Gå til innhold

Apoc_

Bruker
  • Innholdsteller

    135
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Apoc_

  • Bursdag 04/16/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Therese Antonsen
  • Modell (eks S4)
    740 TIC
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Lærling
  • Motor (eks 1.6)
    B-230FT
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    3" eksos fra snurre, KN-filter, T-Rød styling ++
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • MSN
    erik.langedal@gmail.com
  • Bosted
    Lødingen

Apoc_'s Achievements

  1. Har Vadis liggende på DVD. Kan kopiere å sende til de som ønsker. Genialt program, og det beste er at delenr i Vadis og Vida stemmer over ens. Edit: Er Vadis 2005 jeg har BTW.
  2. Mener og de er høvelig like. Men hvilken er best til denne motoren på normale turtall?
  3. Hei. Skal bytte topp på FT-motoren min i dag. Det skal på en helt original 530 topp. Siden jeg er en smule distre, husker jeg aldri spesifikasjoner osv på de forskjellige kammene til Volvo. Valget står mellom en VX og en A kam. Hvilken gir mest effekt på en turbobil? Er effekt på normale turtall jeg er ute etter. Mvh. Apoc_
  4. Joda, registeret tror jeg er rett. Ser nå slik ut i hvertfall. Motoren går veldig jevnt og fint. Den fusker ikke på noe sett og vis. Den bare bråker noe jævlig. Har prøvd å vri litt på fordeleren, uten at det gjorde noe med støyen. Lot fordeleren stå der motoren gikk best. Har en følelse av at det ikke er tenningen. Skal ta et lydopptak i morgen å laste opp.
  5. Hei. Her er kort informasjon om bilen: - Original 89' 740 TIC. - Førstegenrasjons FT motor med LH Jetronic 2.2. - AW71 automatkasse. Jeg har nettop byttet topp på motoren. Det sto en 531 topp og T-kam på, har byttet til en nyoverhalt 530 topp med VX-kam. Bilen støyer voldsomt når den går på tomgang (har ikke kjørt med den siden topp byttet). Den høres egentlig ut som en snøfreser (alså en to-takter). Registeret er stilt inn til 10 grader før Ø.D nå, men det utgjør ingen forskjell om den står 20 grader før, eller på 0 grader. Motoren høres likedan ut uansett. Har ikke lyst å kjøre noen plass før jeg vet hva som er feil. Kan det være feil tenning? I såfall hvordan stiller jeg den på denne motoren? Eller kan det være alt for høy kompresjon? Tenker da på at denne 530 toppen kan ha mindre forbrenningskammer enn 531 toppen? Alle tips mottas med takk :) er førstegang jeg skrur opp en motor, lærer mens jeg skrur. Mvh. Apoc_
  6. Så jævlig rått! All respekt til slike folk.
  7. Jeg har sett ET motorer som har passert en halv mill på telleren med oppjustert ladetrykk og chip. Selvfølgelig er det holdbart. Og hvis den originale turboen din skulle klare å presse ut 2bar i et par sekund, så tåler motoren det også. Men hvis du driver å jakter på 2bar kontinuerlig i et par timer, så ser jeg for meg noen rådet som vil ut i fri luft. Alt er avhengig av kjørestil. Originale ET råder tåler ikke like mye som nyere FK/FT råder, sånn er det bare. ET er en Volvo motor, den tåler juling med med måte. Det finnes de som raser 5 A motorer i løpet av en dag også...
  8. Ja, elvinduer og sentrallåsen skal gå fint. Må kanskje gjøres noen modifikasjon med AC'en. Uten at jeg skal si det sikkert.
  9. Forståsegpåere og bedrevitere vil alltid eksistere. Uansett alder. Er lite man kan gjøre med det.
  10. Apoc_

    Min e36 coupe

    Ja, flere bilder må til :) Joda, var å kjøpte meg en TIC som til dels var reprasjonsobjekt. Men ting begynner å ta form nå. Den skal på veien før første aprili hvertfall. Må jo ha noe å stille opp med når japse-folke blir for høye i hatten :P
  11. Vil anta at vedkommede som brukte ordet "lattis" tidligere i tråden, er taperen her. Siden dette ordet gikk av moten for normale mennesker i 2003, har tydeligvis ikke personen fått på bleien, kommet seg av stellebordet og sett verden med egne øyne.
  12. Helt enig! Definisjonen på stikkordene dine er: Sharif. Han er en skrotnisse, rett og slett.
  13. For og endre litt på mitt tidligere utsagn. Når jeg leser topic på nytt, skulle man komme med en kjedelig bil også. Fiat Multipla er stygg som fanden selv, men å kalle noe sånt kjedelig blir veldig feil! Den er så spenstig i designe at gaseller har problem med å holde følge. Så derfor endrer jeg litt på mine utalelser: Styggeste: Fiat Multipla Kjedligste: Toyota Yaris Begge deler: Ford Ka. Alså jeg havner på Ford Ka som verdens styggeste bil, når jeg tar trådstarters kriterier i betraktning.
  14. Definitivt styggest :P 60-talls utgaven er ikke noe pryd for øyet heller, men den er så sær at den er litt tøff :P Ellers har man jo vanvittig stygge og kjedelige biler som hele vare sortementet til Hyundai, Ssang Yang, Daewoo osv. Toyota har laget ufattelig mye crap de og, men kan forsvare seg med en del gode modeller.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår