Gå til innhold

...og folk lurer på hvorfor Hondaer yter så bra?

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Alle Alfa Romeo med bensinmotor har variable ventiltider idag. Uten å markedsføre det.

 

Hvis honda markedsføre dette for å selge biler, så får de vel gjøre det da....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

eiriksmil: ja tror du har missforstått hva jeg skulle fram til.

 

Framhjulstrekk bakhjulstrekk. Har hatt framhjulstrekk i mange år. 4 mnd med bakhjulstrekk gjennom vinteren og jeg er lei. Ser egentlig ingen lovlige fordeler ved bakhjulstrekk.

 

Ryeng: Håper du skjønner at sånne topicer sporer litt av. På et Honda entusiast forum hadde dette bare vært kremen :peace:

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste andre fokuserer på bra med moment ..

ola bilfører trenger mer moment enn turtall...

 

(og husk... tilogmed en 1,8liters toyota motor kan slå en 2liter honda motor.. som bevist av Orido og Dorikin :P)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil: ja tror du har missforstått hva jeg skulle fram til.

 

Framhjulstrekk bakhjulstrekk. Har hatt framhjulstrekk i mange år. 4 mnd med bakhjulstrekk gjennom vinteren og jeg er lei. Ser egentlig ingen lovlige fordeler ved bakhjulstrekk.

 

Ryeng: Håper du skjønner at sånne topicer sporer litt av. På et Honda entusiast forum hadde dette bare vært kremen :peace:

 

 

Det heter bakhjulsdrift....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Alfa Romeo med bensinmotor har variable ventiltider idag. Uten å markedsføre det.

 

Hvis honda markedsføre dette for å selge biler, så får de vel gjøre det da....

 

Honda skrives med stor H. Er det mulig?!? Kommer også ann på hvor man er fra ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, misforsto litt jeg :)

 

 

Men, guru-Ryeng, er det ikke slik at alle VTEC-motorer er SOCH? Jeg bare lurer av ren interesse, jeg har en SOCH-motor, som er redlinet ved 7k RPM, og turteller stopper ved 9k. Dette er noe høyt, så jeg lurte på, kan en SOCH motor ha høyere turtall, enn en DOCH?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, misforsto litt jeg :)

 

 

Men, guru-Ryeng, er det ikke slik at alle VTEC-motorer er SOCH? Jeg bare lurer av ren interesse, jeg har en SOCH-motor, som er redlinet ved 7k RPM, og turteller stopper ved 9k. Dette er noe høyt, så jeg lurte på, kan en SOCH motor ha høyere turtall, enn en DOCH?

man kan nesten si det slik at alle rekke4 Vtec er DOHC og alle V6 Vtec er SOHC

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes både SOHC og DOHC VTEC-firere i et fjell av forskjellige utgaver og revisjoner. Samme gjelder V6'erne; NSX'ens V6'er er DOHC VTEC, mens f. eks. de Amerikanske Accordene gjerne er SOHC VTEC. Nye Legenden tror jeg også er SOHC VTEC, uten å vite noe sikkert.

 

hva vet du ikke om Honda?

Vw Golf Highline 01'

 

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår