Gå til innhold

lavbudsjett løftebukk prosjekt

Ranger emnet


jeg ruller

Anbefalte innlegg

evt 1500mm akselstøtter og en jekk... :D å få bilen en meter over bakken er ofte nok, å få den bortimot halvannen meter burde være rikelig! Man kan ikke stå under bilen, men hvis man som du sa bare skal skifte dekk og bremser trenger man ikke mer!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er vel en sånn gutt som leker på motorveien på natta og du?

 

Nei, mener ikke å være frekk, du skal ha kred for kreativiteten din, men de fleste setter gjerne sin egen sikkerhet og andres før man sparer noen kroner.

 

Du skal være enten jævlig heldig eller utrolig god i fysikk viss du skal klare sikre deg mot alle farene et slikt byggverk fører med seg.

-Stålet i rammeverket må vere dimensjonert nok og av god kvalitet.

-Gjengestålet ditt bør være av en viss tykkelse og kvalitet, er borti 35-40mm på dagens løftebukker.

-Du har sveisene å ta hensyn til, evt skru punkter.

-golvfester og stabiliteten på to uavhengige søyler når denne er med hiv, i ALLE retninger.

-Stoppere og sikringer for at ikke dette skal rulle ned igjen, har du sett prinsippet brukt på løftebukker?

 

Syns du bør tenke deg om to ganger når det gjelder risikofaktorer før du vil spare noen kroner og leke macgyver.

 

Med den sveive ideên blir du nok sjitsterk i armene etterhvert da :p heh

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mulig.. Enkelte av dere bør ikke være så kjappe med å avfeie dem som velger de vanskeligste løsningene. I neste omgang kan det være nettopp dem som kommer med de mest orginale bilene, som tør å gjennomføre sine ideer uten å ha velsignelse fra "alle andre" i saueflokken som vet bedre. Kom heller med gode råd.

 

Turbos; ikke skuff meg med å bli klemt flat under en dårlig konstruert løftebukk nå da..

 

Bilpbil.jpg

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mange her va veldig negative til ideén, men jeg er faktisk positiv til den.

Kan bli artig å få den til å fungere. MEN husk å lag den sterk nok, regner med at det blir ganske kjipt dersom bilen faller over deg når du står under. Er kjipt å tenke "Hvorfor kunne jeg ikke bare bruke 6000 kr på en orntlig løftebokk" når du ligger på sykehuset/grava

 

Nå ble vell kanskje denne posten litt negativ, men ville bare få fram at: dimensjoner stålet _rett_ + litt til, slik at du har nån kilo ekstra å gå på..

 

til slutt vil jeg bare si: lykke til!

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

jeg ser at det er flere her som er skeptiske. og etter i går kveld må jeg si at jeg også er det. husk på Murphys Lov. dersom noe kan gå galt gjør det nettopp det.....

 

i går ble jeg ferdig med arbeidet under en bil. jeg hadde jekket den opp og strakte meg inn for å fjerne den siste støttebukken. jeg er ikke sikker på om jeg kom bort i jekken, men da støttebukken ikke lenger var under bilen gav jekken etter.

 

det gikk bra. jeg hadde montert dekkene så jeg fikk "bare" slått ut luften av meg, og fikk en strekk i rygg og nakke.

 

det jeg prøver og si er at ting skjer fort. jeg brukte ingen "hjemmelaget" verktøy, så advarselen går til alle "mekkere" der ute. uhell skjer, gjør hva du kan for at de ikke skal skje med deg. det verste er at man skal bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår