Jump to content
Bilforumet.no

MidnightClub

Bruker
  • Content Count

    172
  • Joined

  • Last visited

About MidnightClub

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 11/27/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilen
  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Yrke eller sivil status
    IT Konsulent
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Ja
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • MSN
    glenmim@msn.com
  • Bosted
    Krokstadelva
  1. Planen er jo å sette på breie og gromme hjul, samt godt senket. Så har begynt å valse hjulbuer :-) Min yngste sønn på 5 syntes også det er artig med bil..helst sitte i bilen med cab'en nede og drømme seg bort med vind i håret. Fikk hjelpe til å løfte motoren med elefanten.. Dette er reserve motoren som skal overhales og lettere trimmes. [ATTACH]33009[/ATTACH]
  2. Lenge siden en update ser jeg.. Ting går ikke i det tempoet jeg ønsket, men det skjer da litt. Jeg har nok brukt noen flere timer i garasjen enn min sønn. Fjerner den lille rusten som har funnet veien, og rustbeskyttelse...Rust liker vi ikke..! Et par rusthull er tinnet igjen av min gode venn Tom...Takker og bukker for hjelpen. Nå har jeg lært det også :-)
  3. Hva er forskjellen på GTI motoren JH og DX? Tror ikke de er like?
  4. Takk for svar og gode tips. Blir en fin sommer med MYE mekk :-)
  5. Hvis det ikke blir no greie på motoren i dag, så har vi snust litt på å konvertere Gti motoren til 2x weber eller solex, og med porta topp, stivere ventilfjærer, grenrør samt en litt hissigere kam. Trur jeg har lest meg til oppsett med 260x268. Utfordringen er nok å få justert det riktig. Noen som vet hvordan det vil fungere med 1 x weber? BBM (http://www.bahnbrenner.com) har en laaang liste som jeg kunne tenke meg :-/
  6. Da ble litt handling igjen gitt.. Endte opp med en komplett Gti motor med girkasse, samt to komplette dører uten rust. Da er vi klare for feilsøking på motor :) Med litt hjelp på søndag så skal vi få timet motor og se til at det er i orden. Blir overhalling på "nye" motoren, med store muligheter for litt trim. Tips til muligheter på K-jet motoren mottas med takk. Turbo-kit blir ikke vurdert da dette ikke blir godkjent. Plenen er å bytte stempelringer og alle pakninger, men er vi nødt til å hone sylinderveggene da? Bør vi bytte rådelager også?? Ang toppen, så skal den planes og muligens portes og få nye eller overhalte ventiler/seter
  7. Er ikke forgasser på denne. Er k-jetronic mekanisk injection system. Samme som satt i bland annet scirocco II gti trur jeg.
  8. Anyone?? Mange som er innom å ser da, men det hjelper ikke meg ;)
  9. Her er forresten noen bilder av prosjektet
  10. Golf 1,8 Cab 1988 Prosjekt "Ut I det fri" Motorkode JH "The Story" Dagens undom bruker I dag alt for mye tid foran pc’en, inkludert min sønn på 15. Det går i daglig mas og kjas og diskusjoner om at han må komme seg litt ut i friluft og finne seg litt andre interesser. Men alle andre er jo "online" så de har faste møtesteder, så det går jo ikke..! Salg av hans Macbook Pro førte til litt cash i handa, så i et desperat forsøk på å få til noe fornuftig her så har vi gått til innkjøp av en 1988 Golf Cab 1.8. Far sponset resten.. og ja, jeg er klar over litt utgifter på deler i en stund fremover :) En god anledning til å få han på andre tanker, og ikke minst få litt «sunn» far og sønn tid ii garasjen igjen. Kan nevne at han fulgte ivrig med og kommet med ideer da jeg hadde et Corrado Lysholm prosjekt og han hjalp til der det var behov. Etter fullført corrado prosjekt ble den solgt og den lever i dag i beste velgående hos en lykkelig eier…..savner…. Så langt ser det ut til at min plan går rette veien, for det er brukt mange timer i garasjen allerede på å demontere og klargjøre til litt rust sveising og hellakkering. I løpet av 1 uke er det kun vært tid til pc max 3 timer..i motsettning til 4-5 timer om dagen! Bravo Christian :) Selve bilen er det meget lite rust på, oppdaget hull i ene innerskjermen, rundt tank lokk og ene hjulbuen etter at original styling ble tatt av. Ellers er bilen hel og fin. Motor derimot er det noe trøbbel med. Uvisst hva…men har startet feilsøking. Å det er ikke noen lett jobb for en som ikke er bilmekaniker. Symtomer: Motor starter men går ikke på tomgang. Må jages med gass respons ellers «dør» den. Med litt jobbing kan vi holde den i gang, men går ikke pent. Puttrer og litt fising og merker at den helst vil la være. Har lest mye på nett om tips, men hvor skal man begynne..? MÅ HA HJELP av noen som kjenner motor. Tenkte å starte med å sjekke timing på motor, og eventuelt bytte register reim. Så vacuum og bensin tilførsel. Måle trykk også videre har ikke jeg mulighet til da det ikke finnes så mye verktøy i min garasje lenger.. Tips og råd mottas med stor TAKK, og hvis noen biter seg merke i av at vi trenger hjelp så betaler vi gjerne for å få ting i orden.
  11. Tips til hvordan ta av kalesjen? Grunnet lakkering ønsker jeg å ta av kalesjen. Jeg har begynt å løsne skruer, men stoppet opp grunnet feste langs karosseriet. Er det vaier eller noe som fester? Er det noen som har peil så please help Glenn
  12. Ja, det er slik den ser ut. Har med vakuumklokke ja. Vanskelig når man ikke kan Tysk, men fikk nå gitt et bud :-P Google Translate er min venn :-)
  13. Jeg har lest av litt på motoren i går ettermiddag. På toppen står det 026 103 373 AA og på blokka står det *JH 327 108* Så for å være på den sikre sida må jeg sjekke med dere som kan det. tilfelle jeg er helt på jordet :-P Delenummer på fordeler skal da være en av disse 026 905 205 AH og 026 905 237 X
  14. Skal få sjekket det asap. Er i gang med bytte av vacum slanger. Jeg trodde det kun var 4mm, men det ser ut til at det en del som er mye feitere enn det også.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.