Gå til innhold

Fra 292 r6 til smallblock chevy

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

de tipsene jeg fikk, var fj0rer fra 240 diesel foran, nye motorfester, og ha de ventilerte skivebremsene, for de er godkjent for 220hk, motor og girkasse self0lgelig, og mulig noen tykkere stag paa styring/fram aksel.

 

og saa maa en vel ha papirene som volvo en gang gav ut om at bilen kunne bli godkjent med en V8.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på du trenger å bytte annet enn motorfestene, t.o.m SS utgavene med BigBlock hadde skivebremser som option i ’68.

Regner med du har tromler rundt hele, jeg ville uansett kjøpt et kit å bytta til skiver i hvert fall foran.

Var ikke 292’n en ”truck” motor a? tror 250’n var eneste 6’er alternativet, mulig jeg tar feil her men.. spiller jo ingen rolle med tanke på bytte da…

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det enda en -68 Chevelle i området?

2 eller 4 dørs? Farge?

Er det en som har stått i mange år eller nyere import?

Løp og kjøp :thumb

 

Skreiv feil modell i første inlegget :

Er en 65 modell det er snakk om.

Gikk i Ørsta noen år, var renovert der i 2001.

Solgt til Ålesund en eller annen gang i mellomtiden, for det er der den står nå ;)

Er en 4dørs med Chevelle rød/oransje lakk.

 

Men har funnet ut jeg hverken har råd, tid eller plass til å ha den :(

Har en et par andre amrisser og x antal tonn nazistål som trenger husvære og omsorg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår