Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Engelsk krigs bil?

 

xc1udt.jpg

otdks2.jpg

etxye8.jpg

 

Dette er en såkalt "Kanada Ford" Eller en "Kanada Chevrolet".

Er ikke helt sikker på når disse 4x4 bilene ble produsert, men tror at vi snakker om 40/50 tallet her. Vet at det her i Norge gikk veldig mange av disse i Falken Redningskorps på 60 tallet.

Man kan se en slik som Falken bil parkert i Arne Skoens film "Reisen til havet" fra 1966.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plymouth37front.jpg

 

Dette er en 37 mod. Plymouth. Står hennsatt oppe i skogen ved Nittedal Kruttværk. Noen som vet om noe mere type betegnelse ? Er det noen som kan legge inn et bilde av en maken hel bil ?

 

Ikke at jeg betviler at det er en 37 Plymouth, - men hvordan fant du ut det? Det er jo ikke så lett å se det nå lenger....

Fant du noen Chassis-nr plate på den, eller var det noen som sa at det var en sånn bil?

 

Jeg går vel ut fra at det er en gammel norsk bil, og det kunne vært morsomt å "bladd litt mer i historikken på den".

:)

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg betviler at det er en 37 Plymouth, - men hvordan fant du ut det? Det er jo ikke så lett å se det nå lenger....

Fant du noen Chassis-nr plate på den, eller var det noen som sa at det var en sånn bil?

 

Jeg går vel ut fra at det er en gammel norsk bil, og det kunne vært morsomt å "bladd litt mer i historikken på den".

:)

 

Jeg jobber som taxi sjåfør. En gang for noen år siden kjørte jeg en eldre mann, som hadde jobbet på et bil verksted i bygda for mange år siden. Jeg kom tilfeldigvis til og nevne denne bilen, og han fortalte da, at han hadde skrudd på denne bilen. Han fortalte at det var min tidligere nabo når jeg bodde hjemme oss mamma og pappa, tannlege Hans Rus som vistnok skulle ha kjøpt bilen ny. Hans Rus døde i 1980, så jeg viste ikke om denne bilen når han var i live. Men, jeg kjenner hans datter veldig godt, jeg hadde henne som lærer på skolen. Hun har fortalt at hun øvelseskjørte med denne bilen. Hun er født samme året som bilen ble produsert, så bilen må ha vært minst 17 år gammel når hun øvelses kjørte med den. Bilen ble så solgt til en annsatt ved Nittedals Kruttværk, han bodde i et hus, som sto rett ved siden av der bilen nå står. Dette var jo før det var noe som het vrakpant, så derfor ble bilen bare stående når den ikke gikk mer. Iherdige barn med knuse og ødeleggels lyst fikk en tid herje fritt. Ettervært ble huset revet, og det ble ikke satt opp noe nytt hus der. Men, av en eller annen grund fikk bilen lov til og bli stående, skogen har grodd igjen rundt den, og den er snart i ett med naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår