Gå til innhold

Montering av vakumtrykk-måler

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå montert vakumtrykk-måleren. Alt fungerer og er flott, men ble litt usikker på om jeg har gjort det rett.. Jeg monterte den på den slangen som går til EGR-ventilen. Når motoren står på tomgang viser måleren 15. Men når jeg gir litt gass så synker den til null på ca. 2500 omdreininger. Så kom jeg til å tenke på om dette kunne ha noe med å gjøre at den er koblet der hvor EGR-ventilen skal være? Eller blir det likt uansett hvilken vakum-slange jeg kobler den på? Vakumslangen som skal gå til EGR-ventilen kommer vel fra en sort liten boks om jeg ikke husker helt feil. Lurer på om det er no styre-greier her kanskje?

 

Mvh

Fredrik

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var under inntrykk av et du ikkje har vacum på sammen måte som med en bensin motor i en diesel.

 

Altså, vacumet du måler, er fra en pumpe, for å "booste" bremsekraftforsterkeren og andre eventuelle dippedutter som skulle trenge litt undertrykk.

 

Ikkje skyt meg om eg tar feil her! :hide

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var under inntrykk av et du ikkje har vacum på sammen måte som med en bensin motor i en diesel.

 

Altså, vacumet du måler, er fra en pumpe, for å "booste" bremsekraftforsterkeren og andre eventuelle dippedutter som skulle trenge litt undertrykk.

 

Ikkje skyt meg om eg tar feil her! :hide

 

Jo, det er faktisk riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer fullstendig det :) Så det jeg vil ha er føleren nermest mulig den pumpa.. :)

 

Ang. caps-lock: Brukte det for å understreke, men var på hurtigsvar så kunne ikke understreke. Var ikke for å bevise noe som du sier, noe som jeg ikke tror man kan gjøre med å bruke caps :) I såfall hadde vel politiet hadde et lite ess i ermet der ;)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er Turbotrykket du vil måle, montèrer du vakumslangen fa måleren inn på slangen som kommer fra luftmengdemåleren. Til dette så kapper du rett å slett slangen og settet inn ett T-ledd. Slangen er som regel 8-10mm i diameter

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår