Gå til innhold

kva er det med folk å undervurdering av volvo?

Ranger emnet


Solefald

Anbefalte innlegg

noken som har eit godt svar på det:P?

 

her eg bur, så kryr det med BMW, Merce, Mazda, nokre 200SX, en supra, og litt forskjelligt.. typiske rånebiler, fleste har samme farge, og lager mykje lyd og har liten motor.

 

og kvifor skal dei alltid legge seg kliss opp i ræva, og vere skikkelig hissige, og tru dei skal køyre forbi? eg holder meg stortsett fint i trafikken, gir på litt i ny og ne som dei fleste andre. virker som at dei fleste tenker at når dei ser en volvo, som er fin utvendig, eller stygg for den del, så er det et råtent bensin sluk som er under panseret. og da er jo det morsomt, når sånne gutter og jenter som er sånn, forsvinner langt bak når en trakker til litt..

 

fleire som har samme erfaring?

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har 850 T5, og eg har hatt fleire 240ier. det går igjen liksom:P

 

men er litt morro ja :P syns det var veldig morsomt eitpar dager sia, var en svart BMW, relativt ny, styla og herja på, hørte det var mykje lyd bak meg da, så såg eg i speilet at det var full stappa bil, blond chicks seff, så såg eg han begynte å blinke ut, så eg lot han køyre forbi, for å køyre forbi han med engang etterpå..meeeen meeeen....då var han vel ikkje så tøff i trynet lenger.

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en morro opplevelse med 240`n her en dag jeg også.

Det kom en golf II GTI og tok meg igjen i en 50 sone.

Han hang seg på etter at jeg hadde ligget bredt gjennom en rundkjøring.

Litt før 80-sonen begynte golfen å gi på, men jeg var obs på han i speilet, så med det samme han blinket seg ut, klinte jeg gassen så langt ned i gulvet som over hodet mulig, og parkerte svinet fullstendig.

Nå har jeg bevist det, det er ikke turtallsperre på B230E, og den går 140 i 2.gir.:win

han tenker seg nok en gang til, før han prøver å kjøre forbi en tilsynelatende original stasjonsvogn igjen.

 

Folk som snakker stygt om volvo, har nok aldrig kjørt en, og er ikke spesiellt gode til å håndtere bil.

"we ride togheter, we die togheter, volvo for life":crazysant

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som snakker stygt om volvo, har nok aldrig kjørt en, og er ikke spesiellt gode til å håndtere bil.

 

Nå skal ikke jeg spore av tråden deres, men akkurat 240 har ikke de beste kjøre egenskapene, ikke engang senkefjører og gule koni klarte å få 240`n til å føles som en bil. Trodde jeg var på båttur de 2 gangene jeg kjørte 240. Makan til nærvøs bil som ikke liker krappesvinger, var jo klin umulig å svinge brått i rundkjøringer. føltes ut som å kjøre golf på glatta, ville bare rett fram.

 

Men tror ikke folk undervurderer volvo, tror heller ikke politiet er ute etter volvoer spesielt (sikter til en annen tråd) Men tror heller dere Volvo Gutta noen ganger føler dere ensomme, og uthengt. Hvorfor tror dere at folk spesielt ypper seg mot volvo, hvorfor skulle politiet være ekstra mye ute etter volvo?

 

Er vel fordi folk som kjører 240/740 er rånere, med kappa fjører, vasse motorer og ingenting av det som er gjort med bilen er godkjent.

 

 

Opplever støtt og stadig folk som legger seg i ræva mi også når jeg kjører, men har ikke noe å bevise med hester og ikke tror jeg det heller, men gjør de det på en svingete vei så viser jeg de raskt hvor skapet står.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere lever kanskje litt for F`n`f? Hva om folk bare vil ha det gøy? Kjøre litt forbi å få dere med på et lite race? Når lappen min var fersk, så kappkjørte jeg med alt og alle, for å ha det gøy.

 

Har dere noengang blitt frakjørt fra en bil og tenkt "Nei nå ble jeg satt på plass, må bare roe meg ned nå. Han var kjappere en meg ja.. hva tenkte jeg på".?

 

Jeg synes det er en litt rar holdning til en del her på forumet angående slik, bare til å se på "takk for følget" tråden :)

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med Volvo-folk som skal syte hele tiden? Tips til topic på en tråd som burde ha kommet for lengst.

 

Har ikke kjørt noen annen Volvo enn 740, og ble ikke akkurat overbevist om at dette er no sportsbil. Og folk som ypper og vil kappkjøre får du nesten ikke unngått om du kjører en bil som bærer et ungdomspreg. Selv så liker jeg å "yppe" til et kappløp i ny og ne, og ser ikke problemet om folk gjør det med meg. Sånt synes jeg bare er moro.

 

Opplever støtt og stadig folk som legger seg i ræva mi også når jeg kjører, men har ikke noe å bevise med hester og ikke tror jeg det heller, men gjør de det på en svingete vei så viser jeg de raskt hvor skapet står.

Ikke alene om å oppleve dette, og tar jeg de ikke på strekka med de usle 129 hestekreftene mine, så trøster jeg meg med at jeg mest sannsynlig kan ta de i svingene. Gjør jeg ikke det, så er det heller ikke no nederlag for meg. Golf med bra understell er morsomt å kjøre:D

 

Men jeg føler meg ikke uthengt eller "mobbet" av den grunn om folk legger seg oppi ræva mi og vil ha et lite "race". Mulig dere Volvo-folk har for vane å bli uthengt av andre medtrafikanter/rånere, men tviler sterkt på at dette er et hverdagslig problem for de fleste førere av Volvo, uavhengig om det er 240/740/164 etc etc.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg spore av tråden deres, men akkurat 240 har ikke de beste kjøre egenskapene, ikke engang senkefjører og gule koni klarte å få 240`n til å føles som en bil.

 

Båtfølelsen er bare en del av sjarmen:D

 

Makan til nærvøs bil som ikke liker krappesvinger, var jo klin umulig å svinge brått i rundkjøringer.

 

 

Nervøs? har jeg aldri merka.

 

føltes ut som å kjøre golf på glatta, ville bare rett fram.

 

 

Sitter som faen på glatta med gode dekk.

 

 

 

240 er den beste bilen jeg har kjørt:win

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si at 240 er den beste bilen jeg har kjørt, men den bilen som jeg har kjørt som har sitti best i svinger er faktisk 240 med 80/80 senkesett, gode korte dempere og 8x17 felger med 45 profil! Er skikkelig arti når bilen sitter som støpt i svinga! :D

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du baserer topic litt snodig spør du meg. Fordi om en BMW sjåfør legger seg opp i ræva og kjører forbi deg så er det samme som at han undervurderer en Volvo? Så kan jeg si at Volvoene her i distriktet gjør det samme med meg? Så undervurderer Volvofolk BMW? Tviler..

 

Volvo og BMW samt diverse japsebiler er jo de hyppigste rånebilene/ungdomsbilene i Norge. Virker nesten som det er helt vilkårlig om de velger Volvo eller BMW, de gjør samme nytten. Har kompiser som har gått fra 240 til 320 og motsatt. Jeg tror snart det er et "generasjonsskifte" på gang i rånemiljøet, både eldre 240/740 og 3serie/5serie begynner å tynnes ut. E36 har jeg lagt merke til har blitt rånebil nr.1 herover.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noken som har eit godt svar på det:P?

 

her eg bur, så kryr det med BMW, Merce, Mazda, nokre 200SX, en supra, og litt forskjelligt.. typiske rånebiler, fleste har samme farge, og lager mykje lyd og har liten motor.

 

og kvifor skal dei alltid legge seg kliss opp i ræva, og vere skikkelig hissige, og tru dei skal køyre forbi? eg holder meg stortsett fint i trafikken, gir på litt i ny og ne som dei fleste andre. virker som at dei fleste tenker at når dei ser en volvo, som er fin utvendig, eller stygg for den del, så er det et råtent bensin sluk som er under panseret. og da er jo det morsomt, når sånne gutter og jenter som er sånn, forsvinner langt bak når en trakker til litt..

 

fleire som har samme erfaring?

 

Vil ikke akkurat kalle Supra og 200SX for typiske rånebiler. De er vel strengt talt gatebiler som absolutt ikke trenger å råne for å vise fram :) De er vel mere bilentusiaster. Volvo bruker å være kjennemerket for råning spesiellt på bygda. Alle har Volvo og de styler de noe sånn helt elendig. Jeg har sett så mye rart at det er skummelt. Volvo 240 med en dritsvær biltema Alu-Vinge f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår