VCE Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 evt 1500mm akselstøtter og en jekk... :D å få bilen en meter over bakken er ofte nok, å få den bortimot halvannen meter burde være rikelig! Man kan ikke stå under bilen, men hvis man som du sa bare skal skifte dekk og bremser trenger man ikke mer! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Du er vel en sånn gutt som leker på motorveien på natta og du? Nei, mener ikke å være frekk, du skal ha kred for kreativiteten din, men de fleste setter gjerne sin egen sikkerhet og andres før man sparer noen kroner. Du skal være enten jævlig heldig eller utrolig god i fysikk viss du skal klare sikre deg mot alle farene et slikt byggverk fører med seg. -Stålet i rammeverket må vere dimensjonert nok og av god kvalitet. -Gjengestålet ditt bør være av en viss tykkelse og kvalitet, er borti 35-40mm på dagens løftebukker. -Du har sveisene å ta hensyn til, evt skru punkter. -golvfester og stabiliteten på to uavhengige søyler når denne er med hiv, i ALLE retninger. -Stoppere og sikringer for at ikke dette skal rulle ned igjen, har du sett prinsippet brukt på løftebukker? Syns du bør tenke deg om to ganger når det gjelder risikofaktorer før du vil spare noen kroner og leke macgyver. Med den sveive ideên blir du nok sjitsterk i armene etterhvert da :p heh Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Dette er mulig.. Enkelte av dere bør ikke være så kjappe med å avfeie dem som velger de vanskeligste løsningene. I neste omgang kan det være nettopp dem som kommer med de mest orginale bilene, som tør å gjennomføre sine ideer uten å ha velsignelse fra "alle andre" i saueflokken som vet bedre. Kom heller med gode råd. Turbos; ikke skuff meg med å bli klemt flat under en dårlig konstruert løftebukk nå da.. Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 kan du ikke tegne den i litt flere rettninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Dritbra! Stå på! =) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 kan du ikke tegne den i litt flere rettninger? Du har mail.. Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 vet av nå virkeli billie løftebukker da! 2 søylet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 hva er prisen på de da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Syns du har en kul idè jeg. Mange skjønner ikke hvor mye mer morsomt det er å føle gleden av å se noe du har bygd selv funker. Tipper også at dette prosjektet ikke er mer farlig enn det mange av soppskallene her på forumet har gjort på norske veier. Go for it! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Syns mange her va veldig negative til ideén, men jeg er faktisk positiv til den. Kan bli artig å få den til å fungere. MEN husk å lag den sterk nok, regner med at det blir ganske kjipt dersom bilen faller over deg når du står under. Er kjipt å tenke "Hvorfor kunne jeg ikke bare bruke 6000 kr på en orntlig løftebokk" når du ligger på sykehuset/grava Nå ble vell kanskje denne posten litt negativ, men ville bare få fram at: dimensjoner stålet _rett_ + litt til, slik at du har nån kilo ekstra å gå på.. til slutt vil jeg bare si: lykke til! Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Ja hvorfor ikke bygge selv vist du har tilgang på stål, og til dere som er kritiske: det er ikke verdens mest avanserte bygg da, så han klarer det nok fint vist han har litt peiling:) Lykke til og sett sikkerhet i høysetet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Tilgang på stål er nok ikke det viktigste, men han bør ha ei viss peiling på beregning av laster og dimensjonering. Sikkerhet er veldig viktig på et slikt prosjekt. Går noe galt så kan det gå hardt utover biler og aller værst folk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klungo Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 jeg ser at det er flere her som er skeptiske. og etter i går kveld må jeg si at jeg også er det. husk på Murphys Lov. dersom noe kan gå galt gjør det nettopp det..... i går ble jeg ferdig med arbeidet under en bil. jeg hadde jekket den opp og strakte meg inn for å fjerne den siste støttebukken. jeg er ikke sikker på om jeg kom bort i jekken, men da støttebukken ikke lenger var under bilen gav jekken etter. det gikk bra. jeg hadde montert dekkene så jeg fikk "bare" slått ut luften av meg, og fikk en strekk i rygg og nakke. det jeg prøver og si er at ting skjer fort. jeg brukte ingen "hjemmelaget" verktøy, så advarselen går til alle "mekkere" der ute. uhell skjer, gjør hva du kan for at de ikke skal skje med deg. det verste er at man skal bare.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Bra det gikk bra men ett hint, sjekk datoen på siste innlegg før du poster :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Noen andre enn meg som tror han fikk bilen over seg? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg