Skody Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/V16 V16 engines have been used in certain luxury and high-performance automobiles, mostly for their smoothness (low vibration) since it is possible to make a V8 or V12 engine as large and powerful as one could possibly want in an automotive application. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 T56 manuell 6 trinns kasse har overdrive på både 5 og 6 gearet.6. gearet er helt nede i 0,5 på noen utgaver. 5. gearet er på 0,74 og 0,8 avhengig av utgave. T56 til Viper har 0.75 på 5te og 0.5 på 6te. "Vanlig" T56 til Camaro F-body etc har henholdsvis 0.8-et-eller-annet og 0.64... Litt mer gatevennlig i en bil uten 8+ liters motor. At ikke flere trer de inn i Cosworther fatter jeg ikke. De er 99% bolt inn,bare å flytte hullet til girspaken i tunnelen 3 cm bakover og henge den opp... og putte lett utveksling i klokka. Aks som et jagerfly med gir tett som hagl (første er tyngre enn original Cossie...hvilket er bra) og 2000 rpm på motorveien i fartsgrensa + moms. Men nå er jeg OT... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Siden hk er et produkt av dreiemoment og turtall (husker noen formelen?) formelen er vel: dreiemoment*turtall/5252 eller 5151 Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 5252... for dreiemoment i fotpund. Nm husker jeg ikke i hue... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 5252... for dreiemoment i fotpund. Nm husker jeg ikke i hue... Mener det er et lite stykke over 7000, men jeg husker ikke. Tror det står i quiz-tråden på amcar-forumet. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Mener det er et lite stykke over 7000, men jeg husker ikke. Tror det står i quiz-tråden på amcar-forumet. Fant det ikke, men etter å ha prøvet meg fram i en annen formel jeg har så ser det ut som det tilsvarende tallet for Nm er 7023,5 omdr/min. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Fant det ikke, men etter å ha prøvet meg fram i en annen formel jeg har så ser det ut som det tilsvarende tallet for Nm er 7023,5 omdr/min. Formelen jeg prøvde den opp mot ser i Excel slik ut: =((C6*(((2*3,141592654)/60)*C7))/1000*1,3596) Hvor C6 er dreiemoment i Nm og C7 er turtall. De to formelene følger hverandre ikke helt. Det blir litt avvik i desimalene. Ved å benytte 7023,605 ble det riktig... Altså: =(C6*C7)/7023,605 Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Kan jeg overhode ikke tenke meg :D Men den vill nok garantert være tyngre enn en tilsvarende rekke firer. Tviler jeg på da jeg personlig bar 2 stk 17m motorer over verksted gulvet på videregående tilbake i 87, SAMTIDIG en i hver hånd (eksos manifoldene var fine bærehåndtak på disse. i den grad det støpejerns røret kan kalles en manifold da) det skal innrømmes at det var tungt som ville f, men det gikk Hadde ikke klart det med 2 rekkefirere :hide Syntes faktisk bare shortblokka til Mazdaen var tung nok da jeg løfta den ut av bagasje rommet og bar den inn i kjelleren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.