Jo tykkere ledning jo bedre, mindre spenningsfall. 4mm2 er bra, men 2,5mm2 holder. Ikke noe problem. Stort sett det de fleste bruker. Bare ikke la en hel haug med hobbyelektrikere begynne med noe elektriske formler her. Morten
  9. Akkurat hjemme igjen etter en morsom dag på Gardermoen! Flott tiltak! Vil rose de som gjør at vi gærninga kan more oss lovlig. "Sliter" litt med mjuk bil, lite rattutslag og dårlig feste foran men ellers har jeg kost meg i dag.. Snurret sikkert 100 ganger, men jeg lærer. hehe Morten
  10. Sjefen er av det bilinteresserte slaget så jeg fikk reise før fra jobben.. hehe Lasta opp 6 ekstra dekk i Cossien og durer bortover i morra etter jobb.. :) Morten
  11. Denne er meget krevende, har selv kommet til level 14: Notpron - The Hardest Riddle Available on the Internet Morten
  12. Hei hei. Jeg er innehaver av en 93 mod Vectra a 4x4 Turbo og det satt H&R 40mm senkefjærer på den når jeg kjøpte bilen. De kom såklart ikke igjennom EU-kontroll så jeg måtte bestille time på Biltilsynet for å vise dem. Ringte Autopower hvor fjærene var kjøpt fra og fikk tilsendt tilhørende Tüv-papirer. Var så på Biltilsynet hvor problemet så begynte. Han kunne ikke godkjenne senkesettet pga maks tilatt akselvekt på Tüv-papirene (F:870kg, B:865kg) ikke var likt det som stod i bilens vognkort (F:900kg, B:925kg). Han sa jeg evnt hadde fått feil papirer eller feil fjærer. Nummer på fjærer og papirer stemmer overens. Fjærene heter H&R 29716VA/HA. Jeg ringte så Protrim, Pedersen Racing og Autopower for å sjekke at jeg hadde de riktige papirene og fjærene, hvorpå de sa ja. Så ringe jeg Opel Norge for hjelp. Der sa de at Tüv-papirene var veilendene og at Biltilsynet skulle endre maks tilatte akselvekter i mitt vognkort til det som står i Tüv-papirene. Dette reiste jeg så på Biltilsynet med og la fram, men de ville fortsatt ikke gjøre noe. De kunne ikke sette ned maks tilatte akselvekter og evnt maks tilatte totaltvekt uten ett eget skriv fra Opel Norge hvor de godkjente dette. Etter dette har jeg ikke vært i kontakt med Opel Norge enda, men tenkte jeg skulle høre med dere før jeg gjorde noe mer. Hva skal jeg gjøre? Godkjenne med orginale fjærer og så bytte igjen? Har jeg riktige fjærer og papirer? Snakke mer med Opel Norge og Biltilsynet?? Takker for alle som evnt kan hjelpe til i denne kjipe situasjonen. Morten
  13. fysaken har vært i akjson ett par ganger på Vinjarmoen på dokka alt, noen små barnesykdommer, men i grove trekk så virker det som alt holder mål. Tror sjåføren muligens lengter litt etter ett litt stivere understell og noen hester mer.. men kjenner jeg han rett så er vel ikke det langt unna :) Så i hvertfall ut som han hadde det morro der han føyk rundt banen :) Morten
  14. Skjedd lite i det siste her og egentlig.. Bruker bilen av og til.. Morten
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy