Gå til innhold

V8'r skryt !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by bjaa

Hallo!

 

Jeg vil bare si at ingen ting er så deilig som å kjøre amerikaner!

 

Folk sier motorene demmes suger, kjøre egenskapene suger osv! Det gjør det ikke!

 

Nesten ingen andre motorer kan ha et like rått dreimoment ifra bunn! F.eks i vår camaro 70', der kan man ligge i 3 gir i 80-90 på 2000 rpm, og bare dra den oppover, det er brutalt! og den motoren har bare en ca 350 hester (og en hissig cam!). Det går så jævli!

 

tviler på at man får mange andre motorer for en 10-15 lapper som drar det der!

 

Mens andre japse biler og tyskere må gire ned for å få turtall til å dra på kan man bare ligge i samme giret i en amerikaner, digg!

 

Folk sier Amerikanerene ikke har kjøre egenskaper...Jo visst faen har de det! bare kjøp riktig bil! man kan jo ikke drive å kjøre gate bil med en Impala low rider heller! prøv en Mustang, Camaro eller Corvette, i enkelte utgaver er de perfekte til å kjøre bane racing med!

 

Amen!

 

 

Enig med deg.....jeg har akkurat kjøpt en Mustang gt og ikke kom her å si at den ikke sitter i svingene....bare å legge pengene på litt understell og bremser osv det..... V8 = I'love it !

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde litt lyst til plukke dynoen av VTEC motoren i filer:

 

Formel for beregning av hk ut fra dreimoment: (ft-lbs*rpm)/5252

 

VTEC ved 2500rpm ca 100ft-lbs : (100*2500)/5252=47HK lol

 

Orginal motor i min bil(400cid dvs 6,6 liter) 180HK ved 3500rpm

350ft-lbs ved 2500 rpm:

(350*2500)/5252=166HK, dvs over tre ganger så mye hk

 

Dette er grunnen til at min nesmoogete steinalder motor med totalt fravær av kompresjon (7,9:1) og sine 1700kg vill kjøre fra VTECen. 0-100 7,7sec, girer ikke en gang før du når 100.

 

Kall det steinalder om dere vill jeg kaller det bare overlegent.

V8-POWER.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

VTEC ved 2500rpm ca 100ft-lbs : (100*2500)/5252=47HK lol

 

Orginal motor i min bil(400cid dvs 6,6 liter) 180HK ved 3500rpm

350ft-lbs ved 2500 rpm:

(350*2500)/5252=166HK, dvs over tre ganger så mye hk

 

Dette er grunnen til at min nesmoogete steinalder motor med totalt fravær av kompresjon (7,9:1) og sine 1700kg vill kjøre fra VTECen. 0-100 7,7sec, girer ikke en gang før du når 100.

 

Kall det steinalder om dere vill jeg kaller det bare overlegent.

V8-POWER.

Hmm, en dønn original Civic VTi gjør også 0-100 på nøyaktig 7,7 sekunder. Ikke så ille til å være en normalaspirert en komma kjeks.

 

4,1 ganger større motorvolum, og bare cirka 3,5 ganger så my moment på 2500 RPM som den stakkars kortslag-B16-maskinen.

 

Hadde ikke Amcars hadd det enorme motorvolumet hadde de vært så trege, så trege... Men vent litt? 1,6-symaskinen har jo samme 0-100-tid? Og bruker nesten ingen bensin?

 

Kall det "Japanske symaskiner" om dere vil, jeg kaller det overlegent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan opplyse dere om en ting, denne diskusjonen vil aldri ende..

Dere klarer bare ikke å se noe positivt i de andres favorittmotor.

 

Jeg ser mye positivt i både japsene og i åtterne..

 

Hvis jeg hadde hatt god økonomi så er en stor americaner drømmen, både lyd, moment, krefter, bråk og ikke minst "king of the road" følelsen...

 

Men med tanke på bensinforbruk så blir det nok mer aktuellt med en japse, selv om jeg ikke liker utseendet på de..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer helt fint å se fordelen med andre motorer. Å for min del går det på bensinøkonomi. Er helt sikker på at det er andre enn meg her på V8-Power som kjører I4 om vintern. Har vell bare et problem med å se hva som gjør Honda sin I4 så mye bedre enn alle andre sine.

 

Å til Øyvind Ryeng da. Skjønte du ikke poenget i sammenligningen med den patetiske motoren som står orginalt i bilen? Selv en V8 som dem har gjort alt dem kan for å ødlegge går like bra som VTEC motoren i en mist 500kg tyngre bil. Koster forøvrig 5000kr å øke effekten i den motoren til 300HK+ med nye deler. Eller et par gamle topper til 1000kr. Kan garantere deg at en hvilken som helst 1970-73mod fullsize (ca 1900kg) stasjonsvogn Oldsmobile,Buick,Pontiac vill kjøre fra en orginal VTEC bil. Tror heller ikke en 1970 mod Cadillac Eldorado (2,2T) vill ha noe problem, er tilogmed feilhjulstrekk. Den 8,2liters V8ern gjør nok susen der.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

 

VTEC er det mest geniale siden turbolading av bilmotorer, mener jeg. Hvorfor? Jo, dere vet hvordan kammen(e) har veldig mye å si for motorkaraktéren? Vel, Honda VTEC = 2 kamaksler i én! En kam med moderat løft og passe durasjon i daffe-området (under cirka 5K RPM), og en annen kam med større løft og lengre durasjon i det hysterisk morsomme topp-området! Skulle likt å se en 1,6-liters V8 med støtstenger og diverse annen hulemannteknikk vise opp samme enormt gode (så godt det kan bli av en N/A 1,6 liter) motoreffekt OG moment i både topp- og mellomregistret!

 

For å være helt ærlig:

1. Jeg hater USA, alle innbyggerne der, og alle produktene de lager.

2. Jeg hater ekstra mye am-cars med samme teknikken som bare brukes igjen og igjen og igjen! Hva i helv. er galt med de feite grisene der borte; er de REDDE for å innovere, utforske, prøve noe nytt!? Eksemplet under illustrerer mitt poeng på en grei måte:

 

I USA: Sjefen: "We need more power!" Ingeniørene: "Ok, we just increase the bore and/or stroke. Again. All because we just want to sit on our fat asses and get paid to do nothing, like the rest of the fat pigs in this country"

 

Og i Japan: Sjefen: "We need more power; here is ¥999.999.999 - GO INNOVATE!" Ingeniørene: "Yes sir, right away sir, will do sir!" Et år senere ga ingeniørene (insert random Japanese achivement here) til verden, og den ble øyeblikkelig et bedre sted.

 

PS: Jeg kan "tone ned" denne posten hvis den gir amcar-gutta tårer i øynene.

 

Ehm den posten sier mer om deg enn om amerikanske vs japanske biler. Subjektiv hele veien. Vist ikke du liker amerikanske produkter, ta alt som er amerkiansk (selv om det er lagd i japan er mesteparten funnet opp i usa) Selg det, gi pengene dine til uhjelp og spar bilforumet for videre USA hatende poster. Til det har vi VGD.

 

Litt offtopic men ble irritert.

 

mvh zenith

På bil jakt

 

[86] Utslitt bruksbil ala riskoker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vell bare et problem med å se hva som gjør Honda sin I4 så mye bedre enn alle andre sine.

Svaret er: VTEC, i prinsippet et system som gjør at man har 2 (helt) forskjellige kamprofiler. En bestemorkam med moderat løft, moderat timing, og moderat durasjon som er optimert for lavturtallsområdet, og en "styggepinne" som åpner alle sluser i høyturtallsområdet. Og en liten ting til: jeg har aldri hørt om en Honda som noen sinne har hatt feil med VTEC-systemet, har du?

 

Skjønte du ikke poenget i sammenligningen med den patetiske motoren som står orginalt i bilen? Selv en V8 som dem har gjort alt dem kan for å ødlegge går like bra som VTEC motoren i en mist 500kg tyngre bil.

Nei, jeg skjønte det ikke. Men jeg skjønner at en original Civic VTi gjør 0-100 på samme tid som den "overmotoriserte" Amcaren du snakket om. Integra Type-R gjør forresten 0-100 på 6,5, og en S2000 på 6 blank.

 

Kan garantere deg at en hvilken som helst 1970-73mod fullsize (ca 1900kg) stasjonsvogn Oldsmobile,Buick,Pontiac vill kjøre fra en orginal VTEC bil.

Håhå, velkommen ut på tynn is! Har du årene klare? For her lukter jeg roing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Håhå, velkommen ut på tynn is! Har du årene klare? For her lukter jeg roing!

 

Mulig du har rett der men tenkte sef på motoren vi hele tiden har snakket om B16?

Forøvrig en grunn til at jeg ikke nevnte Chevrolet blant amcar merkene. Old, Buick og Pontiac har sjelden små V8ere i sin store stasjonsvogner. Chevrolet ville jeg nok kanskje kunne kjørt fra selv med min 90HKs Peugeot 405 (Har kjørt fra Chevrolet Impale før med den lol).

 

Forøvrig er en helt orginal 73 modell Pontiac Trans Am SD455 raskere enn alle de Hondaene du nevnte. 0-100 på 5,2 sec på dekkene de hadde da, og kvartmil på 13,2 sec. Dette er kun snakk om 310hk i en 1700kg tung bil, men hjelper vell lit med 200hk alerede ved 2500rpm

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Forøvrig er en helt orginal 73 modell Pontiac Trans Am SD455 raskere enn alle de Hondaene du nevnte. 0-100 på 5,2 sec på dekkene de hadde da, og kvartmil på 13,2 sec. Dette er kun snakk om 310hk i en 1700kg tung bil, men hjelper vell lit med 200hk alerede ved 2500rpm

 

Nå var ikke en sd455 motor representabelt for flertallet av motorer i 1973. Den var meget spesiell.

 

Like så vil jeg si at for meg så er v8 tingen, ofte jeg slår av stereoen og kjører ned vinduet hvis jeg kjører rundt i en amcar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Hadde litt lyst til plukke dynoen av VTEC motoren i filer:

 

Formel for beregning av hk ut fra dreimoment: (ft-lbs*rpm)/5252

 

VTEC ved 2500rpm ca 100ft-lbs : (100*2500)/5252=47HK lol

 

Orginal motor i min bil(400cid dvs 6,6 liter) 180HK ved 3500rpm

350ft-lbs ved 2500 rpm:

(350*2500)/5252=166HK, dvs over tre ganger så mye hk

 

Dette er grunnen til at min nesmoogete steinalder motor med totalt fravær av kompresjon (7,9:1) og sine 1700kg vill kjøre fra VTECen. 0-100 7,7sec, girer ikke en gang før du når 100.

 

Kall det steinalder om dere vill jeg kaller det bare overlegent.

V8-POWER.

 

Synes det så ut som en artig formel det der..

 

Men hvordan er det når men sjekker den ved 5000rpm???

Blir formelen like dan da??? hondaen har vel mest nm på ca 4500-5000 rpm..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Kall det "Japanske symaskiner" om dere vil, jeg kaller det overlegent.

 

Du er bra korki i knolten når du samen ligener biler som har 30 års alders forskjell på den måten:rolleyes:

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår