Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lest heile tråden fra første side til slutten, og jeg må bare si at jeg er imponert over hvor mye vrak og lignende står rundtom i landet vårt enda.

Det er bare så synd at Bruk-og-kast-mentaliteten gjelder biler også. Jeg var på Bilopphøggeren i tromsø i forrige uke og fant en 1973 Ford Taunus 1.3 XL Coupè stående der. Den var enda ikke pressa. Jeg fikk nesten tårer i øykekroken når jeg så den *snufs* (det er drømmebilen min skjønner dere)

 

Nok om det, jeg kan vel bidra til denne tråden med noen bilder fra mine safarier.

 

Først et bilde av mopeden min som jeg kjørte med for ca 10 år siden, som jeg brukte til å finne mange skatter rundt om i bygda. Den har jeg enda, den står i påvente av nye veivlager. Like fin den dag i dag :)

 

OnTopOfTheWorld.jpg

 

 

Jeg fant blandt annet denne Renaulten oppi et myr-hull:

Den står der enda, for de som er interessert.

 

P0000699.jpg

 

P0000700.jpg

 

P0000701.jpg

 

P0000702.jpg

 

P0000703.jpg

 

 

Jeg fant denne Vauxhall VX400 eller hva det var de hete i Bodø i 2005:

 

Bilde021.jpg

 

 

Denna Dodge Coronet med Bigblock V8 (ca 1966?) fant jeg i Harstad i 2006. Jeg tipsa en kompis om denne, og motoren og giret ble henta, og bilen ble pressa. Den var meget shabby desverre.

 

DSC00002.jpg

 

DSC00003.jpg

 

Detta er en bil jeg redda ifra å bli skrota, da jeg tilfeldigvis var på bilopphøgginga i Narvik å leita etter deler til taunusen min da sønnen av eieren som hadde hatt bilen siden ny(!!!!!) kom kjørende med bilen. Det er en 1964 Hillman Superminx med 1.8l motor. jeg kjøpte bilen der og da, og den står i påvente av sårt trengende oppussing. Bilen starter og går. Men det er desverre noe rust under. Den er til salgs til en symbolsk pris for den som måtte være interessert (Send PM). Alle papirer fins.

 

DSC00009.jpg

 

Denne Granadaen var også ikke langt unna å bli kjørt på høggeren da jeg kom forbi på tur å besøke en kompis i tromsø. Jeg banka på i huset ved siden av der bilen sto og prata med eieren. Han hadde kjøpt bilen med tanke på sønnen sin, men aldri registrert den. Han kjøpte den av naboen som hadde hatt bilen siden ny. Jeg bød fyren 5000.- for bilen hvis jeg fikk ta med meg bilen med en gang :) Han sa ja, og bilen ble min. Den brukes daglig nå, og er favoritt-tur-bilen min.

 

DSC00031.jpg

 

 

Denna 1974 Taunus 2l GXL Sto i parkhallane i Narvik i Juli 2006.

Den hadde hatt Èn eier siden ny. Men da eieren døde i 2005 brukte barn eller barnebarn av han bilen litt på vinteren og fått en skade på høyresiden av bilen. Siden da har bilen stått.

Jeg har en mistanke om at bilen står der enda. Dette kan sjekkes opp hvis noen er interessert.

 

DSC00108.jpg

 

DSC00110.jpg

 

DSC00112.jpg

 

 

Til slutt, Er det noen som veit noe mer om denne bilen?

Det er en 1971 Toyota Crown 2L Pickup som jeg solgte til Gudbrandsdalen eller lignende i 2005.

Denne ble reddet ifra et jorde, pusset opp litt også solgt pga mangel på tid. Jeg husker desverre ikke Regnr på denne heller.

Bildet var tatt med en Nokia 3200 så ikke klag på kvaliteta :p

 

Toyota.jpg

'66 Mustang, '75 Taunus, '75 mk2 RS2000, '77 Transit, '86 XR3I, '95 Scorpio.

"Gamle ford lekker ikke olje, de bare markerer territoriet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Vet det står to Ford Zephyr'er i skogen mellom Elverum og Rena. Sto mye gamelt rundt omkring i Østerdalen før,men er mye som er blitt fjernet.

Så står det en før krigs modell av en Mercedes like ved raste plassen på Åsta (rv3).

Stolt eier av:

1949,1953,1953,1953,1954,1959 og 1963 mod Morris Minor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest heile tråden fra første side til slutten, og jeg må bare si at jeg er imponert over hvor mye vrak og lignende står rundtom i landet vårt enda.

Det er bare så synd at Bruk-og-kast-mentaliteten gjelder biler også. Jeg var på Bilopphøggeren i tromsø i forrige uke og fant en 1973 Ford Taunus 1.3 XL Coupè stående der. Den var enda ikke pressa. Jeg fikk nesten tårer i øykekroken når jeg så den *snufs* (det er drømmebilen min skjønner dere)

 

Nok om det, jeg kan vel bidra til denne tråden med noen bilder fra mine safarier.

 

Først et bilde av mopeden min som jeg kjørte med for ca 10 år siden, som jeg brukte til å finne mange skatter rundt om i bygda. Den har jeg enda, den står i påvente av nye veivlager. Like fin den dag i dag :)

 

OnTopOfTheWorld.jpg

 

 

Jeg fant blandt annet denne Renaulten oppi et myr-hull:

Den står der enda, for de som er interessert.

 

P0000699.jpg

 

P0000700.jpg

 

P0000701.jpg

 

P0000702.jpg

 

P0000703.jpg

 

 

Jeg fant denne Vauxhall VX400 eller hva det var de hete i Bodø i 2005:

 

Bilde021.jpg

 

 

Denna Dodge Coronet med Bigblock V8 (ca 1966?) fant jeg i Harstad i 2006. Jeg tipsa en kompis om denne, og motoren og giret ble henta, og bilen ble pressa. Den var meget shabby desverre.

 

DSC00002.jpg

 

DSC00003.jpg

 

Detta er en bil jeg redda ifra å bli skrota, da jeg tilfeldigvis var på bilopphøgginga i Narvik å leita etter deler til taunusen min da sønnen av eieren som hadde hatt bilen siden ny(!!!!!) kom kjørende med bilen. Det er en 1964 Hillman Superminx med 1.8l motor. jeg kjøpte bilen der og da, og den står i påvente av sårt trengende oppussing. Bilen starter og går. Men det er desverre noe rust under. Den er til salgs til en symbolsk pris for den som måtte være interessert (Send PM). Alle papirer fins.

 

DSC00009.jpg

 

Denne Granadaen var også ikke langt unna å bli kjørt på høggeren da jeg kom forbi på tur å besøke en kompis i tromsø. Jeg banka på i huset ved siden av der bilen sto og prata med eieren. Han hadde kjøpt bilen med tanke på sønnen sin, men aldri registrert den. Han kjøpte den av naboen som hadde hatt bilen siden ny. Jeg bød fyren 5000.- for bilen hvis jeg fikk ta med meg bilen med en gang :) Han sa ja, og bilen ble min. Den brukes daglig nå, og er favoritt-tur-bilen min.

 

DSC00031.jpg

 

 

Denna 1974 Taunus 2l GXL Sto i parkhallane i Narvik i Juli 2006.

Den hadde hatt Èn eier siden ny. Men da eieren døde i 2005 brukte barn eller barnebarn av han bilen litt på vinteren og fått en skade på høyresiden av bilen. Siden da har bilen stått.

Jeg har en mistanke om at bilen står der enda. Dette kan sjekkes opp hvis noen er interessert.

 

DSC00108.jpg

 

DSC00110.jpg

 

DSC00112.jpg

 

 

Til slutt, Er det noen som veit noe mer om denne bilen?

Det er en 1971 Toyota Crown 2L Pickup som jeg solgte til Gudbrandsdalen eller lignende i 2005.

Denne ble reddet ifra et jorde, pusset opp litt også solgt pga mangel på tid. Jeg husker desverre ikke Regnr på denne heller.

Bildet var tatt med en Nokia 3200 så ikke klag på kvaliteta :p

 

Toyota.jpg

 

den Granaden ser helt sjef ut! Lenge siden jeg har sett en Granada Stasjonsvogn, spesielt MK1 Stasjonsvogn Tøft!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

 

HVORDAN har de fått den Renaulten dit??? Har den kjørt dit for egen maskin eller har den blitt dratt dit med traktor?

 

Den Taunusen er jo også ganske uvanlig i dag, GXL-utgavene vokser vel ikke på trær, og er den fra Narvik så er den vel ikke "opp-eten" av rust heller?

 

Jeg er jo nordfra selv, og for et par år siden var jeg på øvelse der oppe og måtte jo selvsagt ha en billig bil for å farte runde på fritiden, valget falt på en 82 Carina med over 400.000 km på telleren. Men bilen var rustfri og i god stand. Her nede er de stort sett borte fra veiene (allerede). Den er jo faktisk på terskelen til å bli veteran nå, - selv om jeg er så gammel at jeg ikke forbinder den med veteranbil.. :)

258_5818.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den Granaden ser helt sjef ut! Lenge siden jeg har sett en Granada Stasjonsvogn, spesielt MK1 Stasjonsvogn Tøft!!!

 

Den Grandisen min er kosebilen :)

Den går som ei bøtte sild med 2.3 108hk da, men det er jo en cruise-bil.

Den hadde bare 148000km når jeg henta den for tre år siden :)

I tillegg er jeg andre registrerte eier :m'm:

Den fikk også ei lakkering en gang på 90-tallet.

Men den har sine feil som alle andre, Slakk i hylsa i bakstellet, forskjermen på førerside må byttes, skjermbuen høyre bak må byttes osv. Bortsett fra det er den fri for rust under :)

Slik så den ut i vinter:

 

DSC00012.jpg

 

 

Turboknut:

Renaulten har kanskje blitt kjørt dit en gang i tiden, for det var kjørende vei bort dit en gang. Jeg kom meg bort med mopeden :p

 

Den Taunusen der er bra sjelden.

Den tidligere eieren hadde ny-importert bilen ifra Frankrike til Norge sjøl i 1974, for at Taunus 2.0GXL ikke ble solgt her til lands da på grunn av prisen. Så han måtte da trø til sjøl å importere den. Det var da det eieren sa når jeg prata med han i 2001. Hadde ikke jeg hatt alt for mange prosjekter, hadde jeg gått til anskaffelse. Og hva det angår rust, så er det ikke uoverkommelig med rust på bilen. Skjermbuen på ene siden bak, littegranne i kanaler, osv. Jeg tror faktisk jeg har mere rust på min taunus. Men som sagt, den har skader etter et møte med autovernet på vinterføre. ikke stygg skade, men forskjermen må byttes, dørene og bakskjermen må rettes.

 

Dette er skadene på høyresiden av GXL'n:

 

DSC00111.jpg

 

DSC00109.jpg

'66 Mustang, '75 Taunus, '75 mk2 RS2000, '77 Transit, '86 XR3I, '95 Scorpio.

"Gamle ford lekker ikke olje, de bare markerer territoriet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant flere bilder gitt :)

 

Denne bilen er en Ford Anglia 100E også kjent som Ford Thames 300E. Ca 1954-57. De var levert med en sideventilert Rekke-4, 1172ccm og hele 36hk. 3-trinns manuell i tillegg :p

Den fant jeg for et par måneder siden.

Den står i en litt forfalt garasje ved siden av et nedbrent gårsbruk. Bilen var sånn omtrent komplett, mangla bare bak-akslingen, mellomakslingen og støtfangere bak.

Kontakt kan formidles hvis dette er et interessant objekt.

Dette er en meget sjelden bil nå til dags. Det var mye overflaterust, men ikke så mye gjennomrust som jeg kunne se.

 

 

DSC00179.jpg

 

DSC00180.jpg

 

DSC00182.jpg

 

DSC00183.jpg

 

DSC00184.jpg

 

DSC00185.jpg

 

DSC00187.jpg

 

DSC00188.jpg

 

DSC00189.jpg

'66 Mustang, '75 Taunus, '75 mk2 RS2000, '77 Transit, '86 XR3I, '95 Scorpio.

"Gamle ford lekker ikke olje, de bare markerer territoriet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over jordet og nedi skauen ved gårdn er det en gammal Opel som har blitt dumpa en eller annen gang.. Skal snart kjøpe meg egen traktor så skal dra den opp og se litt om det er noe å pusle med detta her..:D den ligger på taket da, men man ser jo en del av bilen...

 

Kan ta bilder av den i mårra og legge ut jeg.. Så kan dere se hva det er forno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over jordet og nedi skauen ved gårdn er det en gammal Opel som har blitt dumpa en eller annen gang.. Skal snart kjøpe meg egen traktor så skal dra den opp og se litt om det er noe å pusle med detta her..:D den ligger på taket da, men man ser jo en del av bilen...

 

Kan ta bilder av den i mårra og legge ut jeg.. Så kan dere se hva det er forno.

 

Venter spendt på bilder eg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant flere bilder gitt :)

 

Denne bilen er en Ford Anglia 100E også kjent som Ford Thames 300E. Ca 1954-57. De var levert med en sideventilert Rekke-4, 1172ccm og hele 36hk. 3-trinns manuell i tillegg :p

Den fant jeg for et par måneder siden.

Den står i en litt forfalt garasje ved siden av et nedbrent gårsbruk. Bilen var sånn omtrent komplett, mangla bare bak-akslingen, mellomakslingen og støtfangere bak.

Kontakt kan formidles hvis dette er et interessant objekt.

Dette er en meget sjelden bil nå til dags. Det var mye overflaterust, men ikke så mye gjennomrust som jeg kunne se.

 

 

DSC00179.jpg

 

DSC00180.jpg

 

DSC00182.jpg

 

DSC00183.jpg

 

DSC00184.jpg

 

DSC00185.jpg

 

DSC00187.jpg

 

DSC00188.jpg

 

DSC00189.jpg

 

Er nok en 60 mod dette.

Ser den har Prefect grill, dashbord med hanskerom isteden for bare en plate under og krom i lykteringene.

Dasbordet på denne er samme som 1958 Anglia Deluxe, og før det hadde Thames bare instrumenter rundt rattstammen.

Thames ble litt mer påkostet i 1960 da det nye karosseriet kom med 105E.

Tidligere Thames var også generellt kjipere med lakkerte fangere og grill istedet for krom.

Har selv en 1958 Thames stående/liggende.

Hører til delebilene til min 1958 Anglia ;-)

 

DSCF1236.jpg

DSCF1101.jpg

1961 Ford Galaxie

1939 Ford Delivery ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår