Gå til innhold

Veigrep. Hvor begynne?

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du bedre kjøre egenskaper må du som oftest ofre en del komfort...

Men over til bergen, jeg har selv en 240 turbo som jeg har satt på lesjøfors fjører bilstein club sport dempere polyurethane foringer de groveste krengningshemmerne pedersen selger og tårnstag.. Kjører med 205/55-15 foran og 225/50-15 og den bilen er grom og kjøre sitter som bare f***... Det er faktisk ikke et must med så sinnsykt store felger og lav profil,

Bare sånn for å komme med et eksempel så se på formel1, det er den råeste racing grenen som foregår på asfalt de kjører ikke direkte med 45 profil der... må huske at man også skal ha varme i dekkene og aluminium er et kjempe fint materiale til og lede bort varme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoyofish; er det mulig å se et bilde av bilen din med ukappete lesjøfors?

 

Ligger en "prosjekt tråd" her i 900 serien forumet om bilen min. Der ligger det diverse bilder av bilen min med ukappa Lesjöfors med både 15" og 19" felger.

 

"940 en blir rånebil", heter tråden.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg trenger beinharde dempere/fjærer bak på min Volvo, slik at jeg slipper å valse hjulbuene bak (Har 225/40-18 rund baut, tar i noe jævlig i innerskjermen bak) --- Hva bør jeg velge?

Hjula fyller perfekt bak, men SKRAAAAAP SKRAAAAAP er så irriterende å høre på for hver jævla meter.

 

Er Volvo sitt sett stivt? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde volvo sitt orginale på en 945 for ei stund tlbake, og det er ikke stivt i det hele tatt, kontra NYE standar dempere.. men de er fine om du drar litt eller laster litt baki, da demperne tilpasser seg sånn..

 

du med formel1 hjula, tenk deg en smule om mann!? åssen tror du de dekka ser ut inni? ikke akkurat noe "8lags" der kan du si..og leder alufelger bort vamren fra dekka? den var ny..da skal jeg hive på stålfelg's med engang da? så får jeg jo opp høyden på gummien i samme slengen;) tror vi alle kan være enige om at det er lufta som tar seg av kjølinga på dekkene..*når dekka blir varme, blir de mye, og er det myke dekk som er målet, så kan en sette på piggfrie vinterdekk.har selv kjørt noen "sommer måneder" på 225/45-17 piggfrie vinter, og for å si det slik, myke dekk er ingenting å hige etter!

 

trådstarter, kjøpe bilstein sprint å lesjöfors..men seter du pris på utseende, kapp 1runde forran, kapper du 2runder blir bilen "perfekt", tilogmed i far's øyne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte fadern meg å måle. skal gjøre det i morgen tidlig!! beklager :(

Jeg kan godt være med på at alufelger kan avlede litt varme fra dekket.

Hvis felgen er kald og dekket er varm.

MEN! når jeg kjører hardt så lyser det ofte godt ut av felgene mine i mørket så tror nok heller dekket får en del varme fra felg en omvendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår