mistercartman Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Jens Toyota's 3S-GTE - 2.0 liter/m turbo 260hk Noen andre med forslag? Trodde den motoren ytet 204hk originalt, eller tar jeg feil der? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by le0n Gamel Volvo motorer selvfølgelig :) Og ikke minst Toyota motorer... ja spesielt de økonomiske volvo motorene... går billig og rister ikke på tomgang de??;) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Særlig hvis de skal ha bly og kjøres på blyfri :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggE Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Øyvind.H Trodde den motoren ytet 204hk originalt, eller tar jeg feil der? Du har forsåvidt rett, men du tenker på 1.rev Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Nissan's RB26DET og Honda's Inline-4 F22C1 (S2000). Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Gran Turismo 3 er det ikke en poitikk i japan som sier at gatebiler ikka kan ha over 280 hk da? men det er vel 300++ i de fleste skyline's tenker jeg.. Jo, for som Jan Erik Larsen sier.... "Typisk fordi japanerne har en EKSPLOSIV avgiftsgrense som trer i kraft ved 280 hestekrefter. Men alle Skyline-eiere vet at ved å fjerne en PLING oig en PLONG og en DÆRT så frigjør du de resterende 220 hestekreftene, som bor i denne bilen!" :D Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Fords 3.0 Essex v6 motor med motorkode HYC, 138 bhp @ 5000 rpm 24.0 kg/m @ 3000 rpm Min hadde nok 170 hk+ og 250 Nm+++++ Har hørt folk si at noen fikk rådebank ved 40 000 men gikk dem 100k så gikk dem evig, min fantes det verken slark eller slitekanter i. Liker også Nissans FJ20DE motor 111kw/151hk i sprekeste NA utgave 109kW/147hk i Norge FJ20DET 195(205 m/ ic) hk orginalt, dette var på begynnelsen av 80-tallet. Er vel BD"A" som har rekord i hk/l, usikker på om dette var standard, ellers så går det en pinto(Ford OHC) i sverige med 254 hk(bremsa), ikke orginal men tok det med.:) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Laaars Jo, for som Jan Erik Larsen sier.... "Typisk fordi japanerne har en EKSPLOSIV avgiftsgrense som trer i kraft ved 280 hestekrefter. Men alle Skyline-eiere vet at ved å fjerne en PLING oig en PLONG og en DÆRT så frigjør du de resterende 220 hestekreftene, som bor i denne bilen!" :D og så må man skifte girkassa... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Kjetilr ja spesielt de økonomiske volvo motorene... går billig og rister ikke på tomgang de??;) Jeg blir ihvertfall helt shaky i armen når jeg holder i girspaken :D Og hvis motoren er i go`jaget bruker den bare en liter pr mil på varm motor :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Det har blitt sagt mye rart om chevrolet sin 350 blokk, og LS1 versjonen her ser jeg. I zr1 (som ble nevnt her) finner du en LT5 motor som var utviklet i sammarbeid mellom Lotus og GM (bygd av Mercury Marine). Dette var ingen vanlig 350 med 2 ventiler og støtstenger. LT5 motoren hadde 4 ventiler pr sylinder doble overliggende kammer og var i helaluminium. Ikke noe "steinalder-harley-davidson"-teknologi altså. LS1 kom vel først i 1997, samtidig med c5, og hadde samme volum som LT1 motoren den avløste. Nyeste z06 har en LS6 motor som yter 405 hester. Dette er med 2 ventiler, støtstenger og den pakka der. Da kan vi snakke imponerende "harley davidson steinalder" teknologi :D Jeg stemmer på chevrolet sin 350, fordi den er rimelig driftssikker (har vært med i gamet i over 50 år, så godt som uforandra. Ingen grunn til å forandre på noe som virker), samt at det finnes millioner med deler til den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Må vel bli Alfa sin Nord-motor i heilaluminium og doble kammer i dei mange variantene fra 1290 ccm og 90-110 hk på tidlig 70 tall til TS-motoren. Eller eventuelt V8'en i 355 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Er ikke imponert av noen bilmotorer egentlig, hvis jeg skal tenke på driftssikkerhet og levetid. De går maks 6000 timer og da er de så slitt at det ikke er verd å fikse dem. Produsentene lager biler som er laget for å gå ca 250.000 km. Må tenke på at hver eneste lille del kun kan gå XXXXXX antall omdreininger, trykkes ut/inn XXXXX antall ganger osv.. Se heller på elektromotorer som går titusner av timer uten problemer. Det er framtiden, meget få deler og robust design. Hører folk at en bil er gått 200.000 km/t så fnyser de ofte på nesen og vil ikke kjøpe den. Med elektromotor så kan en bil gå milioner av km uten problem med drivverk. Problemet idag med el-biler er de tunge ineffektive batteriene, noe jeg håper blir ordnet med tiden. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Men hvis du tenker det på en annen måte å lage "evigvarene" biler så er jo det også døden for bilindustrien. Bil er dyrt, men det er faen meg verdt det. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 og så må man skifte girkassa... Driverk\girkasse på skyline tåler 500hk++ Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Laaars Jo, for som Jan Erik Larsen sier.... "Typisk fordi japanerne har en EKSPLOSIV avgiftsgrense som trer i kraft ved 280 hestekrefter. Men alle Skyline-eiere vet at ved å fjerne en PLING oig en PLONG og en DÆRT så frigjør du de resterende 220 hestekreftene, som bor i denne bilen!" :D Så er heller ikke Jan Erik Larsen den som er kjennt for å ha mest teknisk innsikt heller - "Motoren er en 2,6 liters V6'er.." osv Vil tro at de fleste skyline eiere vet at man må grave godt i lommeboka for å "frigjøre" 220 hestekrefter ekstra... :rolleyes: Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.