Gå til innhold

...og folk lurer på hvorfor Hondaer yter så bra?

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Svar: Veldig enkelt: "Alle monner drar". Vist er et K-serie-grenrør fra Burns Stainless med justérbare primærer og sekundærer. Kort og godt et kunstverk. Legg også merke til den minimale innstupinga etter sekundærkollektoren for maksimering av gasshastighet og scavenging, samtidig som vi har en tretommers V-band-kobling til eksosanlegget. "Backpressure, my ass". K'en er fremtida innen Hondatuning; 300 WHP N/A ved 2300 ccm sylindervolum er blitt gjort flere ganger, men effekttaket stopper ikke der for de som vil- og må ha mere.

 

Mere OT: Når så du sist et liknende grenrør til den jevne Volvo, BMW, Alfa eller Toyota? Alle motorer kan tunes, men Hondafolk har det bare for lettvindt.

 

burns.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeg vet det kebab. måtte poengtere dette bare :P

men det finnes motorer som har innsug og eksos på samme side :P

du missforsto alt..

ofte har biler med motoren plassert feil vei innsuget mot føreren og eksosen mot front (stygg løsning)

mens han skryter av at den motoren har eksosen mot føreren og innsuget i front.. noe som er rart at ikke fler har ærligtalt

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen morsomt nok blander inn crossflow/ikke crossflow her; det er ikke dette saken dreier seg om. Honda har ikke bygget noe annet enn crossflow fra det sene 70-tall hva angår bilmotorer. Gamle B-serien, D-serien og H-serien er omvendt, med innsug bak og eksos fremme (ikke for at det i B og H sitt tilfelle er noe problem å tangére 240 WHP uansett :p). Hva angår rotasjonsretning er dette egentlig helt uinterressant. Bytter du til en K tar du naturlig nok med girkassa også = 6 tettstega gir forover og ett bakover. Jeg ser kanskje ikke helt problemet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lav er motoren i den bilen da? Siden grenrøret går RETT bakover, og ikke ned og under bilen? :P

Men det så rimelig porno ut... er lysten på en bil med VTEC, har blitt overbevist at det er ganske årleite saker! :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår