Gå til innhold

Chevy`en min vill ikke starte.... HJELP!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Far min skulle kjøre bilen min på veksted i dag, for EU-kontroll, på grunn av at jeg er i nordsjøen... Men da skulle jo selvfølgelig ikke dritten min starte, sikkert nervøs på grunn av EU-kontrollen?? Bilen er en El Camino 66mod med en 350 motor fra midten på 70-tallet... Når han vrir om nøkkelen får han bare et klikk... Dette hørtes jo bare ut som om det ikke var mer støm på batteriet, men nei da... Batteriet har mer eller nokk støm og volten faller 0,01V når han vrir om tenninga... :hvaskjera Det er også strøm fram til startern... Og ettersom han hører kliket så må jo det bety at relet slår inn... Har startern klikka? Kan d være en kortslutning i den? Fukighet? eller noe sont? Noen som har hvert borti noe lignende tidligere... Trenger hjelp fort!!! På forhånd takk for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far min skulle kjøre bilen min på veksted i dag, for EU-kontroll, på grunn av at jeg er i nordsjøen... Men da skulle jo selvfølgelig ikke dritten min starte, sikkert nervøs på grunn av EU-kontrollen?? Bilen er en El Camino 66mod med en 350 motor fra midten på 70-tallet... Når han vrir om nøkkelen får han bare et klikk... Dette hørtes jo bare ut som om det ikke var mer støm på batteriet, men nei da... Batteriet har mer eller nokk støm og volten faller 0,01V når han vrir om tenninga... :hvaskjera Det er også strøm fram til startern... Og ettersom han hører kliket så må jo det bety at relet slår inn... Har startern klikka? Kan d være en kortslutning i den? Fukighet? eller noe sont? Noen som har hvert borti noe lignende tidligere... Trenger hjelp fort!!! På forhånd takk for svar..

 

Prøv å ta starthjelp fra en annen bil, klarer den å dra motoren rundt ,er det batteriet som trenges å byttes ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet er nok i orden.Kan være dårlig kontakt på batteripolene eller selve starteren.Rengjør polene først og se.Hjelper ikke det kan han prøve å dunke på startern noen ganger.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper på at dette er den klassiske chevy/GM syken men brente kontakter i det mekaniske start rele som sitter oppå rattstammmen.

 

OBS!!! kun hvis nøkkelen sitter i rattstammen.

 

Nå husker jeg ikke om 66 Chevelle/camino har nøkkelen i rattstammen eller i dasj bordet.

 

Kan jo være brent/død starter sef.

 

Lykke til

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan nokk være den andre klassiske "gm syken", bendixsdrevet har "låst seg". Jeg hadde en starter som dette på min G20 van. Løsningen var å hamre løss ( ett par slag) med en hammer på start motoren å så prøve på ny. Fungerete et halvt år til starteren endelig tokk kvelden.......

Husker ikke om det bare sa "klikk" eller om starteren gikk runt.......så kanskje dette er batterikontakten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også samme problem på min Chevy van '76, den lagde også et lite klikk, men ville ikke gå rundt, og der var det bare å kakke litt på startmotoren som stepside sier, så gikk den rundt igjen. Prøv det først, det er en enkel operasjon, og det burde være gode muligheter for at dette er årsaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En kompis av meg fikk samme problemet på sin chevrolet suburban 98 model idag... alt av det elektriske fungerte men da han vridde om nøkkelen startet ikke bilen. Det enenste man hørte var noen "klikk"... Hva kan dette være, nøkkelen sitter jo i rattsammen på disse også. Kan det være den klassiske GM syken som dere snakker om ?

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg deg under bilen med en stjerneskru e.l og ta metalldelen på polene til startern slik at de blir kobla sammen på en måte, så om bilen starter da, eller tenner så er det ledningene som har gått. :)

 

obs! husk å ha bilen på park og på med fotbrekket..! = )

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter nesten penger på at det er dårlig kontakt til battri...jeg har opplevd dette ca 10 ganger eller noe på min small-block ford...

 

Først så er det bare 1 klikk, også når det er bedre kontakt eller mer strøm kommer det mange raske klikk, også når polene sitter eller battriet har nok strøm drar den igang :)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår