Ferrari Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Vel, de tåler mindre juling en støpt blokk, men du får igjen på vekt. LS og LT seriene til chevy er jo kjempepålitelige. Ja, er vekt som er grunnen til at det er mer aktuelt. Vekt er jo et meget viktig tema i en bil som min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Hadde nok gått for en alu blokk med alu race topper, sterk og god innmat og presse. Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 hvordan bil skal motoren i forresten? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 hvordan bil skal motoren i forresten? motoren skal brukes i en BMW E30 racerbil :) Titt litt inne på http://www.nitroz.se/motor/ visst du vil finne noen deler/motorer. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Kast kammen å få i fullt rulle oppset kan da ikke bygge motor med så mye fine deler også kjipe på noe så viktig som kammen. Bare min tanke. Era EDIT! ja mente Rulle oppsett sorry. Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Ja gjør som Era sier gå for fullt "TULLE" oppsett = nice!! Han mener nok "rulle oppsett" som i rulle kam og løftere og vipper. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Ja gjør som Era sier gå for fullt "TULLE" oppsett = nice!! Han mener nok "rulle oppsett" som i rulle kam og løftere og vipper. Okey. Finnes det noen kit til dette? Med alt man trenger liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 hvordan bil skal motoren i forresten? Som Ottesen viser til så skal motoren i en BMW E30. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Ang. innsug så titta jeg litt rundt på jegs, men av det jeg fant der var jeg skuffa over utvalget... Jeg har handla en del fra summitracing (riktignok via norsk forhandler) og er veldig fornøyd med varer og leveringstider. Innsug, fuel injection til CSB: http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=4294925239+4294839079+4294908216+4294822100+4294908395+115+4294840140 Komplett fuel injection: http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=4294925239+4294839074+4294908216+4294840140+115+4294853151 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Innsug har jeg funnet. Denne motoren skal få separate gasspjell pr. sylinder og air horns, og det har de ikke på summit. Datasprut er en selvfølge, derfor regner jeg med at jeg går for Haltech, evnt. Autronic dersom de har til 8 syl, noe jeg egentlig regner med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Ville gått for 227cc versjonen av de toppene, de holder til litt over 600hk. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 hvilken type racing skal bimmern brukes til?:D Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Målet er ca. 600hk, så dersom ikke toppene jeg valgte holder, ja, så må det vel bli 227cc:) Takk for tipset! Bimmer'n skal brukes på alle banekjøringsarrangementer jeg klarer å rote meg til å møte opp på, muligens gatebil racingserien, og om noen år så kanskje den blir å se i Special Saloon. Den skal regges for å brukes på veien også. Om det blir 318 motor en dag annenhvert år gjenstår å se:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Her er tall fra Dyno2000: :) Har bytta ut kammen med en rollerkam; Crane cams PN: 270-118411 Med flowtall fra AFR 210cc Race Ready spec topper, 4" borring (327 CID) og "largetube headers uten noe eksospotter, forutsatt nok flow fra innsuget med ett spjeld per sylinder, 12,5:1, og bensin som ikke banker (racesuppe), gir motoren maks 637hk/7500 - 511ftlbs/5000 Specs og kurve: Samme oppsett med 4,125" boring (347,5 CID); 646hk/7500 - 537ftlbs/5000 Specs og kurve: Grovt sett kan du trekke fra 0-50hk med potter på, og legge til 0-30hk med grove, steppede race grenrør ("Stepped tube race mufflers) Dette er teoretiske tall, som forutsetter at alt fungerer perfekt; spesielt at motoren er programmert riktig, men er ofte uforskammet nøyaktig... :) Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Her er tall fra Dyno2000: :)Har bytta ut kammen med en rollerkam; Crane cams PN: 270-118411 Med flowtall fra AFR 210cc Race Ready spec topper, 4" borring (327 CID) og "largetube headers uten noe eksospotter, forutsatt nok flow fra innsuget med ett spjeld per sylinder, 12,5:1, og bensin som ikke banker (racesuppe), gir motoren maks 637hk/7500 - 511ftlbs/5000 Specs og kurve: Samme oppsett med 4,125" boring (347,5 CID); 646hk/7500 - 537ftlbs/5000 Specs og kurve: Grovt sett kan du trekke fra 0-50hk med potter på, og legge til 0-30hk med grove, steppede race grenrør ("Stepped tube race mufflers) Dette er teoretiske tall, som forutsetter at alt fungerer perfekt; spesielt at motoren er programmert riktig, men er ofte uforskammet nøyaktig... :) Dette så da lovende ut!:) Takker. Hva er gjort med dissa race grenrøra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.