Jump to content

marcos_eirik

Bruker
  • Content Count

    155
  • Joined

  • Last visited

About marcos_eirik

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/06/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, bil og atter bil...

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Askim
  1. Er ferdig med det første året. Begynner på det andre nå i august. Ser nå at at jeg skulle erstattet 'er' med 'kan'... juridiske forbehold... osv...
  2. Jeg så på dette løpet under min toukers ferietur til Spania. Det var faktisk helt tilfeldig at jeg sjekket for moro skyld om det skjedde noe på Albacetebanen inne i lande i løpet av de to ukene jeg var der. Det viste seg at det var både den spanske GT serien, F3, Hyundai cup og MitJet serie der helgen etter at jeg kom ned. Så da måtte jeg selvfølgelig ta en tur, Albacete er kun en knapp halvannen times kjøring inn i landet fra der vi har leilighet på Costa Blanca. Mer informasjon om den spanske GT serien finner dere her. Bilene var veldig vanskelig å få tatt skikkelige bilder av, spesielt
  3. TVR Speed Twelve... TVR AJP8 Jaguar AJV8 Jaguar E-type TAG Turbo Engines Porsche 01 (TTE P01) BMW M12
  4. Det ser ut som om det gikk bra med de som kjørte bilen i alle fall, noe som uansett er det viktigste. Men alikevel, huff, synd å se en slik entusiastbil bli ødelagt. En ting er når det dreier seg om noe som det blir laget tusenvis av på et samlebånd, men når noe håndlaget blir ødelagt er det noe helt annet. Den tradisjonelle Morganen lages fortsatt med en ramme i laminert ask. Denne trerammen er faktisk på tross av det folk tror, ganske stiv, og siden den er insatt med moderne impregneringsmidler råtner den ikke heller. Aero 8 er noe helt annet. Ikke la dere lure av retrodesignet, den har
  5. Link til lov om kjøp To års reklamasjonsrett gjelder bare i forbrukerkjøp, det vil si i kjøp der hvor kjøper opptrer i form av en privatperson og selger opptrer i næringsvirksomhet... Slik jeg forstår dette er selger en privatperson i dette tilfellet og det dreier seg om et vanlig kjøp. Hvorvidt du kan reklamere på automatkassa avhenger av om du har reklamert innen den relative reklamasjonsfristen, det vil si innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen. kjl § 32 første ledd. Den absolutte reklamasjonsfristen er på to år. ref; kjl § 32 annet ledd. Etter kjl § 30 kan kjøper etter §
  6. Denne hadde vel strengt talt fortjent sin egen tråd, men jeg velger å poste den her alikevel. Dette må være den peneste motorlyden jeg har hørt noen gang, til de som lurer så er det lyden av Ferraris F1 V12 som ble brukt fra 1989 til og med 1995. Videoen med lyden kan sees (eller aller hels høres) (NB! Skru opp lyden...!!!) Stillbildene som vises har dog ikke mye å gjøre med lyden bortsett fra det siste. Alain Prost i sin Ferrari 641 V12 på Monaco GP i 1990
  7. Joda, på tredjeåret skal det skrives en bacheloroppgave, og temaet er hva vi vil innen jussens verden så her er det naturligvis muligheter. Men det er vel ikke stort jeg kan gjøre for å forbedre dette, men jeg kan få en klarhet/sett i en større sammenheng hva som vedtas/gjøres om ikke annet. En reservasjon må jeg ta, siden det er dreier seg om forhørsrettsavgjørelser er det vel vanskelig å få innsyn i disse siden de ikke publiseres på Lovdata. Da må jeg nok eventuelt forhøre meg med den lokale domstolen.
  8. Jeg har vært tilhører i flere saker, men bare i tingretten. I alle tilfellene har det vært voldssaker. Disse har halt ut i tid med minst to timer mer enn det som var beregnet, siden retten ville ha fram hver minste lille detalj om hendelsesforløpet, samt at mange vitner skulle forklare seg. Advokatbistand er da noe man har rett på å få i straffesaker? Men det er vel bare i tingretten og oppover. Vet ikke om det er et unntak når det er snakk om forseelser kontra forbrytelser. Høyesterettsdommer er noe jeg henviser til siden disse er normgivende, prinsippielt viktige saker kommer til hø
  9. Har du i det hele tatt vært i en rettssak? Eller har du i det hele tatt lest en høyesterettsdom? Å tro at en dom er basert på politirapporter er fullstendig på jordet. En dom er basert på det som kommer fram i en rettssak under vitneforklaringer, som gjøres for å få fakta lagt frem. Til slutt er det prosedyrer der aktoratet legger fram sitt synspunkt, grunnlaget for dette og sine påstander om straff, samt at forsvarsadvokaten også legger fram sine påstander, grunnlaget for disse og hva han/hun mener om aktoratets påstand. Deretter trekker retten seg tilbake og behandler saken, så blir dommen a
  10. Ikke stor, men større enn det er for å bli uskyldig dømt for en forbrytlese. Skillet mellom forseelse og forbrytlese i strafferetten er veldig viktig, med tanke på rettssikkerhet. Grunnet at en dom for en straffesak er en mye strengere stigmatisering enn å få et forenklet forelegg for en trafikkforseelse. Forenklet forelegg skrives stort sett bare ut i trafikksaker og i ordensforstyrrelsessaker. Dette er fordi det er mindre alvorlige saker som det er best å få ut av verden på en så lite ressurskrevende måte som mulig. Feil, se helt nederst på siden jeg linket til sist som viste en
  11. Grunnen til at dette ikke gjennspeiles i oppklaringsstatistikkene er at det stilles mye stregere krav til bevis for en domfellelse for en forbrytelse i en straffesak (spesielt sedlighetssaker) enn det gjør i en sak der det er snakk om en forseelse mot vegtrafikkloven og krever derfor langt mer ressurser. Derfor er det slik at slike saker prioriteres, slik tallene viser, men de kan ikke bare konsentrere seg om dette og la all annen kriminalitet gå. Det er en mye strengere stigmatisering å bli dømt for en voldtekt enn å bli dømt for en forseelse mot vegtrafikkloven. Men hvis man sammenlikner ant
  12. Jeg har da ikke tatt noe ut av sin sammenheng. At innvandrere fritt kan herje rundt, som påstått (som mitt svar var rettet mot) i det første inlegget vil jeg gjerne se en seriøs kilde som bekrefter... Har du i det hele tatt brydd deg med å lese etterforskningsstatistikkene? (Kilde: SSB) Tror du virkelig at det er slik at dersom noe tas opp her så er det bare det politiet bryr seg om? Jeg er alltid skeptisk til VG, spesielt siden nevnte sak ikke har vært omtalt noe videre andre steder. Jeg stoler mer på tall fra SSB, klare fakta, enn det enkeltpersoner her inne *syns* om forskjellige
  13. I stedet for å hoste opp masse fjollete smil, ta heller en kikk på hva jeg skrev helt til slutt i det du siterte, les så det som stod i artiklene. Hva sa jeg om reduksjon i bemanning...? Dessuten: Også sakset fra VG... Refererer til dette rundskrivet. Les nøye innledningen under del III, punkt 5. Mine poenger står fortsatt ved lag; Saker som nevnt ovenfor skal, som det er foreskrevet fra øverste hold proriteres. Så her er det godt mulig det er en misforståelse ute og går, ellers så kan det hende at det bare er VG også, skal jeg være helt ærlig stoler jeg ikke helt på dem (l
  14. Der har du poenget... Vi må ikke sitte på ræva å diskutere, vi må handle. Det er da mange medlemmer har på forumet og hvis vi alle går sammen så får vil vel til noe...
  15. Da stiller ting seg annerledes, jeg forstår også dette, jeg er da tross alt bilentusiast jeg også, ellers hadde jeg ikke vært her. I denne forbindelse vil jeg igjen referere til Murphys lov. Men jeg har forstsatt heller troa på å ta det med fatning i stedet for å gå i vinkel. Turboed1: Det du peker på der er politiske spørsmål som kan kokes ned til to ord: 1)beslutningsvegring 2)Inkontinuitet At politikere (spesielt på kommunalt plan) ofte sliter med beslutningsvegring er ikke noe nytt. For å ta et konkret eksempel: Når det skal bygges vei skal man bestandig være så grundig med
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.