volvokvaløya Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Heisann! Er helt ny på AmCar fronten,noen som kan informere meg litt om hvor i Norge og Sverige man får kjøpt brukte/nye Am Car motorer. Tar også hjertelig imot råd og tips om hvilken motor som man burde gå for og hvorfor. Mvh Jørn Johansen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 http://www.billisten.no finner du masse motorer. Hva skal den brukes til? Chevy 350 er et naturlig valg for en nybegynner vil jeg si.. Et flusst av deler og billig. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hva skal du bruke motoren i, og til? Og hva skal det koste? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Motoren skal inn i et Opel Commodore GSE,blir vell å bruke rundt 70-100.000 på motor og drivverk. Bilen skal brukes til hyggelige sommernetter... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Har vært inne på tanken om Chevy 350 motoren ja,vurderer enda om jeg skal bruke gassere eller datasprut,har et datasprut liggende som jeg tenkte å bruke. tenker det blir kompressor da,er vell bare pes me å bygge V8 turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 http://www.nitroz.se/ http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=31771 kansje er no til litt hjelp. TRIMM DEG IKKE BORT I AMCARMOTORER .trenger du tips til medium trim å sånne spm,så spørr på ett forum......eller kansje meg?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hørte av Stein Erik at når det gjaldt Am Car sku æ spørre dæ ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcars Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Kjøp deg en Chevrolet ZZ4 350 motor. 355hk og går utrolig fint. Den kan du kjøre crusing med og street legal om kveldene. Skifte olje og plugger er alt som du behøver å gjøre. Du klarer ikke å bygge deg en motor som er så bra for så lite penger. Har en garasjekompis som kjøpte en slik motor sommeren 2000, og har kjørt dragrace med den vær sommer og får like godt enda uten noen problemer. Jeg har selv investert i en ZZ4 motor, fikk tak i en uten topper og har handlet inn Brodixtopper som skal på den. Dette blir den 4. motoren i Camaro'n og nå blir det slutt på motorer som går rufsete på tomgang. ZZ4 motoren går like fint på alle turtall... Siter 1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hvor kjøpte dere motorene ifra?,pris og tilstand på de? Er ikke noe galt å kjøpe en som må overhales,bare prisen er dæretter også. (Bjørn) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 ZZ4 er en ny motor du kjøper fra en GM forhandler. Mener den ligger på rundt 40 k uten gasser, innsug og aggregater. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Ok,har funnet en komplett ferdig bygd Chevy 454 i sverige, 75000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hvilket volum er det på 454?,kan få den stroket til 632? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Ok,har funnet en komplett ferdig bygd Chevy 454 i sverige, 75000,- Sjekk her også: http://www.sverrekahrsracing.no/Butikk/Komplette-Motorer/Motorerx/Komplette_Motorerx.htm F,eks: GM Performance Parts ''ZZ 502'' Crate Engine 72.900 + Mva Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Når det gjelder å finne ut hva man vil ha/har råd til/ har bruk for av Chevy small block, vil jeg nesten bare anbefale deg å frekventere nettsider som denne og tilsvarende i USA. Søke i gamle tråder og plukke opp litt her og der. Informasjonsnivået er enormt. Bra bøker om emnet er også skrevet. Både ang trimming historikk. Unngå 307 og 305 motorene. De er ikke noe bra utgangspunkt for trimming. Ellers er det stort sett fritt fram. 2-boltet blokk er bedre enn sitt rykte og tåler 350-400hkr hvis man bytter ut originalboltene på rammeoverfallene med forsterkede ARP bolter. 4-boltet blokk er dyrere, mer sjelden og tåler mer. Det er alltid oppgitt på nye motorer om de er bygget med 2 eller 4 boltet blokk. Begrepet henspeiler på antall bolter som fester hver av de 3 midterste rammeoverfallene på veiva. Det går an å bygge om en 2 boltet blokk til en 4 boltet, men det koster som oftest mer enn det smaker. Med det budsjettet du operer med, ville jeg nok satset på en "crate motor". Det vil si en ny motor ferdig bygget og klar til bruk. Flere bra alternativer er nevt allerede. Du vil ikke klare å bygge noe billigere hjemme med de samme delene. Ikke engang om du importerte de direkte fra US. Det blir omtrent som å tro at man skal lage seg en billigere bil ved å kjøpe alt av reservedeler og skru den sammen selv. istedenfor å gå i forretningen å kjøpe den ferdig. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 70-100.00. Det er mye penger det. Velkomen til trimm himmelen. Her har du mye å velge på hvorfor ikke snakke med Anders Ringstad. Han bygger sikkert en trivelig zz4 motor (350 motor) som gir +400hp for en ca.45.000. en th700 kasse kjøper du av hans bror RATS for en ca 20.000. Begget to er å stole på, topp service! Her snakker vi NYTT. Hvis du handler fra usa kan du trekke fra en 25% Men søk på nettet, hvis du gjør det selv er det mulig å kjøpe et brukt blokk et par nye topper, innsug, cam å forgasser og ded er ikke umulig med en 350++ uten altfor mye problemer .det går å bygge noe slik for en 25.000 Det er skrevet MYE om dette så mye at det er vanskelig å forstå det er rett å slett for mye informasjon (å mye tull....). Kunde skrive mye om dette men nå må jeg avgårde....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg