Gå til innhold

Hva har DU gjort med bilen din i dag?

Ranger emnet


Housey

Anbefalte innlegg

I dag har jeg skrudd ut girkasse, og bytta ei lita gummihylse som skal være der utløserarma sitter i clutchhuset.

 

Da jeg løfta ned kassa datt det et skruehode ned i trynet mitt... etter litt leting viste det seg at en av boltene som holder trykkplata hadde knukket! Så da måtte clutchen av og resten av bolten pirkes ut.

 

Og når alt skulle sammen igjen så klarte jeg jo selvfølgelig å knekke en av boltene som fester frontrøret til manifolden. Så nå har jeg en fin liten eksoslekasje som jeg ikke får ordnet før butikkene åpner om mandagen...

 

Men den grusomme skranglinga fra utløserarma forsvant :thumb Mye arbeid for å bytte en bitteliten gummidings til 5kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 449
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Plukket av forgasser, bensinpumpe, overløpskammer til bensin. Forgasser ble også plukket i fra hverandre for å se om det var noe som ikke var slik det skal være.

 

Sliter med dette: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=137787

 

Det typiske er at etter jeg skrudde sammen forgasseren igjen så går ikke bilen like bra lengre. Dersom man gir gass for raskt, virker det som den blir for fet og bilden holder på å kveles. Gjetter på at det er akselerasjonspumpa som gir for mye bensin i spruten. Men det er typisk, for nå må jeg nedi der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SX'n:

- Demontert instrumentpanel

- Laget turbotrykksmål-holder i glassfiber

- Lagt litt glassfiber i bagasjen til det som skal bli basskasse en gang i tiden.

- Kuttet til stålplater som skal sveises inn der jeg kappa rust på bakluka

 

Caddy'en:

- Lakket øyelokkene på nytt

- Lagt et par lakk lakk på den nye grillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir igrunn igår eg gjorde det da:)

 

Støypte fronten min og ein kompis sin inn i glassfiber,henta reservepanser til bilen hos ein kompis,skrudde fast downpipe,luftfilter og turbo!La om lambandasensoren,kikka litt på eit ledningsnett av eit helvette...

 

Idag blir det forhåpentligvis montering av innsug og ic rør!:rolleyes:

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår