Gå til innhold

Veigrep. Hvor begynne?

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

Hei...

Ser at mange av dere anbefaler andre å kjøpe bilstein.....

Har selv Bilstein Sprint på min 940, dette skal være de beste for normalt senkede biler (sinnsykt Heavy Duty :cool: ) , og skal være med på at bilen blit fet å kjøre... Men... Dette varer jo ikke akkurat lenge..

etter mellom 12 og 15000 km virket det som om 4 av 4 dempere tok fulstendig kveld.. Venstre foran punkterte faktisk, men da fikk jeg 1 ny til halv pris hos leverandøren.. Bakenden er jo nesten som med nye originaldempere.. Ikke bra

 

Noe som hadde vært litt mere seriøst ville kanskje vært coilover..

Dette er SELVSAGT et problem å få tak i til 940...

Noen som kanskje vet hvor man skaffer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vi hadde volvo sitt orginale på en 945 for ei stund tlbake, og det er ikke stivt i det hele tatt, kontra NYE standar dempere.. men de er fine om du drar litt eller laster litt baki, da demperne tilpasser seg sånn..

 

du med formel1 hjula, tenk deg en smule om mann!? åssen tror du de dekka ser ut inni? ikke akkurat noe "8lags" der kan du si..og leder alufelger bort vamren fra dekka? den var ny..da skal jeg hive på stålfelg's med engang da? så får jeg jo opp høyden på gummien i samme slengen;) tror vi alle kan være enige om at det er lufta som tar seg av kjølinga på dekkene..*når dekka blir varme, blir de mye, og er det myke dekk som er målet, så kan en sette på piggfrie vinterdekk.har selv kjørt noen "sommer måneder" på 225/45-17 piggfrie vinter, og for å si det slik, myke dekk er ingenting å hige etter!

 

trådstarter, kjøpe bilstein sprint å lesjöfors..men seter du pris på utseende, kapp 1runde forran, kapper du 2runder blir bilen "perfekt", tilogmed i far's øyne;)

 

Var det med eller uten nivåregulering du hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Ser at mange av dere anbefaler andre å kjøpe bilstein.....

Har selv Bilstein Sprint på min 940, dette skal være de beste for normalt senkede biler (sinnsykt Heavy Duty :cool: ) , og skal være med på at bilen blit fet å kjøre... Men... Dette varer jo ikke akkurat lenge..

etter mellom 12 og 15000 km virket det som om 4 av 4 dempere tok fulstendig kveld.. Venstre foran punkterte faktisk, men da fikk jeg 1 ny til halv pris hos leverandøren.. Bakenden er jo nesten som med nye originaldempere.. Ikke bra

 

Noe som hadde vært litt mere seriøst ville kanskje vært coilover..

Dette er SELVSAGT et problem å få tak i til 940...

Noen som kanskje vet hvor man skaffer dette?

 

 

Da burde du få nye på garantien! Hvorfor fikk du ikke det!!

Du kan snakke med de som kjører volvo original Rally,, de demperne holder som bare det. og de bruker ofte sprint og sport bak.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farlig; Nei, de er ikke TÜV-godkjent til Volvo 944, bare 740 og 945. Jeg fikk opplyst at det i enkelte tilfeller har blitt godkjent, andre ikke, alt etter hvor firkanta biltilsynet/vegvesenet er. Vær oppmerksom på at dette er individuelt alt etter hvem som jobber der på det aktuelle tidspunktet. Person1 kan si nei, mens person2 gjerne sier ja, det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Dette skulle ikke være greit å bestemme seg for. Jeg hadde endelig egentlig bestemt meg for lesjøfors, men siden jeg ikke får det godkjent blir jeg mer i tvil.

 

Det orginale kittet UTEN nivåregulering skulle være mye bedre enn det med, sa de på volvo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg råder deg til å ta ett par telefoner bare for å høre for sikkerhets skyld. Jeg personlig synes det er merksnodig at de kan drive slik, når det finnes TÜV-papirer til samme bilen, bortsett fra at det er stv... Og "samme bil" i form av en 740.

 

Vurderte Volvo's originale kit selv også, men etter å ha hørt mye dårlig gikk jeg bort fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bedre kjøre egenskaper må du som oftest ofre en del komfort...

Men over til bergen, jeg har selv en 240 turbo som jeg har satt på lesjøfors fjører bilstein club sport dempere polyurethane foringer de groveste krengningshemmerne pedersen selger og tårnstag.. Kjører med 205/55-15 foran og 225/50-15 og den bilen er grom og kjøre sitter som bare f***... Det er faktisk ikke et must med så sinnsykt store felger og lav profil,

Bare sånn for å komme med et eksempel så se på formel1, det er den råeste racing grenen som foregår på asfalt de kjører ikke direkte med 45 profil der... må huske at man også skal ha varme i dekkene og aluminium er et kjempe fint materiale til og lede bort varme...

Jeg liker ikke dekkoppsettet ditt.

Den er mer enn nok understyrt fra før, så skal du ha smalere dekk fremme? Må jo bli mer eller mindre skummel, med det oppsettet der?

 

Jeg kjører 24mm stag fremme, fjærbeinstag, gt-stag, gule koni rundtom, lesjöfors 45mm, polyforinger i front, etc. Og min understyrer fremdeles! (ikke for mye for gate, men for mye for bane!)

 

ps. jeg har like dekk rundtom: 225/35-18Y.

kjørte med 225/45-17w før, samt 2 x 20mm spacers bak.

 

blir vel litt mindre understyrt, nå so mje gbare har 1 x 20mm spacer bak.

 

du med formel1 hjula, tenk deg en smule om mann!? åssen tror du de dekka ser ut inni? ikke akkurat noe "8lags" der kan du si..og leder alufelger bort vamren fra dekka? den var ny..da skal jeg hive på stålfelg's med engang da? så får jeg jo opp høyden på gummien i samme slengen;) tror vi alle kan være enige om at det er lufta som tar seg av kjølinga på dekkene..*når dekka blir varme, blir de mye, og er det myke dekk som er målet, så kan en sette på piggfrie vinterdekk.har selv kjørt noen "sommer måneder" på 225/45-17 piggfrie vinter, og for å si det slik, myke dekk er ingenting å hige etter!

Kjører ikke de med gass i dekkene, på formel-1 biler?

Ellers, er det ikke bare mykhet i dekkene som teller.

Du har jo det med vridning i dekkene, som gjør at jo lavere profil du har, jo lettere er det å spinne! (dekket gir ikke etter like mye).

 

Greit nok, det vil krenge mindre, men det vil slippe mer kontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farlig; Nei, de er ikke TÜV-godkjent til Volvo 944, bare 740 og 945. Jeg fikk opplyst at det i enkelte tilfeller har blitt godkjent, andre ikke, alt etter hvor firkanta biltilsynet/vegvesenet er. Vær oppmerksom på at dette er individuelt alt etter hvem som jobber der på det aktuelle tidspunktet. Person1 kan si nei, mens person2 gjerne sier ja, det er greit.

Hei,

Send en FAX ellre Epost til b.t., med søknad om å få bytte til senkefjærer.

Du legger ved papirene.

 

Du spesifiserer samtidig at det i bunn og grunn er samme bilen.

Jeg søkte om motorbytte i volvo 780 og som du sikkert vet, fins det ingen godkjenningspapirer SPESIFIKT til den modellen.

 

Derfor, henviste jeg til 940/960, vedr. økning av effekt, samt da til 740.

780'en er jo i bunn og grunn en 740, da med en del teknikk som ble brukt senere i 9-serien (multilink, o.l. 88'->).

Null problem! Etter et par uker, fikk jeg brev i posten fra b.t.

"vi ser å kunne godkjenne... bla bla"

 

Så lenge du skriver en skikkelig søknad, tror jeg det skal gå fint.

ps. søknad må være vedlagt tüv papirer (scan de gjerne), samt du må ha papirer på hjulstilling, o.l. Videre, må søknaden din inneholde regnr, biltype, samt litt tekst.

 

Skriv noe som:

 

Jeg søker herved om å montere Lesjöfors senkefjærer i en <årsmodell > Volvo 944, regnr: XX XXXXX.

 

Vil ellers spesifisere at 944 er en sedanutgave av 945.

900-serien er en litt modernisert utgave av 700-serien og sådan bør den være bedre egnet til montering av sportsfjærer.

 

Viser til vedlagte dokument <> (tüv godkjenning).

 

Med vennelig hilsen,

ditt navn

din addresse

ditt tlf-nr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

 

Jeg tok en telefon til BCB i morges, og han kunne fortelle meg at det var EU regler som regulerte om fjærene var godkjente eller ikke.

De nye reglene var at TUV kunne godkjenne fabrikken til produksjon av sportsfjærer til Volvo, og trengte ikke å godkjenne enkeltmodeller.

 

Han hadde bare vært borti ett tilfelle der en 940 ikke ble godkjent, men han dro og besøkte en annen tilsynsmann.

 

Er det noen som har disse papirene liggende, så jeg kan legge dem ved en søknad før jeg kjøper fjærene?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår