Gå til innhold

Fineste ekstralys på 240 (1000metring)

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blir dårligere side-lys av å montere dem bak grillen, men er vel ikke merkbart framover..

For min del, så liker jeg å kunne se godt til sidene også.. Har unngått en god del elg og rådyr for jeg har sett dem tidlig..

 

Hella 3000 ser da ikke billig ut.. :)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å montere inni grillen? Må man flytte på noe? Vet at noen volvoer har fløyta hengene helt ut jo :s

 

Og det med 3 stykker, onkel blå blir ikke alltid like blid på det, da biler opp til 3500 kg har kun tillatt to ekstra fjernlys.. Leste jeg på lovdata et sted.

 

Det ser jo kult ut med de inni grillen da...

 

Du kan ha så mange ekstra fjernlys du vil, så lenge de ikke er over 120? lux. Og de skal være parvis.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha så mange ekstra fjernlys du vil, så lenge de ikke er over 120? lux. Og de skal være parvis.

 

Ok, vet bare at jeg ble stoppa pga det, og sjekka lovdata etterpå..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å montere inni grillen? Må man flytte på noe? Vet at noen volvoer har fløyta hengene helt ut jo :s

 

Og det med 3 stykker, onkel blå blir ikke alltid like blid på det, da biler opp til 3500 kg har kun tillatt to ekstra fjernlys.. Leste jeg på lovdata et sted.

 

Det ser jo kult ut med de inni grillen da...

 

stemmer det. lovlig med bare 2. dette er noe de har blitt ganske streng på, dette med ekstralys, er faktisk regler om hvor nært de kan stå hovedlyktene å, uten at jeg husker eksakt avstand. Det er lov med et ekstra sett med lys, og det vil si 2 stk. Er faktisk 3500 i bot for ulovlig bruk av ekstralys, så jeg vil anbefale å bruke bare 2, og siden dette ser helt jævlig ut, holder jeg med de som har de innenfor grillen.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

 

 

Vist du skal ha ekstralys må det vere 2 lykter som du monterer innafor grillen så dei viser minst mulig.

Passer sikkert dei du har bilde av. Eg hadde 2 store Bosch bøttelykter innafor grillen på en -75 242. Sikkert litt bedre plass på en 75mod, men det skal vel gå bra på en med nyere front og.

 

Skakke ha ekstralys på volvo, bortsett fra spredere som passer til fangeren! Kun om vinteren, og da 3 stk utefor grillen, som man tar av når våren kommer!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bosch er bedre enn Hella, det er ihvertfall min erfaring.

 

Bosch:

+ Stål hus og brakett

+ Lysbilde

+ Pris

+ Stor avstand fra pære til glass, noe som gjør glasset kaldere og ikke så lett sprekker

- Vekt

 

Hella

+ Vekt

- Mindre avstand fra pære til glass, noe som gjør glasset varmere og kan sprekke litt lettere

- Lysbilde

- Pris

- Plast hus og brakett

 

Kjøp for all del lykter med blått glass, det ser litt jålete ut, men heller 55w pærer i lys med blått glass enn 100w pærer og "hvite" glass.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det. lovlig med bare 2. dette er noe de har blitt ganske streng på, dette med ekstralys, er faktisk regler om hvor nært de kan stå hovedlyktene å, uten at jeg husker eksakt avstand. Det er lov med et ekstra sett med lys, og det vil si 2 stk. Er faktisk 3500 i bot for ulovlig bruk av ekstralys, så jeg vil anbefale å bruke bare 2, og siden dette ser helt jævlig ut, holder jeg med de som har de innenfor grillen.

 

 

Akkurat, da tok jeg ikke så feil som noen påstod. MEN, man kan ha både samlere(1000m) OG grøftelys(tåkelys) ;)

 

Men hvordan er det å montere dem bak grillen? Må ikke hornet flyttes på? Var akkurat og satte på vannpumpa mi etter en liten lekk(som forøvrig ennå er der) og jeg sjekka og fant ut at hornet sto ganske nært grillen...

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er minimal forskjell på 55watt og 100watt.

tro meg, jeg har dillet og forsket mye på dette :P

 

Under testinga så lyste Sylvania 55wattere mye bedre enn biltemas 100wattere :P

 

Man får også en god del mindre strømforbruk samt varmeutvikling av 55wattere.

 

mn jeg sier det igjen. gå for xenon. kun 35watt. + levetiden er mye lengre enn en glødetråd pære.

 

Vurderer selv å ha som fjernlys i vinter.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er umulig nesten å sette bak grillen hos meg...hornet er i veien...

Er det ulovlig å koble på parklysene i tusenmetringene? Bryr purk/bt seg om det?

 

Det er ulovlig ja, og du blir stoppa og bedt om å skru dem av. Blir du stoppa igjen av noen som husker det får du ei lita bot..

 

Det er noen som sier at det er lov å kjøre med det på dagtid, men skal spørre brosjan(politi)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår