Fanten_940LT Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 oyvind ludvig otterlei: Hvorfor bruke forskjellige foran og bak? Er rally så mye bedre enn sprint? Sprint foran og bak = ikke optimalt?... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Kjører ikke de med gass i dekkene, på formel-1 biler? Ellers, er det ikke bare mykhet i dekkene som teller. Du har jo det med vridning i dekkene, som gjør at jo lavere profil du har, jo lettere er det å spinne! (dekket gir ikke etter like mye). Greit nok, det vil krenge mindre, men det vil slippe mer kontant. det re jo det jeg mener, en kan ikke se åssen gutta boys setter opp en bil til x antal milioner, som de setter opp for gå optimalt under HEELT andre formål en hva noen av oss kjører under, men for så å ta en av faktorene deres, som vi ikke kommer i nærheten av engang! tror vi er nokså enige her, er ikke ment som noe krangling:) men blir litt frustrert når folk begynner å snakke om å rigge gamle volvoer som wannabe formel-1 og tro at alt er godt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 oyvind ludvig otterlei: Hvorfor bruke forskjellige foran og bak? Er rally så mye bedre enn sprint? Sprint foran og bak = ikke optimalt?... Dette er gutta som kjører på rally veier! Med hopp og gupp og sprett..... På gate bil er Sport og Sprint opptimalt. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 har du fått målt enda 940 lt? Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 62cm forran og 64cm bak. Fra bakke til toppen av skjærmen. Sorry at det tok så tid :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 dette var med originalt volvo senkesett, var det så? Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Det er en helt orginal 940SE, senket og styla fra fabrikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 ok, takker! Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 De mange gode tipsene har ført til at jeg har bestemt meg for lesjøfors og bilstein. Jeg har bestilt lesjøfors fjærer, og regner med å få dem om noen dager. Det jeg lurer på nå er; hvordan påvirkes kjøreegenskapene av å kappe 1 runde av fjærene foran? Synd at den ser så teit ut med ukappa fjærer! Ellers, hva blir neste steg? Grovere stabstag? Fjærbenstag? Hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 om du ikke har orntlie hjul prioriter det nå.. B8 sprint du har kjøpt? da kan du fint justere en runde, anbefaler deg å klippe av runden, og file til etterpå, altså minst mulig varme tilførsel..går sikkert fint å kappe med sliper og, men nå er du hvertfall helt sikker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Takk for det! Vi har en skikkelig stygg tang på jobben som jeg kan bruke til å klippe av fjærene med. Hva mener du med å file til? Er det ikke bare å klippe av en runde? Har ikke kjøpt dempere enda, men det er b8 sprint jeg skal ha ja. Hva anbefales av hjul da? ( dette er jo veldig dyrt da ) Jeg tror egentlig jeg venter med hjul til jeg uansett må ha nye sommerdekk. Dekkene som sitter på nå er i god stand, og sitter bra på både tørt og vått føre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Jeg har forøvrig kjørt ca. 12000km med Bilstein Sprint foran nå, og de virker like faste og fine som når jeg monterte dem. Edit: Får du tak i papirer, så send til meg og! ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Det høres fint ut! Hvordan kjenner man egentlig om de gamle demperne er utslitte? Jeg kan scanne inn papirene jeg får med fjærene jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Bilene blir "gyngete". Dvs. at når fjærene fjærer så stabiliserer ikke bilen seg, men gynger opp og ned. Bilen vil jo også krenge mer, og få dårligere kjøre egenskaper. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 På tide med en update her kanskje. På grunn av mye jobbing i det siste har det ikke skjedd så mye mtp scanning av tuv papirer. hehe - men de kommer Bilen har fått litt nye deler, og den er kjempefornøyd med å bli litt mer sporty og rampete i kjøreegenskapene. Lesjøfors fjærer er montert, foreløpig med orginale dempere. Resultatet ble overraskende lite "båt i plan" heldigvis. Bilen ble noe mer fast i fisken, men på grunn av utslitte sykkelpumpedempere er det fremdeles endel gynging. Bilstein b8 sprint ligger i garasjen og venter på tur... Volvo staget mellom casterstagene har også funnet veien til bilen min, og det samme har SAM fjærbenstag. Oppgraderingen som har overrasket meg mest foreløpig er fjærbenstaget. Plutselig svingte bilen dit hvor jeg pekte med rattet, og det er jo ikke så vanlig for oss med standard volvo ;) Hva blir neste steg nå? Jeg hører dere sier hjul, men dette blir hvertfall ikke aktuellt i år. Vi får se om det kommer noen 18" neste år i stedet... Jeg har fundert på om det er noe vits å bytte fra 23mm til 24mm krengingshemmer foran. Hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.