Gå til innhold

hvilke bl merker egner seg best for tuning?

Ranger emnet


200sx

hvilket bil merke synes du egner seg best for tuning?  

122 stemmer

  1. 1. hvilket bil merke synes du egner seg best for tuning?

    • Audi
      26
    • Bmw
      6
    • Honda
      8
    • Mazda
      5
    • Mercedes
      2
    • Mitsubishi
      1
    • Nissan (RULEZ)
      32
    • Toyota
      13
    • Volvo
      8
    • Annet merke
      22


Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En lett trimmet sugemotor må være 150hk 2.0L 16V motor fra Opel (ikke Eco-tec).

Ved å bytte innsugs manifold med nytt spjellhus for man ca 30hk, neste steget er ny kam og nye rådebolter noe som gir ca 200-210hk. (Dette er lest i et tuning blad for noen år siden så jeg husker ikke alle detaljene dessverre)

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode gamle 2,2 Turbofemmeren til Audi bør heller ikke utelates. :D Bruksområder fra Imsa serien i USA, Pikes Peak, VM i Rally osv. med opp mot 1000 hk på sitt værste fra Audi Sport :D Finnes i forskjellige utførelser i gateversjoner som S2, RS2, S4, S6, Urquattro, Sportquattro, 100/200 osv... Dahlbeck-Golfen(Imsa versjonen) osv....

 

For ikke å glemme:

 

"et yndet motorvalg hos den drevne bankraner"

 

:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver å tune, mener du da kun motormessig eller hele pakka? Jeg vil jo si at Audi ligger godt an når det gjelder motor, tenker da på 1,8T, 2,2T, 2,7T. Saab har vel også greit potensiale.

Utifra spørsmålet om hvilket merke som egner seg best kan man vel konkludere med at det er merkene med overladede motorer som stiller sterkest.

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm

hvem er det som stemmer på Audi her? hahaha kanke stemme audi vøtt, de har EN gammel motor som er rå å trimme, alt annet koster for mye, og tåler 'ikkeno' i forhold til mange Nissan motorer.

Nei, time to face the truth nordmenn...

 

Også noen som skrev Saab da gitt :D krever et mirakel å få mer en 350hk ut av 2.3T motoren dems jo...

Jeg vet Ekblom (ellerno) har klemt 700hk ut av den motoren, men det er ikke noe Saab igjen bortsett fra en forsterket(?) blokk.

 

Få høre noen gode argumenter nå :) (flame war? :D )

 

Jeg stemte Nissan pga. motorer som RB26, RB20, SR20 osv. RB26DETT tåler som kjent helt sykt mye uten å gjøre annet en å øke turbotrykk, Top Secret har en 200SX S14 med RB20DET og 800RWHP, SR motorene er jo også kjent for å takle en del hester.

 

Toyota på 2.plass kanskje

Og Mazda på 3. (hvis wankel motorene holdt litt lenger hadde Mazda vært på 1st plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja vet ikke jeg.. synes nå jeg hørte no rykter om at man må pelle fra hverandre en GTR motor når man skal over 400 gamp jeg men... Toyota står nok sterkere der ja... eller 300zx.. nizzan det også iofs men.. hehe..

 

(har ikke stemt på Audi da...)

hva er spørsmålet lixom, hvem mener man at man ka dra mest ut av, eller hvem kan man trimme lengst uten å pelle opp, eller hvem får man mest hk pr kr for...?? chippes til mest?

 

Mest hk: sad but true, landet over dammen vinner der..

Mest uten å pelle opp: Toyota supra??

Mest hk pr kr: kommer ann på hvor langt man vil.. når man må pelle opp så koster det omtrent det samme uansett.. 4 cyl blir automatisk billigere enn 5 og 6 cyl... mindre deler å bytte.. men må igjen byttes til kraftigere.. men mindre å porte osv..

Chippes mest: tja.. 2.7 til Audi stiller jo sterkt.. 300zx fra Nizzan enda sterkere... sikkert flere andre også.. (supra, gtr??)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

hva er spørsmålet lixom, hvem mener man at man ka dra mest ut av, eller hvem kan man trimme lengst uten å pelle opp, eller hvem får man mest hk pr kr for...?? chippes til mest?

 

Godt spørsmål, for meg er det hvor langt man kommer med minst mulig modifikasjoner, da er jo wankel heeeelt KONGE men så trekker hålbarhet ned. Hvis man bygger om motor ofte så er det jo ingen diskusjon spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår