Gå til innhold

Rekke vs. V-motor; Fordeler ulemper?

Ranger emnet


Apoc_

Anbefalte innlegg

http://en.wikipedia.org/wiki/V16 V16 engines have been used in certain luxury and high-performance automobiles, mostly for their smoothness (low vibration) since it is possible to make a V8 or V12 engine as large and powerful as one could possibly want in an automotive application.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

T56 manuell 6 trinns kasse har overdrive på både 5 og 6 gearet.

6. gearet er helt nede i 0,5 på noen utgaver.

5. gearet er på 0,74 og 0,8 avhengig av utgave.

T56 til Viper har 0.75 på 5te og 0.5 på 6te. "Vanlig" T56 til Camaro F-body etc har henholdsvis 0.8-et-eller-annet og 0.64... Litt mer gatevennlig i en bil uten 8+ liters motor.

 

At ikke flere trer de inn i Cosworther fatter jeg ikke. De er 99% bolt inn,bare å flytte hullet til girspaken i tunnelen 3 cm bakover og henge den opp... og putte lett utveksling i klokka. Aks som et jagerfly med gir tett som hagl (første er tyngre enn original Cossie...hvilket er bra) og 2000 rpm på motorveien i fartsgrensa + moms. Men nå er jeg OT...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5252... for dreiemoment i fotpund. Nm husker jeg ikke i hue...

 

Mener det er et lite stykke over 7000, men jeg husker ikke. Tror det står i quiz-tråden på amcar-forumet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er et lite stykke over 7000, men jeg husker ikke. Tror det står i quiz-tråden på amcar-forumet.

 

Fant det ikke, men etter å ha prøvet meg fram i en annen formel jeg har så ser det ut som det tilsvarende tallet for Nm er 7023,5 omdr/min.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det ikke, men etter å ha prøvet meg fram i en annen formel jeg har så ser det ut som det tilsvarende tallet for Nm er 7023,5 omdr/min.

 

Formelen jeg prøvde den opp mot ser i Excel slik ut:

 

=((C6*(((2*3,141592654)/60)*C7))/1000*1,3596)

 

Hvor C6 er dreiemoment i Nm og C7 er turtall. De to formelene følger hverandre ikke helt. Det blir litt avvik i desimalene. Ved å benytte 7023,605 ble det riktig...

 

Altså:

 

=(C6*C7)/7023,605

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg overhode ikke tenke meg :D

 

Men den vill nok garantert være tyngre enn en tilsvarende rekke firer.

 

Tviler jeg på da jeg personlig bar 2 stk 17m motorer over verksted gulvet på videregående tilbake i 87, SAMTIDIG en i hver hånd (eksos manifoldene var fine bærehåndtak på disse. i den grad det støpejerns røret kan kalles en manifold da)

det skal innrømmes at det var tungt som ville f, men det gikk

 

Hadde ikke klart det med 2 rekkefirere :hide

Syntes faktisk bare shortblokka til Mazdaen var tung nok da jeg løfta den ut av bagasje rommet og bar den inn i kjelleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår