Gå til innhold

Jeg digger når Audi lager skrytevideoer!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

og Peikes peak bilene var myyyye mer modifisert enn gruppeB bilene ..

og lengste audi hadde rekorden opp pikes peak var 2 år får en hvis fransk produsent tok den tilbake

Det var vel Peugot det vel? 405 T16 EVO... De lagde jo en film, "Climb Dance" fra 1989... Bilen ble kjørt av Ari Vatanen, filmen kan dere se her...

This award winning short film documents Ari Vatanen's record-breaking run at the 1988 annual Pike's Peak Hill Climb Event in Colorado. The film was created by Jean Louis Mourey and captures Vatanen climbing Pike's Peak in a four wheel drive, four wheel steer Peugeot 405 T16. Watch the world famous rally legend rip through hairpins and glide past sheer cliffs at 14,000 foot elevation from cameras inside, in front, underneath and above the car. This is by far some of the most spectacular and nerve bending race car footage ever recorded. The film has since become one of the most watched and talked about car films ever, right up there with the French cult classic "Rendezvous".

 

374.jpg

 

Flere bilder av bilen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pisspreik... Audi ble feid av løypene så fort de andre fikk firehjulstrekk i bilene sine. Sportquattro S1 klarte ikke å holde følge med Lancia Delta S4 og Peugot 205 T16. (Vet at dette har blitt skrivt minst 100 ganger før' date=' men da slipper i alle fall kebab gud å gjenta seg selv...:lol

 

tar jeg ikke feil så hadde de ALDRI noen 1000hesters motor .. juopp stemmer .. bare pisspreik

og Peikes peak bilene var myyyye mer modifisert enn gruppeB bilene ..

og lengste audi hadde rekorden opp pikes peak var 2 år får en hvis fransk produsent tok den tilbake

 

og nå holdes rekorden av en toyota (12år and counting :P)[/quote']

 

Er bare det jeg har lest meg til. Skal ikke banne på at den var på så mye, sa ikke at den var på det heller, men en bedre og modifisert motor var på trappene. Har en fransk produsert film om Audi Quattro. Der kjører de da rally med samme type som Peikes Peak bilen. Kan hende at motor og drivverk var modifesert, men det forandrer ikke det faktum at Audi var store. Dere kan komme med alt "pisspreiket" men Audi forandret motorsporten radikalt, og det kan INGEN ta fra de!!!!

'02 Audi A4 1.9 TDI

'85 Audi Coupe Quattro

Member of VWACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ingen andre enn Audis ingeniører som kunne ha kommet på at biler får bedre fremdrift under glatte forhold ved å sende drivkraften til fire hjul istedenfor to. De er bare så smarte.

 

Dette drar seg i feil retning her. Greit nok at det ikke høres så skarpt i dag, men så er det 25 år siden. Var mange som lo av Audi da de tok i bruk Quattro. De mente at det ble for tungt og motorene var ikke sterke nok da. Audi besviste det motsatte og fikk det til å fungere. Dette temaet her kan jo diskuteres til vi blir grønne, men det jeg vil fram til, er at Audi satset der andre tvilte.

 

tar jeg ikke feil så hadde de ALDRI noen 1000hesters motor .. juopp stemmer .. bare pisspreik

 

Kom over dette på nettet:

 

"Perhaps the most incredible feat Audi ever achieved in rallying never made it to rally competition. After the cancellation of Group B in 1986, Audi announced they had built an engine for rallying with more than 1000 horsepower! The engine was tested in several hillclimbs, but the drivers reported that the car was completely undrivable, with an unsettling tendency to simply go straight in the corners. The Audi engineers never ceased to amaze rally observers during the Group B days, and even today, rally fans remember the Quattro with a mixture of awe and respect"

 

Over til noe annet. Konge at de presterer med den nye TDi bilen. 1. og 3. plass er supert!

'02 Audi A4 1.9 TDI

'85 Audi Coupe Quattro

Member of VWACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ingen andre enn Audis ingeniører som kunne ha kommet på at biler får bedre fremdrift under glatte forhold ved å sende drivkraften til fire hjul istedenfor to. De er bare så smarte.

ja bare de .. tror aldri at de ingeniørene som jobbet med 4wd på F1 bilene på 60-70tallet kunne tenkt på det ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å se hvor bitter riskokergutta blir når det blir snakk om Audi! Hvis kebab-guden og Øyvind Ryeng mener at Audi ikke har noen STOR plass i historien, med tanke på quattro, gruppe B rally, og bil generelt, så får de da ha lov til det! Hvor vettig det høres ut i mine ører blir jo en annen sak! ;)

 

Vet ikke mye om Gruppe-B rallytidene, og hva som var hva på den tida, men hørt om Audi S1 og quattro hadde jeg da gjort lenge før jeg fikk lappen.

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å se hvor bitter riskokergutta blir når det blir snakk om Audi! Hvis kebab-guden og Øyvind Ryeng mener at Audi ikke har noen STOR plass i historien, med tanke på quattro, gruppe B rally, og bil generelt, så får de da ha lov til det! Hvor vettig det høres ut i mine ører blir jo en annen sak! ;)

 

Hehehe.....er helt enig i det!!!!

'02 Audi A4 1.9 TDI

'85 Audi Coupe Quattro

Member of VWACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe........hvorfor var det ingen andre som satset på det i rally da?

fordi FIA gjorde 4wd i rally ulovlig frem til 79 eller no ..

 

og en annen ting .. husk at Subaru var på den tiden de enste som satset fult på 4wd på personbiler .. og de hadde planer om å starte med rally på slutten av 70tallet men måtte utsette i 10 år ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å se hvor bitter riskokergutta blir når det blir snakk om Audi! Hvis kebab-guden og Øyvind Ryeng mener at Audi ikke har noen STOR plass i historien, med tanke på quattro, gruppe B rally, og bil generelt, så får de da ha lov til det! Hvor vettig det høres ut i mine ører blir jo en annen sak! ;)

 

Vet ikke mye om Gruppe-B rallytidene, og hva som var hva på den tida, men hørt om Audi S1 og quattro hadde jeg da gjort lenge før jeg fikk lappen.

 

 

Grandiosa, støtter din uttalelse :)

 

Har ikke giddet å henge meg noe særlig opp i denne tråden, sytingen fra andre er jo rett og slett patetisk. Nytter ikke å diskutere med noen som ikke vil høre...

Samtlige kan jo ta en tur på gatebil å se hvilke biler som går best, hvilke motorer det er hentet mest hk ut av sett i forhold til slagvolum og hva som holder timevis av tortur...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandiosa, støtter din uttalelse :)

 

Har ikke giddet å henge meg noe særlig opp i denne tråden, sytingen fra andre er jo rett og slett patetisk. Nytter ikke å diskutere med noen som ikke vil høre...

Samtlige kan jo ta en tur på gatebil å se hvilke biler som går best, hvilke motorer det er hentet mest hk ut av sett i forhold til slagvolum og hva som holder timevis av tortur...

 

Hehe..er litt morro også:) Men synes det var litt kult da Discovery kåret Audi quattro til tidenes rally bil. Slo Subaru, Mitsubishi, Lancia og Ford.

'02 Audi A4 1.9 TDI

'85 Audi Coupe Quattro

Member of VWACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandiosa, støtter din uttalelse :)

 

Har ikke giddet å henge meg noe særlig opp i denne tråden, sytingen fra andre er jo rett og slett patetisk. Nytter ikke å diskutere med noen som ikke vil høre...

Samtlige kan jo ta en tur på gatebil å se hvilke biler som går best, hvilke motorer det er hentet mest hk ut av sett i forhold til slagvolum og hva som holder timevis av tortur...

 

Audi gjorde mye for rally de på tidlig 80 tall..men at motorer og drivverk tåler timesvis med tortur er vel noe overdrevet..

 

1,Audi/VW er de bilene som står mest på verksted

2,En person hadde kjøpt seg fluka ny passat den 17 juni dette år...girkassa raste 5 minutter etter at han hadde kjørt ut fra butikken.(!)

3,DSG kassa til audi/WV er fin den...når den virker.Holder i max 30.000km.

 

Dette er ikke noe jeg har hentet ut av det blå...En kompis av meg er mekaniker på Audi/WV så infoen er herved videreført til dere..å..han kjører riskoker...det holder..:)

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi gjorde mye for rally de på tidlig 80 tall..men at motorer og drivverk tåler timesvis med tortur er vel noe overdrevet..

 

1,Audi/VW er de bilene som står mest på verksted

2,En person hadde kjøpt seg fluka ny passat den 17 juni dette år...girkassa raste 5 minutter etter at han hadde kjørt ut fra butikken.(!)

3,DSG kassa til audi/WV er fin den...når den virker.Holder i max 30.000km.

 

Dette er ikke noe jeg har hentet ut av det blå...En kompis av meg er mekaniker på Audi/WV så infoen er herved videreført til dere..å..han kjører riskoker...det holder..:)

 

At DSG kassa ikke holder mer enn 30.000km er vel litt usannsynlig kanskje. Det er det jo ingen som er tjent med. De lager vel kasser som holder lenger. Har hørt mange som skryter av DSG og de har ikke hatt noe tull med den.

 

Hvis 99% av kassene på den nye Passaten hadde rast etter 5 min. så hadde jeg ment mitt om det, men det er jo ikke tilfellet. Uansett hva slags bilmerke det er snakk om, så kan det forekomme "blåmandag" biler, eller komponenter.

 

Selv om en mekaniker jobber hos Møller, så er det ikke dermed sagt at de må like Audi/VW. Her er det snakk om smak og behag! Det er vel egentlig det det hele dreier seg om her.......

'02 Audi A4 1.9 TDI

'85 Audi Coupe Quattro

Member of VWACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår