Gå til innhold

Fake T3 Turbo, bsbildeler.no, ærlig svindel?

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

Jeg finner det interressant at man holder "en manns mening" for å være ugyldig, og dernest fremmer en manns mening som motbevis for å vinne argumentasjonen. Dette leder selvfølgelig ingensteds; SSAC-produktene går ofte til Helvete, men ikke alltid, dét er kickeren.

 

Kanke si at SSA sitt er noe dårligere enn noe anet du vil finne..

 

Jeg kjøper gjerne 5 ssa grenrør fremfor 1 av f.eks et superkjent merke som igjen har samma prisen 5:1.

 

Jeg har SSA som sagt, kanke se at jeg har noe problem med det! har hørt om luringer som har knekt sine! gratulerer når du monterer 10KG med turbin på de grenrøra uten noen som helst form for støtte og grenrøra dine blir så varme at du kan se gjennom dem!

 

Det Kales brukerfeil det!

 

Stål er stål! Sveis er sveis! its all the same shit! but different price!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder sånne spørsmål her til lands vil man kanskje være best tjent med å snakke med leverandørene direkte, men jeg er ikke interressert nok i saken til å maile leverandørene for å høre. Men fra det jeg har fått med meg på Honda-Techen varierer garantitiden fra leverandør til leverandør der borte, men jeg har *aldri* hørt den minste kommentar angående forskjell i garantipraksis mellom kulelagra- og vanlige turboladere. Ikke annet enn at Garrett selv har lansert et "CHRA replacement system", et normalt bytteturbosystem for hele senterhuset/opplagring/impellere for de personer som varmkjører/undersmører- og skjærer turboene sine til Helvete.

 

EDIT:

Forbrukerkjøpslov? Presedens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en GT3076r, dyr men deilig og investere i noe skikkelig,

Og selv om det er en ekte GT3076R så behøver den ikke koste skjorta,såsant den ikke handles på GIK... de tok visst 22K+ moms sist. Over dammen koster de rundt 8K,med moms og frakt så tipper de ca 12K.

 

En kompis av meg var på industrimesse i Tyskland,og der var det en haug kinesere fra en eller annen turbokopifabrikk som gjerne ville skaffe seg europeiske importører. Han kunne få en "T4/T3" (som som oftest er en supergammel KKK K27-kopi,seigdratt og ditto) for en innpris på ca 350kr turboen.. Sier seg selv at kvalitetskontrollen og materialvalget kanskje ikke alltid er helt på greip da.

 

Stål er stål,som tidligere sagt. Men "stål" og "SuperDuplex-stål" har ofte en litt forskjellig prisklasse i innkjøp,som igjen fører til noe dyrere ut-pris..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv om det er en ekte GT3076R så behøver den ikke koste skjorta,såsant den ikke handles på GIK... de tok visst 22K+ moms sist. Over dammen koster de rundt 8K,med moms og frakt så tipper de ca 12K.

 

En kompis av meg var på industrimesse i Tyskland,og der var det en haug kinesere fra en eller annen turbokopifabrikk som gjerne ville skaffe seg europeiske importører. Han kunne få en "T4/T3" (som som oftest er en supergammel KKK K27-kopi,seigdratt og ditto) for en innpris på ca 350kr turboen.. Sier seg selv at kvalitetskontrollen og materialvalget kanskje ikke alltid er helt på greip da.

 

Stål er stål,som tidligere sagt. Men "stål" og "SuperDuplex-stål" har ofte en litt forskjellig prisklasse i innkjøp,som igjen fører til noe dyrere ut-pris..

 

Utrolig viktig og sant det du legger tyngde på akuratt der.... !

 

Fikk Turboen min til litt mer attraktiv pris, men forsatt glad jeg la litt penger i den istedet for å leve med usikkerheten... YES, typisk Ola nordmann! Men lenge leve garrett:) Kan ikke si noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

INGEN som gir garanti av denne typen! så fort bilen din er trimma er i uoriginal stand så kan du ikke kreve en dritt etter å ha montert dette!

 

Garanti får du om du handler hos din rabiat-dyre merkeforhandler!

 

Jeg ga selv bare 4.000kr for samme turbo i USa som i norge ligger på 13.000kr

 

Ikke rart man ikke vil handle i norge! LENGE LEVE EBAY!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg leste en plass att Garrett ikke leverer GT turboene sine med noen form for garanti?
Stemmer. De tester de nesten ihjel,så deres policy er at de har laget de så tøffe som det går an for en normal sum,og derfor må det rent misbruk eller feilmontering til for å herpe de. Og det hadde jo ikke garantien dekket uansett..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det du betaler for!

 

BSBilder er helt kurante!

Jeg har handlet av de to ganger nå..

Første gangen returnerte jeg begge varene pga den ene var skadet og den andre i feil farge, no questions asked utover hva jeg selv oppga som grunn..

 

Denne gangen kjøpte jeg diverse småtteri, siden jeg ble litt prega over at de har flyttesalg (Opptil 90% sier dem, men fikk vel gjennomsnitt på 25% eller noe på mitt stash).

 

De har lager i sandefjord idag, så vidt jeg vet!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lang sak det her.

Om man monterer en turbo på en "hvilkensomhelstbil" uten å ha videre kunnskap om det, så er det stor sannsynlighet for at den fort går i stykker. Det er selvfølgelig reklamasjonsrett (som fabrikasjonsfeil) - men vi infomrerer om at akkurat denne turboen her ikke er like god som en turbonetics, garrett, zage, eller hva du enn tenker på kjøpe. Men den er billig!!

Vi kunne jo kalt den turbo-etterliknings-ting til å ha stående til pynt, og dermed ikke ha hatt noe ansvar for hva som foregikk inni turboen, men det hadde jo blitt veldig rart :)

 

Av alle varene vi har, så er det i denne tråden blitt slik at EN vare representerer de 150.000 andre varene våre. Det er jo helt feil, det er jo bare ett produkt vi sier er temmelig dårlig sammenliknet med f.eks. en turbonetcs turbo, og vi fraskriver oss ingen fabrikk-reklamasjonsrett på den!

 

Om man ikke vil handle den - så kan jeg helt ærlig fortelle at det ikke er noen tvang om å kjøpe den, men er vel heller ingen vits å blåse det ut over hele internett? :)

 

Mvh

Ole Johan Bredland

BS Bildeler AS

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke vil handle den - så kan jeg helt ærlig fortelle at det ikke er noen tvang om å kjøpe den, men er vel heller ingen vits å blåse det ut over hele internett? :)

 

Mvh

Ole Johan Bredland

BS Bildeler AS

 

Godt forsvar hele veien, bortsett fra denne avsluttningen som får meg til å tenke på ord som feks "barnslig", "småling" og "uprofesjonelt".

Kan godt si det med en gang, dette er ikke for å hakke på firmaet (her representert av Ole Johan Bredland), men heller at jeg vi ytre min mening om dette..

 

Problemet med det du peker på her på slutten av ditt innlegg er at dette er ett forum, hvis mening er å diskutere og utveksle meninger, opplevelser og erfaringer.

At du syns det er galt/trist/kjipt/ingen-vits å "blåse det ut over hele internett" er vel egentlig noe du ikke har noe kontroll over og etter min mening heller skulle spart deg for å fortelle "hele internett".

Så kan vi vel også ta med det faktum at bilforumet.no ikke akkurat representerer "hele internett", men er kun enda ett av mange forum som omhandler bil her til lands.

 

Ta detta med litt baller isteden, og heller skryt av deres produkter!

Det du egentlig har fortalt oss nå er at dette produktet egentlig mest egner seg som "hylle pynt", det er hvertfall hva jeg sitter igjen med..

 

Jeg driver selv innen salg. Og hvis jeg hadde fortalt mine kunder at de billigste produktene jeg kan tilby er noe dårlig greier som egentlig kun holder til å ligge helt i ro på en hylle, så tror jeg egentlig jeg kunne funnet meg en annen jobb. Ledelsen i selskapet som betaler meg hadde trolig fått en beskjed om min dårlige reklame for våre produkter inne kort tid.

Jeg håper hvertfall det!

 

PS:

Jeg syns fortsatt det er greit å være kunde hos BS Bildeler, men jeg fortsetter vel å handle billigere produkter der. Jeg plasserer vel butikken på linje med Clas Ohlson, Biltema og Lidl.

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som tråd starter, føler jeg må hoppe inn igjen i tråden og kommentere innleggene her....

 

 

1. Kjempe flott at BS er på forumet, og kan representere produktene sine, og seg selv. Og til tråden over, skjønner deg godt, men gi mannen en sjans. Jeg var, og er fortsatt veldig skeptisk til denne turboen.... Rykter går at "turboer som dette" faller fra hverandre og går mer eller mindre i oppløsning. Som vil være fatalt for motor, uansett hvor bil/motor kyndig man er! Legger tyngde på RYKTE her som er veldig viktig. Tildels for å ikke sverte BS og for egen erfaring aldri har sett hørt om det i miljøet. Dette skyldes kanskje fordi folk flest, tar ikke sjansen, som meg selv og bruke denne turboen når man likevel har besluttet seg og legge ned utrolig mye tid og ikke minst penger i et bygg. Nok om det.... Kunne skrevet hele kvelden lang tenker jeg.

 

2. BS, som jeg vil si skryter av god omsetting og salg, av deres produkter og (bra kvalitet)? Burde ha nok omsetting til og bevise dette for folket. Muligens gjennom et offentlig prosjekt at kvaliteten seirer tross pris og replika. Og med det sagt, er det eller rart at vi ikke har sett en representasjon noen sinne av BS eiere, medeier, ansatte eller andre som representerer BS overhode som har tatt til bruk en turbo fra dems sorte mang. Isåfall hadde vi sett en bølge av kjøp av disse turboene, og prisene på kvalitets merkene Garret, IHI, Turbonetics ect. burde blitt gruset og kommet ned på et mer normalt nivå, igjennom konkurranse. Prisene på turboer i Norge har falt di siste årene, ja. Men dette er vel bare pga. selv import fra bla. statene som har vært inne i bildet, ikke billig turboer. Og til BS sitt utsagn sist her, hvis BS er redd for konkuranse burde dere gjøre noe. ALL PR er god PR, tja? kanskje! Jeg har værtfall fått vite av dere at da denne diskusjons tråden dukket opp så har dere solgt utrolig bra av alt slags mulig deler og BS er blitt mer kjent, så det er ganske ikke så negavtivt. Men jeg tror jeg snakker for resten av bilforumet, samt andre som ikke er brukere at dere gjør hvertfall et forsøk på og bevise dette på den gamle gode måten! BS... Hvis nå hva dere er gode for.

 

Lykke til, og venter på tilbake melding til denne posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til Per Christian Svendsen (Daglig leder/ adm.direktør) stiller på forsiden av Max Power med sin Avensis med påmontert "Turbo Garret T3/T4 kopi" og samtidig fortelle at de nå har fjernet teksten;

"Ingen garanti/retur."

på informasjonen over varen på deres webshop..

 

Søren, jeg ble veldig nysgjerrig på hvor lovlig det egentlig er å skilte med dette på en vare forresten. Fikk litt detektiv lyst nå..

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår