Gå til innhold

Hva tror dere om en slik motor?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvordan bil skal motoren i forresten?

 

motoren skal brukes i en BMW E30 racerbil

 

:)

 

Titt litt inne på http://www.nitroz.se/motor/ visst du vil finne noen deler/motorer.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. innsug så titta jeg litt rundt på jegs, men av det jeg fant der var jeg skuffa over utvalget...

 

Jeg har handla en del fra summitracing (riktignok via norsk forhandler) og er veldig fornøyd med varer og leveringstider.

 

Innsug, fuel injection til CSB: http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=4294925239+4294839079+4294908216+4294822100+4294908395+115+4294840140

 

Komplett fuel injection: http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=4294925239+4294839074+4294908216+4294840140+115+4294853151

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er ca. 600hk, så dersom ikke toppene jeg valgte holder, ja, så må det vel bli 227cc:) Takk for tipset!

 

Bimmer'n skal brukes på alle banekjøringsarrangementer jeg klarer å rote meg til å møte opp på, muligens gatebil racingserien, og om noen år så kanskje den blir å se i Special Saloon.

Den skal regges for å brukes på veien også. Om det blir 318 motor en dag annenhvert år gjenstår å se:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tall fra Dyno2000: :)

Har bytta ut kammen med en rollerkam; Crane cams PN: 270-118411

 

Med flowtall fra AFR 210cc Race Ready spec topper, 4" borring (327 CID) og "largetube headers uten noe eksospotter, forutsatt nok flow fra innsuget med ett spjeld per sylinder, 12,5:1, og bensin som ikke banker (racesuppe), gir motoren maks 637hk/7500 - 511ftlbs/5000

 

Specs og kurve:

 

Utennavn-1.jpg

 

Samme oppsett med 4,125" boring (347,5 CID); 646hk/7500 - 537ftlbs/5000

 

Specs og kurve:

 

347CIDopenheaders.jpg

 

Grovt sett kan du trekke fra 0-50hk med potter på, og legge til 0-30hk med grove, steppede race grenrør ("Stepped tube race mufflers)

 

Dette er teoretiske tall, som forutsetter at alt fungerer perfekt; spesielt at motoren er programmert riktig, men er ofte uforskammet nøyaktig... :)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tall fra Dyno2000: :)

Har bytta ut kammen med en rollerkam; Crane cams PN: 270-118411

 

Med flowtall fra AFR 210cc Race Ready spec topper, 4" borring (327 CID) og "largetube headers uten noe eksospotter, forutsatt nok flow fra innsuget med ett spjeld per sylinder, 12,5:1, og bensin som ikke banker (racesuppe), gir motoren maks 637hk/7500 - 511ftlbs/5000

 

Specs og kurve:

 

 

 

Samme oppsett med 4,125" boring (347,5 CID); 646hk/7500 - 537ftlbs/5000

 

Specs og kurve:

 

 

 

Grovt sett kan du trekke fra 0-50hk med potter på, og legge til 0-30hk med grove, steppede race grenrør ("Stepped tube race mufflers)

 

Dette er teoretiske tall, som forutsetter at alt fungerer perfekt; spesielt at motoren er programmert riktig, men er ofte uforskammet nøyaktig... :)

Dette så da lovende ut!:) Takker.

 

Hva er gjort med dissa race grenrøra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår